Autor Subiect: Conducerea preventiva  (Citit de 93264 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Catalln

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #160 : 02.Iul.2017, 01:50:46 p.m. »
Ce interes ai avea sa schimbi banda ?  :-? Tot trebuie sa iesi pana in 360 grade. ...

Si atunci de ce sunt sensuri cu mai multe benzi?

Asta ca sa ramanem pe aceiasi directie cu raspunsurile.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline Laurentiu

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #161 : 02.Iul.2017, 01:51:13 p.m. »
Daca sunt intr-un sens giratoriu cu mai multe benzi si sunt pe o banda inferioara si semnalizez stanga pt ca nu ies la prima,  cum le dau de inteles celorlalti participanti la trafic ca vreau sau nu vreau sa schimb banda?
Semnalizarea nu inseamna ca ai si prioritate. In primul rind te asiguri si daca nimeni nu e in coasta ta, semnalizezi si intri pe banda. Fii sigur ca cel ce va merge in paralel cu tine sau putin mai in spate, nu-ti va observa semnalizarea decit daca o ai pe aripa fata stinga si ... daca functioneaza (bec nears).
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Catalln

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #162 : 02.Iul.2017, 01:53:50 p.m. »
...cum le dau de inteles celorlalti participanti la trafic ca vreau sau nu vreau sa schimb banda?
                Evident, semnalizand, daca schimbi banda sau iesi ! Eu cred ca am explicat mai sus cam toate situatiile posibile.

Atunci trebuie sa o lamurim,  daca facem sensul giratoriu si rămân pe aceiasi banda mai semnalizez stanga? Facem exceptie ca mai trebuie sa si iesim,  presupunem ca suntem in intr-o zona total necunoscuta si am ratat iesirea?

  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #163 : 02.Iul.2017, 01:57:41 p.m. »
Cred ca trebuie sa semnalizam, ca sa-l avertizam pe cel ce vrea sa intre din dreapta in sensul giratoriu. Asta ma enerveaza pe mine cel mai mult: dau sa intru in sens si cel aflat inauntru nu-mi semnalizeaza daca mai ramane sau iese in directia din care vin eu...
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Catalln

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #164 : 02.Iul.2017, 02:02:34 p.m. »
Cred ca trebuie sa semnalizam, ca sa-l avertizam pe cel ce vrea sa intre din dreapta in sensul giratoriu. Asta ma enerveaza pe mine cel mai mult: dau sa intru in sens si cel aflat inauntru nu-mi semnalizeaza daca mai ramane sau iese in directia din care vin eu...

In loc sa se mearga pe fagasul normal si in cazul in care se schimba directia sa se semnalize cum e normal,  ca si in cazul iesirii din sens sau a schimbarii benzilor, se actioneaza exact invers.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #165 : 02.Iul.2017, 02:04:09 p.m. »
Asta zic si eu: nimeni nu ma avertizeaza ca vrea sa iasa din sens. Adica nu semnalizeaza...
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Laurentiu

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #166 : 02.Iul.2017, 02:08:10 p.m. »
daca facem sensul giratoriu si rămân pe aceiasi banda mai semnalizez stanga?
Eu ramin, de la intrare in sens cu semnalizare stinga pina dupa penultima posibila iesire moment in care semnalizez dreapta si ma incadrez pentru iesire.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 
The following users thanked this post: gabineg

Offline hugbear

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #167 : 02.Iul.2017, 03:45:25 p.m. »
...cum le dau de inteles celorlalti participanti la trafic ca vreau sau nu vreau sa schimb banda?
                Evident, semnalizand, daca schimbi banda sau iesi ! Eu cred ca am explicat mai sus cam toate situatiile posibile.
Deci dacă prin semnalizare le dau de înțeles că „schimb banda sau ies”, atunci prin ce minune, semnalizând, pot să le dau de înțeles că nu schimb banda și nu ies, ci îmi continui drumul în giratoriu pe aceeași bandă?!

OAMENI BUNI! Faptul că ai volanul e întors NU înseamnă că semnalizarea e permis să fie acționată în afara situațiilor impuse de lege!! Sensul giratoriu nu e decât un simplu drum cu prioritate! Când ești pe un drum cu prioritate și ajungi la o intersecție cu unul fără prioritate unde așteaptă mașini, NU semnalizezi stânga doar ca să le dai de înțeles celor care așteaptă că tu vrei să-ți continui drumul! Chiar dacă acea intersecție e într-o curbă la stânga, unde volanul nu e neutru! Cei de pe drumul fără prioritate vor aștepta pentru că trebuie să cedeze, orice s-ar întâmpla pe drumul cu prioritate (în cazul nostru, în giratoriu). Utilizarea semnalului stânga în giratoriu nu numai că e inutil, dar încurcă și e ilegal cât timp nu indică intenția de a trece pe o bandă superioară. NU există justificare pentru contrariu, nici logic nici legal!!
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline hugbear

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #168 : 02.Iul.2017, 04:08:52 p.m. »
Cred ca trebuie sa semnalizam, ca sa-l avertizam pe cel ce vrea sa intre din dreapta in sensul giratoriu. Asta ma enerveaza pe mine cel mai mult: dau sa intru in sens si cel aflat inauntru nu-mi semnalizeaza daca mai ramane sau iese in directia din care vin eu...
Cel care vine din stânga în giratoriu are prioritate față de cel ce așteaptă să intre.
1. Dacă vrea să iasă, este obligat să semnalizeze dreapta (dacă nu o face, încalcă legea).
2. Dacă-și continuă drumul, nu are nici o obligație să semnalizeze. Pur și simplu el își continuă drumul pentru că ARE PRIORITATE iar tu aștepți pentru că NU AI PRORITATE

Semnalizarea stânga nu se justifică decât dacă ar dori să treacă pe banda superioară, DAR nici acest lucru nu ți-ar da vreun drept să te încadrezi în giratoriu, pentru că nu există nici o garanție că el chiar POATE executa manevra (poate-i vine unul tare din spate pe banda a II-a iar el trebuie să abandoneze manevra, deoarece semnalizarea nu-i dă automat și dreptul de a efectua manevra în orice condiții).
Te poți încadra în giratoriu doar după ce te-ai asigurat că pe drumul cu prioritate (în giratoriu) nu mai e nici un participant la trafic pe care manevra ta l-ar putea împiedica sau încurca să-și continue drumul. (asta e însăși esența CEDĂRII DE PRIORITATE)
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline ariciul

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #169 : 02.Iul.2017, 04:42:28 p.m. »
Eu am de traversat un giratoriu cu 3 benzi in fiecare zi. Din ce am observat sunt multi care taie benzile fara asigurare/semnalizare sau care nu se pozitioneaza corect pe banda care trebuie la intrarea in giratoriu. Sunt putini cei care isi pastreaza banda pe care au intrat si care semnalizeaza corect atat la intrare cat si la iesire.
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip