Autor Subiect: Conducerea preventiva  (Citit de 93270 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #70 : 06.Oct.2016, 11:17:52 a.m. »
Nu e vorba de fite aici, nu cred ca respectivii au neaparat aceasta gandire in viata lor.Pur si simplu asa sunt...

E trist pentru ca - prin prisma pozitiei sociale - respectivii potentati sunt ori trend-setteri, ori factori de putere/decizie, ori amandoua si ar trebui sa actioneze in consecinta. Si mai trist este - dupa cum spui si tu - ca deja i-au transmis copilului un sistem de valori eronat ("rad colegii de el daca nu il vad in Q7").

Din pacate, o schimbare in Romania e mult mai posibila de jos-in-sus decat de sus-in-jos. Dar suntem destul de putini cu o anumita verticalitate/un anumit sistem de valori inamovibil pentru a face respectiva schimbare. Singura chestie pe care o putem face este sa atragem atentia - cat mai obiectiv/fara patima cu putinta - atunci cand observam asemenea devieri de comportament. Mai mult ca sigur ca vom fi - in general - ignorati, dar macar una din o suta de observatii schimba ceva in mentalitatea cuiva eu zic ca e o (mica) victorie...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Laurentiu

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #71 : 06.Oct.2016, 11:30:41 a.m. »
Singura chestie pe care o putem face este sa atragem atentia - cat mai obiectiv/fara patima cu putinta - atunci cand observam asemenea devieri de comportament.
Putina publicitate pe YOUTUBE cu masinile parcate aiurea (inclusiv cu numerele de inmatriculare) nu i-ar apropia cit de cit de civilizatie?
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline shpeedy

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #72 : 06.Oct.2016, 11:43:27 a.m. »
Desi asa pare (vezi miscarile sociale declansate in ultimii ani pe FB), fara o forta de promovare atent/intentionat pregatita in spate (si sustinuta financiar) si fara preluarea in mass-media traditionala (in special stiri TV), personal nu consider ca o asemenea actiune ar avea vreun efect. Exista TraficTube - site dedicat, plin de asemenea dovezi mai vechi/mai noi si pana nu apare la stiri nu se misca nimic...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #73 : 06.Oct.2016, 11:46:19 a.m. »
Si iar ne departam de conducerea preventiva... Sunteti de acord sa revenim cu alte situatii in care aceasta se impune?
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline ocoleanui

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #74 : 06.Oct.2016, 11:55:52 a.m. »
Pai sa vorbim despre depasire ,asa cum ai sugerat .

Depasirea

Art.45. - (1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lânga un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule în care s-a aflat initial.
(2) Conducatorul vehiculului care se angajeaza în depasire trebuie sa se asigure ca vehiculul care circula în fata sau în spatele lui nu a initiat o asemenea manevra.
(3) Atunci când prin manevra de depasire se trece peste axa care separa sensurile de circulatie, conducatorii de vehicule trebuie sa se asigure ca din sens opus nu se apropie un vehicul si ca dispun de spatiu suficient pentru a reintra pe banda initiala, unde au obligatia sa revina dupa efectuarea manevrei de depasire.
(4) Nu constituie depasire, în sensul alin.(1), situatia în care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circula pe alta banda în acelasi sens de circulatie.
(5) Depasirea se efectueaza numai pe partea stânga a vehiculului depasit. Tramvaiul sau vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a încadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stânga se depaseste prin partea dreapta.
(6) Tramvaiul aflat în mers poate fi depasit si pe partea stânga atunci când drumul este cu sens unic sau când între sina din dreapta si marginea trotuarului nu exista spatiu suficient.

Art.46. - Obligatiile conducatorilor vehiculelor care efectueaza depasirea si ale conducatorilor vehiculelor care sunt depasite, precum si cazurile în care depasirea este interzisa se stabilesc prin regulament.

