In procesul de fabricatie al jantelor de tabla, la capatul liniei de fabricatie, e o masina de control care verifica diverse dimensiuni printre care si bataile radiale si axiale (0,8 / 1,0 mm). Daca astea sunt in afara limitelor admise jantele se redreseaza manual si se reverifica pe masina sau, daca nu e posibil sa se redreseze se rebuteaza.
Jantele de Vitara sau S-Cross (e aceeasi janta) sunt marcate automat de o masina prin poansonare unde este punctul de dezechilibru minim (un cerc mic de vreo 5-6 mm pe bordura jantei).
La asamblarea anvelopei pe janta, in mod normal punctul asta se aliniaza cu un punct similar existent pe anvelopa (care reprezinta punctul de dezechilibru maxim al anvelopei), a.i. per ansamblu roata sa fie echilibrata pe toata circumferinta. Daca un astfel de punct nu exista pe janta, sau pe anvelopa, sau pe niciuna dintre ele si la echilibrarea rotii e nevoie de foarte multi plumbi intr-o prima faza s-ar putea slabi anvelopa pe janta, roti anvelopa aprox. "pi" radiani, sau 180 grade (v-am omorat cu acei
pi radiani ) fata de janta si apoi se echilibreaza din nou. In general rezultatul trebuie ca e favorabil.
Chestia e verificata: eu am patit-o asa si aplicand chestia cu rotitul anvelopei/janta am redus plumbii de la multe zeci la 10-15 g. Ce mai trebuie ca toate sa fie respectate: un slujbas la o vulcanizare care sa aiba bunavointa sa faca ceea ce-i ceri.