Sunt curios ce cauciucuri avea băiatul ăsta.
Daca a tras frana de mana... o mare prostie cand ai masina in spate ! Faci d-astea daca esti singur... si nici atunci.
Daca tot e forum si trebuie sa invatam unii de la altii si fiindca tot avem subiect derapaj, m-am gandit sa va povestesc ce-am patit zilele trecute :
Am spre serviciu 3 alternative/sosele, insa 2 sunt mai intens folosite si mai scurte, dar in dorinta de a evita toate mamele/tatii care isi duc dimineata copii la scoala intr-o mare graba si convinsi fiind ca au toate prioritatile de partea lor, am ales a3a pe care, mult mai libera(dar mai ocolitoare), m-am incadrat de pe o straduta laterala. In fata aveam o Skoda la vreo 50m, totul ok, cand apare un baumper(sau cum ii zice)/denivelare, cel din fata reduce brusc, instinctiv calc frana, masina are un zvac de oprire, apoi intra abs-ul si ea isi ia avant spre Skoda. Pe moment m-am gandit in ce sa intru, in Skoda, in masina parcata pe dreapta sau in cea parcata pe stanga ? Artera are 2 benzi largi pe sens si squar pe mijloc, dar se parcheaza si pe dreapta si pe stanga. Masina mea inainta, abs-ul lucra de zor, vad in stanga o 'gaura" de 2 masini(intre cele parcate), virez usor stanga, intru aici, moment in care viteza s-a redus simtitor, trag iar dreapta sa ies din gaura(m-am gandit ca cel parcat n-are nici vina!), revin in spatele Skodei care tocmai a sarit cu rotile din spate peste denivelare dar si Vitara mea aproape se opreste ! Am ridicat usurat piciorul de pe frana, am sarit si eu parleazul si am plecat... intreg mai departe !
Ca si concluzii :
- nu va bazati pe soselele negre, mai ales dimineata(chiar daca n-aveam mai mult de 40-50, cine mai stie, d-abia m-am oprit)
- abs-ul ajuta la mentinerea directiei cand virezi si el lucreaza de zor
- in situatii asemanatoarea schimbarea directiei poate ajuta la gasirea unei zone fara ghiata unde frana este eficace.
- daca aveti un damb de zapada in st. sau dreapta nu ezitati sa-l folositi ca "frana de urgenta", dar fara a brusca volanul
Tendinta asta de a aduce soselele la "negru" o fi si buna dar e si proasta : daca sarim peste zloata formata din clorura(sau cu ce zeama se da)+sare+nisip, care este jalnica pt. pietoni, soseaua perfect curata te indeamna sa mergi normal si sa uiti de posibila existenta a unui petec de polei, mai ales dimineata si sa patesti ce-am patit eu ! Daca pe jos ar fi totusi un strat subtire alb(gri), atunci s-ar circula cu mai mare atentie.
Asa ca sa circulam in coditii de iarna, chiar daca strada este neagra !
Drumuri bune va doresc !