Autor Subiect: Conducerea preventiva  (Citit de 93230 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline toma

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #310 : 14.Oct.2017, 08:29:49 p.m. »
@Catalln, exact cum spui tu. In plus adaug depasirile din sens opus care te scot fortat pe acostament ca sa le faci loc.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #311 : 14.Oct.2017, 08:44:28 p.m. »
"Nebuloasa" mai este creata si de marcajul de separatie a acostamentul in discutie, care este linie discotinua. Ar trebui facut linie continua, ca pe autostrada la separatia benzii de urgenta.
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #312 : 14.Oct.2017, 09:34:17 p.m. »
"Nebuloasa" mai este creata si de marcajul de separatie a acostamentul in discutie, care este linie discotinua. Ar trebui facut linie continua,
        Si ai dretate si nu ai dreptate !!! Nu-ti explic de ce...ghici?
   Exact pe DN2 am facut azi 65km dus si tot la fel intors.
   Radarele erau in cascada, cel putin doua fixe si unul mobil la dus, si unul la-ntoarcere. Plus echipaje de control. Detectorul si-a facut din nou job-ul lui .
   Depasirile de viteza se fac preponderent in sate, iar aparatele erau amplasate la intrare unde chiar nu ai cum sa ai 50km/h langa panoul cu numele localitatii ! 
   Toate camionele circula..... ati ghicit, pe acostament ! Mai ales ca drumul este recent marcat(linie intrerupta) si o bucata de cateva zeci de km este proaspat asfaltata, iar masina fashaie. Zonele de sant create de TIR-uri nu le-am mai gasit, decat sporadic.
   Drumul nu mi se pare asa "tragic" dupa cum il povestiti voi, mie mi se pare un drum ..."activ" fata de autostrada, unde este total monoton.
   Chiar daca se incalca legea(ceea ce evident nu este bine, dar se face pt. a se castiga timp), mergandu-se pe "doua benzi", dar am observat ca soferii se inteleg unii pe altii, te "lasa" sa depasesti, iar eu,  am "lasat" la randul meu trecand pe ...acostament.
   Totul este, dupa mine, sa nu confundam aceasta sosea cu o ...autostrada.
    Am parcurs acest drum pana sus in Moldova si stiti ca la un moment dat ramane fara banda de acostament, dar partea grea a lui este exact aceea in care ramane doar cu ...o banda pe sens.
    Daca stai cu ochii pe oglinzi si mergi cu bun-simt nu te sicaneaza nimeni(cred!). In acest contest, am gasit multi participant la trafic care circulau cu 70-80km/h pe ...banda normala(de langa axul drumului), pe care i-am depasit fara flash-uri sau altceva. Dar am gasit si soferi care m-au vazut in oglinda si mi-au facut loc. Nu putem fi toti la fel.
     Iar fenomenul "capete de pod" (vazut de atatea ori la tv.) nu l-am inteles si nu-l inteleg : cred ca este cauzat de teama de a merge pe langa axul drumului, probabil !
     Nu sunt Gigi-contra, dar pe mine nu m-a deranjat niciodata configuratia acestui drum. :dknw:
   
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Laurentiu

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #313 : 14.Oct.2017, 10:37:23 p.m. »
Iar fenomenul "capete de pod" (vazut de atatea ori la tv.) nu l-am inteles si nu-l inteleg : cred ca este cauzat de teama de a merge pe langa axul drumului, probabil !
Largirea soselei cu un acostament consolidat, nu a prins si podetele care au ramas la largimea initiala. Neintrtinerea lor prin curatare, iluminare pe timp de noapte si/sau vopsire cu vopsea fluorescenta plusi vitezele destul de mari cu care se circula (100 - 150 km/h), o face periculoasa mai alesa pe timp de noapte. Nu ai timp sa le dibuiesti decit daca esti localnic sau parcurgi des distanta si le cunosti cit de cit pozitionarea lor incit sa eviti  o catastrofa prin frinare sau intrare pe banda normala.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #314 : 15.Oct.2017, 12:37:55 p.m. »
Actiunea politiei s-a repetat si azi pe DN 2. Old habits die hard. Fie n-au citit, fie ca nu le-a pasat, fie efectiv nu pot sa mearga regulamentar.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #315 : 15.Oct.2017, 12:46:59 p.m. »

