Autor Subiect: Conducerea preventiva  (Citit de 93208 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline wolfin

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #510 : 11.Feb.2019, 12:38:27 a.m. »


Tocmai ce imi aruncase o piatra de mi a spart parbrizul.

Mai am o filmare cu unu care se arunca in fata la o masina.....brrr...pe acelasi drum....

Am scos consum de 6.6 cu anvelope de iarna si cutie. De obicei scot peste 8.

Viteza si neatentia aduce nenorociri
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #511 : 01.Iul.2019, 11:44:32 a.m. »
OK, inteleg, conducem preventiv.
Dar ce ne facem cu turbatii care nu o fac? Saptamana trecuta o depasire cretina a omorat 5 oameni, scurt. Daca eu sunt soferul si vad ca brusc unul apare in fata mea, vrea sa depaseasca si am sanse sa ma loveasca, ce fac? Cum ne pregatim sa reducem impactul ? Ce ar trebui sa fac in afara de frana brusca si tras de volan in afara drumului (poate ca nu e posibil)? Este cineva pe aici care a trecut prin experienta si a ajuns sa povesteasca, sau stie pe cineva in situatia asta si ce a facut?
Va spun una din regulile mele de care incerc sa ma tin cat pot de bine: in general dar in special cand sunt in Romania evit pe cat pot sa fiu lider de coloana cu spatiu liber in fata pe drum national. Daca vine o coloana din fata si este spatiu liber, ai 50% sanse ca cineva din coloan din fata sa depasesca in vreme ce te apropii. Si daca incepe unul, vin si altii. Nu stii daca cei din coloana stiu si cand sa se opreasca.
Asta cu aprecierea personala... daca va amintiti de aceea s-a schimbat prin 90' limita de alcolemie la 0% alcoolemie - pe vremea lui Ceausescu era limita 0,03 % contraventie si 0,08% infractiune. Ca romanul daca ii dai voie sa bea un pahar, il bea "de control" si pe al doilea, nu stiu cand sa se opreasca...La cat se bea la volan...cel putin 10% risca si la depasiri...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #512 : 02.Iul.2019, 10:42:37 a.m. »
Serios, inteleg , suntem un popor glumet, dar in afara de metoda mea de a nu fi primul in coloana nu am gasit nimic ajutator in nici un alt post (cruciulitele nu se pun, desi le am si pe alea, sic!). Cand am intrebat aici am intrebat strict tehnic, de exemplu eu sunt sigur ca directia de ciocnire  joaca un rol fundamental in efectele ciocnirii. De aceea incerc sa figurez daca sa fiu lovit frontal sau sa trag de volan brusc incat sa fiu lovit in unghi, pe diagonala masinii. M-am uitat pe testele NCAP dar nu m-au lamurit pentru ca toate sunt la 90 de grade , diferenta este ca o data o face frontal complet si apoi doar pe partea soferului/pasagerului. Eu unul din mecanica stiu ca daca exista un unghi intre vectorii de ciocnire, o parte din energie se transforma in impuls de rotatie in jurul axei. cu cat unghiul e mai mare, cu atat impulsul de rotatie e mai mare si asta nu inseamna decat ca energia de impact de deformare se micsoreaza, ceea ce poate insemna salvarea celor din cockpit. Deci...cine are o opinie?
Poate parea o gluma, dar pentru mine chestia asta poate salva viata la un moment dat.

In conducerea preventiva sa introduceti si purtarea centurii de siguranta pentru absolut toti pasagerii.

Membrii unui club auto romanesc s-au intalnit acum ceva ani la munte, intalnirea anuala. Prietena unui prieten al meu a plecat cu o pereche de membri noi cu masina lor noua sa faca o plimbare. Ei in fata si-au pus centurile, ea in spate , nu.
Drum de munte virajat cu parapet pe parte raului. La un moment dat se creeaza o busculada in trafic din cauza altora. In urma reactiilor reflex ale sale soferul pierde controlul si loveste lateral parapetul (a prins si nisip/pietris pe asfalt exact acolo), impulsul fiind suficient sa arunce masina in rasturnare peste parapet si sa cada pe plafon cativa metri mai jos in albie. Propietarii avand centura in fata n-au patit nimic. Fata din spate a cazut in cap, si-a fracturat si tasat gatul fiind probabil la o miime de a fi ucisa. Accidentul n-a ucis-o dar a lasat-o cu sechele pe viata. Si masina nu era inalta, era un break.

