Autor Subiect: Conducerea preventiva  (Citit de 93266 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Leutz

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #60 : 06.Oct.2016, 04:18:17 a.m. »
Eu semnalizez catre centrul sensului giratoriu atata timp cat mai sunt iesiri pe care nu vreau sa le folosesc, ca sa arat intentia de a continua prin giratoriu. Imediat dupa ce trec de ultima iesire pe care nu vreau sa o folosesc si sunt in drum spre iesirea care-mi trebuie, semnalizez catre exteriorul giratoriului, ca sa arat intentia de a folosi urmatoarea iesire.

Evident, astept acelasi lucru si de la ceilalti. In general, marea majoritate porocedeaza la fel si la randul meu le citesc bine intentiile. O mica parte insa, nu prea procedeaza asa => ma induc in eroare si ii injur corespunzator. Evident, nu ma bazez doar pe logica semnalizarii, ci evit orice neintelegere alegand viteza potrivita, incercand intelegerea din priviri cu ceilalti soferi (cand circumstantele permit) si/sau lasand bizonii sa treaca (daca e cazul).

Pana acum nu am avut probleme, chiar daca am condus pe ambele parti ale drumului, in tari cu diverse versiuni ale combinatiei: prioritate stanga-dreapta <&> volan stanga-dreapta. Logica [,] corecta si buna intelegere bat orice legi  >:).
« Ultima Modificare: 06.Oct.2016, 04:20:21 a.m. de Leutz »
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 
The following users thanked this post: Laurentiu, gabineg, shpeedy

Offline Laurentiu

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #61 : 06.Oct.2016, 09:04:11 a.m. »
Eu semnalizez catre centrul sensului giratoriu atata timp cat mai sunt iesiri pe care nu vreau sa le folosesc, ca sa arat intentia de a continua prin giratoriu. Imediat dupa ce trec de ultima iesire pe care nu vreau sa o folosesc si sunt in drum spre iesirea care-mi trebuie, semnalizez catre exteriorul giratoriului, ca sa arat intentia de a folosi urmatoarea iesire.
  :clap: Semnalizarea stinga nu este un mijloc de inducere in eroare a participantilor la trafic ce sint in spatele tau.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Online Catalln

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #62 : 06.Oct.2016, 09:29:32 a.m. »
No, cate bordeie atatea obice,  fiecare este responsabil pentru acţiunile respectiv omisiunile sale,  ca sa parafrazez o lege.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #63 : 06.Oct.2016, 09:36:53 a.m. »
Iar eu va propun sa parasim sensul giratoriu la ultima iesire  ;-) si sa ne ocupam de alte situatii de trafic in care este necesara conducerea preventiva. De exemplu, depasirea...
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Laurentiu

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #64 : 06.Oct.2016, 09:41:05 a.m. »
...sa ne ocupam de alte situatii de trafic in care este necesara conducerea preventiva.
Exact. In sensul giratoriu nu e necesar sa conducem preventiv ... se circula cu viteza mica si nu apar victime in cazul unor accidente.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline shpeedy

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #65 : 06.Oct.2016, 10:00:50 a.m. »
Eu semnalizez catre centrul sensului giratoriu atata timp cat mai sunt iesiri pe care nu vreau sa le folosesc, ca sa arat intentia de a continua prin giratoriu. Imediat dupa ce trec de ultima iesire pe care nu vreau sa o folosesc si sunt in drum spre iesirea care-mi trebuie, semnalizez catre exteriorul giratoriului, ca sa arat intentia de a folosi urmatoarea iesire.

....

Logica [,] corecta si buna intelegere bat orice legi  >:).

Pe acelasi rationament, si eu procedez la fel.

In cazul unui accident in giratoriul din poza de mai jos, recunosc ca as fi considerat o culpa comuna, bazata in primul rand pe ignorarea repetata a normelor de bun-simt de catre cei doi participanti la trafic.
- auto verde daca stia ca nu iese nici pe prima, nici pe a doua iesire din giratoriu, ar fi trebuit sa aleaga banda cea mai apropiata de centru - cel putin pe mine logica si bunul-simt asta ma indeamna; iar daca vede ca masina de pe banda 2 baga totusi semnal de dreapta - considerand ca merg perfect in paralel, dar ca viteza normala intr-un giratoriu este (sau ar trebui sa fie) de 30-40km/h - ar avea posibilitatea sa-l lase sa iasa din sens (simtul de conservare ar trebui sa primeze).
- auto portocaliu ar trebui sa faca un minim efort sa se distanteze pentru incadrare pe banda 1 (exteriorul sensului giratoriu) inca de cand s-a trecut de prima iesire din sens - nu ar trebui sa se ajunga la situatia din poza daca ambele masini au intrat in acelasi punct in sensul giratoriu; mai mult, daca e sa transpunem situatia in linie dreapta, nu e deloc ok pentru auto portocaliu sa faca dreapta de pe banda 2.



Revenind la topicul de fata, desi personal il consider foarte util, frica mi-e ca se afla in aria de interes a unei grup (foarte) restrans de soferi in Romania...

Se spunea la un moment dat ca nu s-au mai vazut in ultimul timp cazuri in care sa nu se semnalizeze la schimbarea benzii/directiei - eu ma lovesc zilnic de (multe) asemenea cazuri in drumul meu de cativa km acasa la birou si inapoi; din pacate pentru sistemul meu de valori, am ajuns sa le consider minore comparativ cu depasirea coloanei ce asteapta la stop la Razoare, folosind una/ambele benzi de pe contrasens, peste linia dubla continua de demarcatie a sensurilor, peste culoarea rosie a semaforului.