Largirea soselei cu un acostament consolidat, nu a prins si podetele care au ramas la largimea initiala. Neintrtinerea lor prin curatare, iluminare pe timp de noapte si/sau vopsire cu vopsea fluorescenta plusi vitezele destul de mari cu care se circula (100 - 150 km/h), o
   Asta chiar n-o pot intelege, o indolenta tipic romaneasca, de genul "merge si-asa" : costa asa mult niste vopsea reflectorizanta, care ar fi salvat vieti??!!
   Foarte bine ca s-a continuat actiunea ! Ce mi-a placut ieri era faptul ca nu mai gaseai echipajul unde era semnalizat pe waze, mai mult ca sigur urmareau si ei aplicatia si-si schimbau locul. Bravo !
   Mi-as dori sa fie un agent in fiecare intersectie mare sa nu mai vad "ciupiri de rosu". Acum sunt doi agenti la noi in cartier, la intersectie, muncesc de zor pe un trafic de Luni nu de weekend.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline toma

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #316 : 16.Oct.2017, 10:21:25 a.m. »
O sa incep cu sfarsitul :)

     Nu sunt Gigi-contra, [...]
Esti sigur? Absolut sigur? :D

Totul este, dupa mine, sa nu confundam aceasta sosea cu o ...autostrada.
Nu-l poti confunda cu o autostrada. Problema este ca multi il confunda cu o sosea cu doua benzi pe sens.

  Daca stai cu ochii pe oglinzi si mergi cu bun-simt nu te sicaneaza nimeni(cred!).
Crezi gresit, foarte gresit! Asa cum spunea si colegul @Catalln drumul este plin de dobitoci. Si mie mi s-a intamplat de mai multe ori sa am parte de "destepti" care merg cu 150km/h, iti dau flash-uri de la jumatate de km ca sa te muti pe acostament si daca cumva i se pare ca nu te-ai conformat suficient de repede si l-ai jenat (a trebuit sa franeze) incep sicanarile: bagat in fata ta si franat brusc si altele asemenea. Asta ca sa nu mai vorbim despre cei care vin din sens opus si depasesc obligandu-te sa intri pe acostament pentru a le face loc.
Despre bun simt vorbesti intr-un oras aglomerat la aplicarea "regulii fermoarului" sau cand cei care circula pe strada cu prioritate ii lasa pe cei care vin de pe stradutele adiacente sa se incadreze in trafic.
In afara orasului cand se circula cu viteza se aplica regulile de circulatie, or pe drumul ala daca le respecti si nu folosesti acostamentul vei fi sicanat de multi.

In acest contest, am gasit multi participant la trafic care circulau cu 70-80km/h pe ...banda normala(de langa axul drumului), pe care i-am depasit fara flash-uri sau altceva. Dar am gasit si soferi care m-au vazut in oglinda si mi-au facut loc. Nu putem fi toti la fel.
Aici nu inteleg ce ai vrut sa spui... ai apreciat mai mult comportamentul celor care au circulat incorect, facandu-ti loc? Au procedat cu bun simt?

Drumul nu mi se pare asa "tragic" dupa cum il povestiti voi, [...]

Daca te uiti la numarul de accidente soldate cu victime vei vedea ca este unul din cele mai periculoase drumuri din Romania.

Si sustin in continuare ca fix acostamentul ala e de vina pentru gradul ridicat de risc pe care il prezinta drumul, exact asa cum spui tu aici:


Chiar daca se incalca legea(ceea ce evident nu este bine, dar se face pt. a se castiga timp)

Acel timp castigat se face odata cu ridicarea riscului de accident.

