La Vitara S,..... aveti problema si la cuplarea in viteza a doua.
Probabil ca toti care avem Vitara(nu conteaza modelul) am mai avut cel putin o masina sau doua. Masini care au fost cumparate tot de noi(zero km) sau de cele mai multe ori second hand(de aici si dorinta de a avea o masina noua-Vitara), care aveau sau au dobandit un anumit grad de uzura. Retinem situatia !
Am achizitionat Vitara, masina noua, model nou, iar la primul drive test si apoi dupa achizitie, "lucram" cu ea exact cum am fost noi obisnuiti pe vechea masina. Daca nu raspunde la comenzi, asa cum eram obisnuiti, ni se pare ca nu este buna, sau ca are o problema.
Ori de foarte multe ori, problema este la noi, cei care o conducem, pt. ca nu incercam, nu cautam s-o "intelegem", pt. a sti exact cum functioneaza ea corect.
Revenind la ideea din primul paragraf, va trebui sa intelegem ca nicio masina nu este identica cu alta, chiar daca are tot 4 roti, tot 6 viteze sau chiar aceeasi capacitate cilindrica.
In acest context
noi trebuie sa ne adaptam stilul de condus la noua masina, si nu invers, adica sa incercam sa facem cu asta ce faceam si cu cealalta(e). Despre ce vorbesc aici, ca sa ma fac inteles :
- pedala de ambreiaj : o apasam pana la podea si observam unde reactioneaza la ridicare
- Schimbatorul treptelor de viteza :
nu-l bruscam niciodata, testam pe loc cu motor pornit, pozitia ideala pt. tr.I, apoi pt. II s.a.m.d., incercand mai multe variante.
Variantele care pot fi :
-ptr. tr.I, inainte si stanga-maxim, inainte si stanga, sau inainte normal;
-ptr. tr.II tras inapoi din aIa direct in aIIa sau tras din aIa in pct. zero si apoi tras in aIIa(la a mea a mers bine cu trecere prin 0).
-ptr. marsarier, iarasi testam daca trebuie mult drepta-spate sau putin dreapta-spate, sau la unele modele se apasa levierul si apoi dreapta spate, iar la altele avem inel de care tragem in sus si levier stanga sus. Sau daca la adoua incercare "se opune", il ducem la aIIIa, apoi iar marsarier, sau il aducem la 0, accelerare usoara(cu ambreiaj sus) si incercam iar.
Deci, concluzionand,
noi trebuie sa cautam pozitiile optime de lucru ale pedalelor, schimbatorului, nr. de turatii la care schimbam(fara sa tremure/bruscam motorul) treptele de viteza, fara a lua ca etalon masina anterioara sau stilul nostru de condus. Dupa experienta mea, sofatul corect este acela cand schmbarea treptelor de viteza se va face in asemenea maniera incat sa fie
insesizabila. Asa am procedat eu, este o opinie pur personala pe care nu trebuie s-o urmati.