Cand esti tanar pare ca esti nemuritor...Pe aici in Suedia scarile in spirala sunt omniprezente. Cand urc sau cobor daca e cineva deja pe palier, astept sa ajunga apoi intru si eu pe ea. Colegii mai tineri nu au rabdare, ei se duc pe partea ingusta si abrupta de langa ax, ca nu-s mosi...o sigura data sa aluneci si nu te mai opreste nimeni pana jos iar de murit pe scari au murit destui...Analiza riscurilor ar trebui sa devina materie scolara , ca se aplica oriunde...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 
The following users thanked this post: hugbear

Offline ntire2000

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #513 : 02.Iul.2019, 12:36:39 p.m. »
Hmm, o lovitura în diagonala - cum ridici tu problema, eu zic ca este fatala în marea majoritate a cazurilor.
Masina este proiectata sa te protejeze frontal/lateral.
In fata ai airbaguri, lateral le ai optionale pe alea cortina/laterale.
Unele masini au bare de protectie în portiere, cred ca acum majoritatea producatorilor pun asa ceva.
In plus, daca porti centura, aia te va tine legat de scaun ca sa nu zbori prin parbriz.
O lovitura laterala va imprima masinii o rasucire care va arunca pasagerii din habitaclu cu capul în stâlpii de la parbriz/portiere, zone ca nu sunt suficient protejate.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #514 : 02.Iul.2019, 12:48:05 p.m. »
Citat
De aceea incerc sa figurez daca sa fiu lovit frontal sau sa trag de volan brusc incat sa fiu lovit in unghi, pe diagonala masinii.
     La o parte din intrebare pot sa-ti raspund :
Daca tragi brusc de volan si mult, ai toate sansele sa te rastorni, probabil in afara carosabilului.
Daca tragi brusc dar putin de volan, adica atat cat sa ajungi paralel cu banda pe care tocmai rulezi(si pe care te vei tampona frontal daca n-o parasesti), atunci ai sanse sa ramai pe roti si intreg.
In situatia aIIa am fost eu prin apropiere de Curtea de Arges, pe sosea de o banda pe sens, o duba a depasit un camion si nu mai reusea sa intre la loc, in dreapta aveam sant si pomi, dar la un moment dat am vazut ca santul se termina si era o pata maro(adica pamant fara iarba). Am reusit sa ajung acolo am intrat franand dar nu total si asa am intrat toti trei, apoi mi-a aparut iar santul, am tras stanga si am revenit pe banda. Masina(barca) Opel Vectra m-a salvat. Sau norocul, eu stiu...
   
    @ntire2000 unele masini printre care si Vitara are doua bare in usi. :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ntire2000

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #515 : 02.Iul.2019, 01:42:15 p.m. »
Ignisul vechi stiu sigur ca avea, cel putin modelul GLX.
Erau modelele mai ieftine care nu aveau.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline toma

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #516 : 02.Iul.2019, 02:03:30 p.m. »
Si ca sa completez: lucrul cel mai "usor" de facut si cu rezultatele cele mai bune in a-ti creste sansele de a scapa cu viata sau evita total un accident este viteza redusa. Sfat pe care nu reusesc sa-l urmez mereu... merg mai incet cand sunt cu copiii in masina... probabil ar trebui sa merg si mai incet.

Am avut si eu partea mea de momente de emotie datorata unor depasiri facute imbecil de altii, din fericire nici unul nu a fost atat de la limita incat sa spun ca am avut noroc ca am ramas in viata.
Am scapat la limita de  accidente usoare, dar presupun ca nu despre astea iti faci cu adevarat griji.

Mersul cu masina implica o doza de risc, risc pe care il poti imparti in doua categorii: cel care tine de cum conduci tu, si cel care tine de cum conduc ceilalti. Daca in cazul celui din urma nu ai nici un control, poti diminua riscul total avand grija ce faci tu. Psihologia umana lucreaza impotriva noastra cand vine vorba de condus: creierul diminueaza perceptia asupra riscurilor pe care ni le asumam zilnic, tocmai pentru a reduce stresul cand vine vorba de activitati pe care trebuie sa le facem in mod repetitiv.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline gabi males

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #517 : 02.Iul.2019, 02:21:02 p.m. »
Eu as spune ca, in ceea ce priveste conducerea preventiva,sunt doi factori ce depind de noi in evitarea incidentelor cu urmari,posibil, grave...atentia si adaptarea vitezei la conditiile de trafic. Am doua istorioare. Una, prin 2002,mergeam cu seful si sotia lui spre Sibiu. Ziua,in jur de 14, pe o portiune de sosea goala,cu o banda pe sens, nu eram decat noi, circulam cu 100km/h si, la un moment dat, din lanul de porumb a tasnit efectiv o caruta. Am avut cateva zecimi de secunda sa reactionez...ori franam,ori acceleram. Am ales sa accelerez(dandu-mi seama ca,in cazul franarii,pana se oprea masina,sigur ne loveam) si...pur si simplu, am simtit respiratia calului cand am trecut pe langa el. Credeti-ma, nu este o figura de stil...chiar i-am simtit capul langa geamul masinii.Seful...a rupt manerul de sustinere din plafon.Cum spunea enicky...poate si norocul si-a spus cuvantul. A doua patanie...prin 2006, veneam dinspre Rosiori catre Bucuresti, seara pe la 22, rulam linistit cu 80 km/h si ,la un moment dat, am avut senzatia ca vad o umbra. Am apucat sa calc usor frana si, in urmatoarele 2 secunde, am vazut in fata un atela fara nici un fel de semnalizare(nici placute reflectorizante, nici macar o amarata de lanterna). Din punctul meu de vedere, faptul ca,in ambele cazuri, am fost atent la drum...mi-a oferit sansa de a evita evenimentele ce puteau avea loc.
  • Ex-Suzuki Baleno 1,2 GLX,acum Suzuki Vitara 1,4, allgrip,AT,luxus,2019
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #518 : 07.Iul.2019, 12:43:01 p.m. »
Problema este ca, daca pe biciclisti ii poti anticipa cu putina bunavointa, trotinetistii electrici mi se par total imprevizibili, fie ca circula pe trotuare, fie pe carosabil sau pe trecerile pentru pietoni.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: enicky, gabi males

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #519 : 07.Iul.2019, 01:44:14 p.m. »
Problema este ca, daca pe biciclisti ii poti anticipa cu putina bunavointa, trotinetistii electrici mi se par total imprevizibili, fie ca circula pe trotuare, fie pe carosabil sau pe trecerile pentru pietoni.
   Problema este in mare parte legata de bunul simt : cum sa-mi explic eu, conducator auto, la volan fiind, ca biciclistul sau mai nou trotinetistul, circula pe carosabil, in conditiile in care la 1m in dreapta lui se afla pista de biciclete, libera, fara masini parcate, fara pericol de pieton ratacit????
   Pt. ca da, locuiesc intr-un cartier unde exista pista pe ambele sensuri, iar eu cand vin spre casa trebuie sa intru pe o bretea paralela cu soseaua principala dar si cu pista de biciclete, dar biclistul il intalnesc pe aceasta bretea mergand foarte lejer.  Reduc viteza, ma retrag fie pe dreapta, fie pe stanga(depinde cum circula domnul) si ii fac loc. Si eu sunt in weekend biciclist, dar folosesc numai pista, daca tot exista, fir-ar ia sa fie !!!!
    In situatia unei coliziuni intre mine si biciclist, pe aceasta bretea, oare cine ar fi vinovatul? Intreb si eu pentru un prieten...
     
    Pe de alta parte, vin unii foarte ...vocali si striga(in presa, tv) ca "n-avem piste de biciclete!", "traficul din Bucuresti este infernal!",  "autoritatile, primaria, nicio masura"....
   
    Dar noi, NOI cum circulam ?
Folosim ambele benzi(cand exista) sau stam carnat pe una(2)?
Facem dreapata de pe unu si stanga de pe doi, sau in functie de cum ne amintim?
Plecam la semafor la verde sau ne uita cineva cu ochii in telefon?
Parcam pe un loc sau pe 2?
La semafor lasam distanta 2-3m intre masini sau 1-1,5m?
Cand circulam pe o artera cu 2 benzi mergem pe mijloc(ca sa ne simtim in siguranta) sau pe una din cele doua benzi?
Cand schimbam benzile, oare semnalizam?
 Cand s-a facut galben reducem si oprim, sau acceleram mai tare??   
     Sunt atatea lucruri pe care le putem face chiar noi, soferii, pentru fluidizarea treficului, ptr. respectarea legii, fara a mai avea nevoie de sprijinul unei autoritati.
  Dar cum am spus la inceput....
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: Myhay