 Cand ai un drum cu o singura banda pe sens majoritatea nu se hazardeaza in depasiri riscante (exista evident idioti care sa infirme regula) dar pe DN2 se depaseste fooaaarte riscant.
Iti mai dau un exemplu cu care m-am intalnit de mai multe ori pe drumul ala: camion/TIR  care circula pe acostament. Acesta nefiind suficient de lat face ca TIR-ul sa ocupe o parte din banda de mers. Pe sensul opus circula deasemeni un TIR. Un autovehicul depaseste TIR-ul si in acelasi timp din sens opus vine tare o alta masina care in loc sa franeze se baga in depasire si trec toti 4 foarte la limita.


  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline Laurentiu

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #317 : 16.Oct.2017, 03:35:26 p.m. »
In acest contest, am gasit multi participant la trafic care circulau cu 70-80km/h pe ...banda normala(de langa axul drumului), pe care i-am depasit fara flash-uri sau altceva. Dar am gasit si soferi care m-au vazut in oglinda si mi-au facut loc. Nu putem fi toti la fel.
Aici nu inteleg ce ai vrut sa spui... ai apreciat mai mult comportamentul celor care au circulat incorect, facandu-ti loc? Au procedat cu bun simt?
Iti explic eu ce-a vrut sa spuna: a depasit semnalizind pe cei ce mergeau cu 70-80 km/h trecind peste axa drumului prin stinga lor pe sesns invers.
Daca esti cu bun simt si vezi ca cel din spate se grabeste DAR fara sa te preseze chiar insistent, ii poti face loc trecind pentru o perioada scurta de timp si pe acostament daca acesta nu-si intrerupe largimea.
P.S. Chiar daca drumul este cu o banda si ''jumatate'', se poate circula LEGAL (corect) si cu 70 - 80 km/h.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline dAlex

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #318 : 16.Oct.2017, 04:17:17 p.m. »
Cred ca amenzile pentru circularea pe acostament ar trebui date doar celor care merg pe acostament continuu, fara sa fie aglomeratie in trafic, si mai ales prin localitati unde exista risc crescut sa fie pietoni, sau animale care apar brusc pe carosabil. In plus, in unele locuri de prin localitati, pe la trecerile de pietoni, acostamentul ala se intrerupe cu zona hasurata, iar unii nu tin cont de asta.

Cred ca nici un politist nu o sa iti dea amenda tie, daca treci pe acostament fiindca ai in spate un sofer agresiv evitand un accident. Mai degraba aluia.

Si chiar daca iti da si tie amenda, sa fie sanatos! O platesc bucuros decat sa pun viata mea si a celorlalti din masina in pericol.

Cat despre indicatoarele de viteza..multe sunt puse aiurea. N-ai cum sa pui indicator de 50 la iesirea din localitate, dupa 20 de m de 80 si apoi iarasi de 50 peste inca 20 de metri la intrarea in urmatorul sat care e f aproape si apoi din nou de 30 la mica distanta dupa ca..vezi Doamne, e scoala. Sa fim seriosi, cine circula asa?
  • Vitara Passion 4x2, 1.6 Benzina, MT
 

Offline toma

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #319 : 16.Oct.2017, 04:38:43 p.m. »
Regulile de circulatie nu pot fi subiective si sa lase interpretari la "bunul simt" pentru ca aceasta "masura" difera foarte mult de la persoana la persoana.  Raspunsul politiei legat de circulatie pe acest drum, postat anterior de @Laurentiu, este cat se poate de clar.

Titlul topicului fiind "Conducerea preventiva" sunt de acord cu ideea exprimata aici:

[...]
Cred ca nici un politist nu o sa iti dea amenda tie, daca treci pe acostament fiindca ai in spate un sofer agresiv evitand un accident. Mai degraba aluia.
Si chiar daca iti da si tie amenda, sa fie sanatos! O platesc bucuros decat sa pun viata mea si a celorlalti din masina in pericol.
[...]

Problema este ca acest comportament normal pentru un om cu scaun la cap ii incurajeaza pe idioti care se simt indreptatiti si se asteapta ca toata lumea sa le faca loc. Ce @enicky considera bun simt este luat de altul drept "dreptul lui".

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain