Autor Subiect: E normal sa vina din fabrica cu atatia plumbi pe jante?  (Citit de 9629 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ASZ

Re: E normal sa vina din fabrica cu atatia plumbi pe jante?
« Răspuns #20 : 28.Aug.2016, 03:18:57 p.m. »
Ieri la testarea rotilor de iarna, au dat jos toate cele 4 roti de vara si mi s-a confirmat banuiala: toate cele 4 roti au intre 20-40 gr de plumb.

Offline marcone

Re: E normal sa vina din fabrica cu atatia plumbi pe jante?
« Răspuns #21 : 29.Aug.2016, 01:50:22 p.m. »
Am studiat azi in trafic jentile unui X5 (cred) erau la plumbi acolo de m-am pilctisit numarand, concluzia e ca "asa face toate" si in general cu cat e mare janta cu atat creste probabilitate de a necesita mai multi plumbi pentru echilibrare.
 

Offline BXXENL

Re: E normal sa vina din fabrica cu atatia plumbi pe jante?
« Răspuns #22 : 29.Aug.2016, 02:47:37 p.m. »
Eu la jantele de 17 am avut (n-am avut :-/)si 0g plumb, si cel mai mult 35. Mai de mult am avut anvelope nerulate dar SH, de pe o masina din showroom. Erau deformate iremediabil si pe toate jantele aveam de la 70g de plumb in sus.

Daca vrei sa faci un experiment cu bani putini, ia una din rotile cu mai multi plumbi, dejanteaza, verifica echilibrarea asa, apoi monteaza anvelopa si experimenteaza cu cateva pozitii ale acesteia pana nimeresti defazajul ideal al batailor, astfel incat sa se anuleze.

Daca prinzi o vulcanizare libera si-l cinstesti pe baiat sigur te rezolva, si macar stii o treaba. Daca nu, la urmatorul schimb de anvelope adu-ti aminte sa verifici jantele goale pe aparatul de echilibrat, sa vezi daca de la ele se trage dezechilibrul sau de la anvelopele stock.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: E normal sa vina din fabrica cu atatia plumbi pe jante?
« Răspuns #23 : 29.Aug.2016, 08:53:31 p.m. »
Daca vrei sa faci un experiment cu bani putini, ia una din rotile cu mai multi plumbi, dejanteaza, verifica echilibrarea asa, apoi monteaza anvelopa si experimenteaza cu cateva pozitii ale acesteia pana nimeresti defazajul ideal al batailor, astfel incat sa se anuleze.
Decat sa experimentezi băbește, mai bine lucrezi inginerește, in doar trei etape:
- Pui janta goala pe masina de echilibrat si identifici punctele de dezechilibru (eventual ii pui plumbii necesari si o folosesti in etapa urmatoare)
- Pui anvelopa pe o janta echilibrata la gol si identifici punctele de dezechilibru ale rotii, care sunt de fapt doar ale anvelopei.
- Janta si anvelop le asamblezi "in antifaza", pe baza punctelor de dezechilibru identificate. Roata astfel asamblata ar trebui sa aiba minimul de plumbi la echilibrare.
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 

Offline Andreea Daniel

Re: E normal sa vina din fabrica cu atatia plumbi pe jante?
« Răspuns #24 : 31.Aug.2016, 09:51:09 a.m. »
Acum inteleg de ce consumul sta pe 8.8-9.0 l/100 km in Bucuresti si altii se lauda cu 6.5-7.0.  :-?
Stai calm...in Bucuresti, cu A/C pornit sm avut si eu acest consum. L-am scăzut pana la 7 l/100km dupa ce am facut 2000 km in afara Bucurestiului. :(

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

  • Vitara 1.6l Spirit/MT & Fiat Albea 1.2l Benz
 

Offline Vali D

Re: E normal sa vina din fabrica cu atatia plumbi pe jante?
« Răspuns #25 : 31.Aug.2016, 10:31:19 a.m. »
Inginereste inseamna: janta + senzor presiune roata : dezechilibru ± 5gr. Janta +senzor presiune + anvelopa : ± 40gr pentru 215. Peste aceste valori sunt probleme. Si un ansamblu tren rulare echilibrat nu face sa tremure autoturismul la niciuna dintre vitezele maxime constructive. Tocmai de aceea se echilibreaza ansamblul, pentru a reduce efortul in rulment si a scadea incarcarea dinamica a acestuia , respectiv uzura. Calculul rulmenţilor se face dupa după ISO/TS16281 şi ISO 281. Lectura placuta.
« Ultima Modificare: 31.Aug.2016, 10:39:39 a.m. de Vali D »
 

Offline Laurentiu

Re: E normal sa vina din fabrica cu atatia plumbi pe jante?
« Răspuns #26 : 01.Sep.2016, 12:39:18 p.m. »
... un lucru nou ar trebui sa plece de la 0-10 gr cel mult si vad ca deja vin incarcate la maxim.
Nu te opreste nimeni sa elimini total plumbajul de pe o janta la montarea unei anvelope noi dupa care faci o noua echilibrare.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Silfax

Re: E normal sa vina din fabrica cu atatia plumbi pe jante?
« Răspuns #27 : 03.Sep.2016, 04:29:58 p.m. »
La două din jantele de la vechiul SX4, am  70 g de plumb . Țin minte că multă lume se plângea de acest aspect. 
  • S-Cross Elegance benzina 4x2
 

Offline enicky

Re: E normal sa vina din fabrica cu atatia plumbi pe jante?
« Răspuns #28 : 03.Sep.2016, 09:49:22 p.m. »
@Vali D si @Laurentiu au spus-o corect ! Si senzorul de presuune are influenta lui,  roata se e,chilibreaza  cu 10 sau 70gr de plumb, volanul nu bate, directia e buna, atunci care e problema, ca eu nu-nteleg?  Numarul plumbilor imi creeaza stres la condus? Mie nu ! :notlst:
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: ASZ

Offline adibaiacos2003

Re: E normal sa vina din fabrica cu atatia plumbi pe jante?
« Răspuns #29 : 01.Dec.2017, 11:03:36 a.m. »
Anvelopele noi sunt marcate cu 1 punct de culoare rosie pe talon. Din cate am observat, punctul rosu trebuie sa fie opus valvei. Probabil ca acesta indica partea anvelopei mai grea. M-am uitat la toate cele 4 roti si am observat acest lucru.
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion Allgrip Black