Acum ca a inceput Juniorul scoala, sunt uimit de ce vad - ca trafic - in zona scolii (zona Eroilor, pentru mai multa claritate). Despre cum se prezenta situatia aveam o oareshce idee inca de anul trecut, trecand p'acolo dupa ce-l lasam pe Junior la gradinita (cred c-am si scris pe forum despre asta), dar acum - in mijlocul evenimentelor - mi se dezvaluie o noua dimensiune a situatiei. Datorita constructiei (interminabile a) metroului Dr. Taberei, zona este un haos de nedescris. Cauza importanta a acestui haos este si comportamentul parintilor ce tin sa-si lase copiii la intrarea in scoala - pentru asta opreste fiecare cum il taie capu', se baga pe trecere peste verdele pietonilor (marea majoritate copii ce merg la scoala), accelereaza/bruscheaza masinile, claxoneaza... Toate astea in conditiile in care exista posibilitatea lasarii masinii intr-un cadru mult mai larg/lejer, bineinteles cu pretul parcurgerii catorva minute pe jos, alaturi de copilul/copiii tai. Ce ma frapeaza este ca - fiind o scoala destul de buna - parintii sunt persoane cu venituri peste medie (masini in general noi, cu maximuri de Porsche Cayenne Turbo si G-Klasse 55 AMG), pentru care ai zice ca 10-15 minute pierdute (desi eu le vad castigate pentru ca le petreci cu copilul) nu valoreaza chiar atat de mult din perspectiva job-ului...

In aceste conditii consider topicul de fata ca un 'nice-to-have' pentru Romania, o vad ca o treapta superioara normalitatii pe care marea majoritate din soferii Romani nu o atingem, desi unii dintre noi - putini, ce-i drept - ne incapatanam sa ne agatam de ea. Multi dintre participantii la trafic au (sau lasa impresia ca au) simtul de conservare pentru ei si cei apropiati (copii) cel putin atrofiat la cum se arunca in trafic -> conducerea preventiva nu cred ca are prea mare inteles pentru ei.

Chiar citeam serile trecute un exemplar al revistei Historia dedicat ocupatiei germane a Bucurestiului dintre 1916-1918 si am retinut un paragraf care spunea ca dezordinii/haosului specific Romaniei i-a priit oarecum rigurozitatea ocupatiei germane care a venit cu intocmirea cartilor de identitate pentru largi segmente de populatie, reguli si legi aplicate consecvent si alte aspecte ce tin de ordine si aplicarea legii intr-o societate...  ;) 

Iarasi am scris un post lung... :pardon:
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline migabi

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #66 : 06.Oct.2016, 10:14:06 a.m. »
In sensul giratoriu nu e necesar sa conducem preventiv ... se circula cu viteza mica si nu apar victime in cazul unor accidente.

Ca utilizator zilnic al sensurilor giratorii din Brasov, pot sa zic ca la iesire trebuie sa te asiguri in toate oglinzile. Fie imi taie banda, fie se suie pe mine.
Mai nou am observat ca intrarea in sens e facuta la limita, astfel ca in cazul in care trebuie sa ciupesc frana risc sa-mi acroseze fundul.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline aleksanders

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #67 : 06.Oct.2016, 10:16:52 a.m. »
haosul asta domneste de ceva vreme peste romania si asta pentru ca am inceput sa desconsideram atributiile institutiilor statului - sictirul la adresa politistilor pare ca a ajuns destul de departe - vezi cazuri cu politist tarat pe capota masinii si cazurile sunt destul de multe....
- cu 2 saptamani in urma a fost o razie(filtre)  vreo 2 zile pe calea giulesti - concluzia a fost ca apoi 1 saptamana s-a circulat foarte ok - acuma haosul domneste dinou - poate ca astfel de actiuni se cer mai des...
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline Cosmin09

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #68 : 06.Oct.2016, 10:33:50 a.m. »
Asta cu politistul pe capota e la moda. Chiar eu am asistat acum cativa ani la o situatie de genul acesta. Eram pe sos Giurgiului (din Bucuresti), intr-o statie de tramvai si acolo era si politia sa-i prinda pe cei care depaseau coloana de masini, mergand pe linia de tramvai prin statie. Si politistul s-a pus pe linie, in statia de tramvai, in fata unuia cu un mertan. Ala s-a oprit dar apoi a inceput sa se dea la politist. Agentul a facut 2 pasi in spate apoi am intervenit si eu, m-am pus si eu langa politist si l-am intrebat pe sofer daca acum o sa ne ia pe amandoi pe capota. A cedat abia cand au mai intervenit 2 politisti care imparteau amenzi altora ca el.
  • Vitara S 1.4 turbo 4x4 6AT Galactic Grey din 18.11.2015 pana in 07.02.2022
 

Offline ocoleanui

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #69 : 06.Oct.2016, 10:47:41 a.m. »
Asta este mentalitatea/educatia romanilor .
Degeaba ne vaitam ,mentalitatea nu va schimba in viitorul apropiat .
Vorbesc de ''gloata '' ,''turma '' ,''multime '' in general .

@shpeedy
ps.am o colega de ''scarbici ''care acum 5 ani isi ducea la scoala copilul .Ala mic clasa de liceu .Astiau au mai multe masini (gen ''evazionisti'' )
Intr o zi l-a dus la scoala cu Skoda Octavia (masina de  prin 2005  ) .Si asta a zis sa nu il lase in fata scolii ca rad colegii de el daca nu il vad in Q7 lu' tacso   (asa il aducea al batran la scoala  )

Deci  @shpeedy ce asteptari aveti de la acesti romani de fitze ???
  • S Cross motor 1,0 an 2018+Swift motor 1,2 an 2021