Autor Subiect: Conducerea preventiva  (Citit de 93212 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Utilizator_Anonim

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #480 : 17.Oct.2018, 08:01:31 p.m. »
Ca sa fiu misogin nu cred ca e vreo diferenta cu sau fara 😜
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline hugbear

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #481 : 17.Oct.2018, 08:17:25 p.m. »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 
The following users thanked this post: Costique

Offline oanamanea

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 4
  • Gen: Femeie
    • Bacau
Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #482 : 30.Oct.2018, 03:36:20 p.m. »
De cand ma stiu le tin la 10 si 14. Este o pozitie comoda si imi place asa, plus ca asa mi-a spus instructorul auto. :):angel:
  • Suzuki Grand Vitara
 

Offline f.cristi

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #483 : 02.Dec.2018, 12:27:20 p.m. »
Apropo de asta, nu stiu daca s-a postat pe undeva filmuletu' asta cu versus 2wd vs 4wd:

@Costique - nu se pune. Cauciucurile de iarna facute pentru tarile Nordice sunt diferite de cele facute pentru restul Europenilor.
Voi, acolo in Nord, va incadrati la conditii speciale
Pe gheata doar cauciucurile cu tinte se comporta bine, la celelalte e relativ. Acum depinde si de ceilalti factori (viteza, forta de franare...).
La iernile de la noi se preteaza si all season.
Situatia din traficul real e un pic mai complexa fata de cele prezentate prin diversele teste, si nu se rezuma la datul pe un drum cu zapada batatorita sau pe un lac inghetat.
Cati si cat dintre noi mergem pe drumuri cu zapada batatorita (inafara de cate-o mica escapada pe cativa km la munte) ? Am inteles ca in zonele extrem nordice drumurile interurbane nu se curata la negru de zapada pt. ca ar fi mai mare pericolul de a se forma polei. Apropos, mie imi place foarte mult mersul pe zapada batatorita (imi place iarna, in general).
Pe la noi, iarna, situatia e cam alta. Daca nu e uscat avem fie polei, fie zapada flescaita cu apa dedesubt fie zapada cu gheata, cazuri in care, dupa cum sugereaza si @fireburn, te cam "duci" la fel cu toate anvelopele pe fleasca aia, ca pe sanie (cu exceptia "tintelor").
Vad aproape zilnic (cand e vreme defavorabila) astfel de exemplificari la o intersectie larga semaforizata de 90 intre doua DN-uri. Cine cunoaste intersectia sau e mai fricos intra incet de parca merge pe cioburi. Unii mai "grozavi" intra mai tare si ii vad cum "danseaza" mai mult sau mai putin "talentat", indiferent de ce anvelope au. Nu sunt scutiti de "dans" nici cei cu 4x4, numai ca aici intervine avantajul tractiunii integrale pt. ca aceasta corecteaza rapid traiectoria si stabilizeaza masina.

Offline bisti

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #484 : 02.Dec.2018, 12:38:52 p.m. »
Nu 4x4 face stabilizarea, ci ESP. N-are nicio legatura 4x4 cu stabilitatea masinii. Avantajul 4x4 este ca ai tractiune pe ambele punți motoare si te scoate din rahat cand doar puntea fata sau spate nu reusesc. Pentru oras, 4x4 e zero barat, mai putin in situatiile de zăpadă afanata si peste 20cm, destul de rare in Bucuresti.
 

Offline f.cristi

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #485 : 02.Dec.2018, 01:21:23 p.m. »
Ciudat. As fi jurat ca si cei care danseaza mai cu talent au ESP.

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #486 : 02.Dec.2018, 02:26:23 p.m. »
Nu, cel putin nu ar trebui pentru ca ESP-ul distruibuie puterea catre rotile cu aderenta permitand distributia fortei pe fiecare roata ca sa nu dezechilibreze directia de tractiune (diferenta de aderenta altfel creaza un moment de rotire in plan  orizontal). Distibutia asta se face cu consum de putere si de aceea pilotii nu folosesc cand vor ESP-ul - au mai multa putere la dispozitie - controland miscarea masinii bazandu-se pe orientarea rotilor (directia vectorului de tractiune) pentru a contrabalansa momentul de rotire pe care il introduce diferenta de tractiune. Asa cum am spus, asta e pentru cei antrenati care stiu ce trebuie sa faca si au reflexe sa o faca. Nu este recomandat  soferilor obisnuiti.
De aceea ESP este obligatoriu, ca majoritatea sunt soferi obisnuiti, nu piloti. Stiu discutiile de pe forumuri dar multe sunt , din nou, chestii personale transformate brusc si nereal in generalizatoare. Sa nu va ganditi ca producatorii si politicienii au impus ESP doar sa va ia 500 euro in plus...ganditi-va la ESP si ABS ca dispozitive care transforma un "dumb driver" intr-un "good driver", ii taie din greseli.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #487 : 02.Dec.2018, 02:32:40 p.m. »
Corect ce a spus @Costique, esp-ul te ajuta sa nu zbori de pe drum.
Iar decupalrea esp este necesara numai cand esti intepenit pe zapada/nisip, cuplezi snow@mud lock si o balansezi (asta la allgrip vitara , scross, micul ignis nu stiu cum are)
Daca e esp-ul pornit nu iesi si prajesti ambreiajul la cutia manuala, iar la automata se distribuie aiurea forta si nu iesi din dalma de zapada sau groapa de nisip.
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 
The following users thanked this post: Costique

Offline bisti

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #488 : 02.Dec.2018, 02:32:46 p.m. »
Ciudat. As fi jurat ca si cei care danseaza mai cu talent au ESP.

Pentru ca cei care conduc nu stiu sa isi contrabalanseze masina astfel incat, ajutati de ESP, sa o puna corect pe traiectorie.
Toti soferii normali, care nu au avut vreodata curiozitatea sa vada cum se comporta masina pe polei, chiar si intr-o parcare de hipermarket, vor sa "ajute" masina sa se puna pe traiectorie dar, mai mult strica, cateodata.
ESP isi face treaba cu succes atata timp cat nu tragi ca speriatul de volan, incercand sa prevezi unde se va duce masina. Sistemul electronic o va face intotdeuna inaintea ta iar tu vei putea doar sa prelungesti balansul prin manevrele intarziate.
ESP, impreuna cu sistemul ABS, franeaza individual cate o roata, pana cand masina nu mai are deplasare laterala, adica derapaj. Tu, ca sofer nu ai cum sa franezi cate o roata, iar miscarea din volan stanga-dreapta, nu face decat sa prelungeasca derapajul. Iar daca masina are centrul de greutate sus (SUV, masini cu garda inalta) atunci va fi si mai greu pentru masina sa isi revina la traiectoria liniara.
 
The following users thanked this post: shpeedy, Utilizator_Anonim, Costique

Offline Utilizator_Anonim

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #489 : 02.Dec.2018, 02:35:08 p.m. »
In mod normal e o manevra impotriva reflexului, ca sa redresezi tragi in directia in care aluneca, daca esti dibaci accelerezi un pic.
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 
The following users thanked this post: shpeedy, Costique