« Ultima Modificare: 06.Oct.2016, 12:06:09 p.m. de ocoleanui »
  • S Cross motor 1,0 an 2018+Swift motor 1,2 an 2021
 

Online Catalln

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #75 : 06.Oct.2016, 12:16:28 p.m. »
Sau alt exemplu "dificil"
DN2 unde avem o banda pe sens si acostament consolidat,  pe care foarte multi il confunda cu o banda de circulatie.
Sunt si doua raspunsuri, de la Politia Rutiera si CNADNR, pe acesta aceasta problema,  care circula pe internet.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline Laurentiu

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #76 : 06.Oct.2016, 02:07:36 p.m. »
DN2 unde avem o banda pe sens si acostament consolidat...

Citat
In dreapta e banda de urgenta, in principiu nu ar trebui sa circuli pe ea si nici sa ai pretentia de la altii sa o faca.

http://www.trafictube.ro/de-ce-sa-nu-tii-ocupata-banda-a-doua/
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Laurentiu

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #77 : 06.Oct.2016, 02:42:24 p.m. »
O singura masina depaseste corect in filmuletul de mai jos:

http://www.trafictube.ro/1-minut-e85-fara-acostament/
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline ocoleanui

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #78 : 06.Oct.2016, 02:56:08 p.m. »
DN2 este cel mai ''prost ''drum din tara (tehnic construit cu acel acostament  )
Legal in acte are 1 + 1 benzi pe sens + 1+1 ACOSTAMENT pe sens .
Acostamentul are o latime , cred de 2.5 m .

In realitate circulatia se desfasoara si pe acostament si pe banda normala de mers si poti ajunge la un moment dat 3 masini in paralel ca la curse  :D!!!!!
Pana nu modifica CNADNR ul ceva la el (sa il faca mai lat sau 2+1 benzi alternativ sau etc ) mult si bine se va circula ,ca si pana acum .
Eu personal merg si pe acostament de frica sa nu ''mi -o traga vreun racer '' din spate sau gen flash uri ,sicane si etc .
AAA si ca viteza ,dupa autostrada ,aici se merge cel mai repede (este peste dn 1 ) plus ca are cele mai multe cruci pe margine !!!

Voi cum procedati ??? Circulati si pe acostament ?
  • S Cross motor 1,0 an 2018+Swift motor 1,2 an 2021
 

Offline Cosmin09

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #79 : 06.Oct.2016, 02:58:50 p.m. »
Din pacate, aici este si vina autoritatilor locale si a administratorului de drum, CNADNR, care desi vad si aud mereu de aceleasi probleme de pe E85, nu inteleg sa faca ceva pentru a marca corespunzator acel acostament largit: poate prin hasurarea sau chiar vopsire in intregime a acestuia sau/si montarea unor panouri luminoase din loc in loc - ca cele de pe autostrazi, in care sa arate cum se circula pe acest tip de drum compus dintr-o banda de circulatie si acostament largit (pt pietoni, urgente etc.).

Bineinteles este si vina celor care predau in scolile de soferi si care nu explica situatiile care pot fi intalnite de soferi macar in Romania. Eu, spre exemplu, desi am facut ora cu ora, toate orele de legislatie cerute pt a putea da examenul de permis (in 2005), nu am inteles situatia de pe E85, cum e de fapt, decat de la televizor. Eu, desi nu circul pe acolo (ultima ora am fost in 2012), de cate ori am fost de cand am constientizat ca e doar o banda de circulatie, am mers numai pe acea banda, la marginea ei, adica cat mai pe dreapta (cum scrie in legislatie), aproape lipit de linia acostamentului. Bineinteles, nu m-a depasit nimeni prin dreapta pt ca nu era loc, dar claxoane am auzit, multe. Pt asta exista boxele audio din masina si butoanele "+" de la volumul radioului. :)

Daca esti sofer adevarat si respecti legea, depasesti prin stanga, atunci cand drumul si traficul o permit!
« Ultima Modificare: 06.Oct.2016, 03:06:11 p.m. de Cosmin09 »
  • Vitara S 1.4 turbo 4x4 6AT Galactic Grey din 18.11.2015 pana in 07.02.2022