Autor Subiect: Nu intra din prima in marsarier  (Citit de 12876 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline dAlex

Re: Nu intra din prima in marsarier
« Răspuns #50 : 02.Dec.2016, 10:15:58 a.m. »
La mine schimbatorul de viteze a inceput sa mearga curat cam pe la 2500 de km. De atunci merge super usor. N-am nici o problema. Pana atunci insa exact cum ziceti si voi, a mers greu.

Acum am 4000 de km si nu scartaie nici o usa. Totu-i bine.

Cu WD40 as avea grija pe unde dau. Vazusem pe undeva ca ar putea afecta vopseaua...(Oare in manual?)
  • Vitara Passion 4x2, 1.6 Benzina, MT
 

Offline AT

Re: Nu intra din prima in marsarier
« Răspuns #51 : 02.Dec.2016, 10:58:31 a.m. »
Acceasi problema cu vitara s 1.4 (200 km) - chiar de la inceput am sesizat aceasta dificultatea de a schimba in marsarier si nu am reusit sa identific o solutie, pentru ca se intampla.... des si aleator. Am incercat si cu apasat ambreiajul de 2-3 ori, dar degeaba. Si mai mult, o problema similara este si la viteza a 2-a. Urmeaza o vizita urgenta la service... inainte de prima revizie la 1000km. Incredibil si inacceptabil pentru o masina noua  X-(

La Vitara S,  marsarierul are inel pentru deblocare?  Ma refer la acel inel aflat pe maneta schimbatorului de viteze, inel care trebuie actionat pentru a putea introduce maneta in marsarier.
Oricum, nu este normala dificultatea de introducere in marsarier mai ales ca aveti problema si la cuplarea in viteza a doua.
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline enicky

Re: Nu intra din prima in marsarier
« Răspuns #52 : 02.Dec.2016, 12:55:11 p.m. »
La Vitara S,..... aveti problema si la cuplarea in viteza a doua.
             Probabil ca toti care avem Vitara(nu conteaza modelul) am mai avut cel putin o masina sau doua. Masini care au fost cumparate tot de noi(zero km)  sau de cele mai multe ori second hand(de aici si dorinta de a avea o masina noua-Vitara), care aveau sau au dobandit un anumit grad de uzura. Retinem situatia !
      Am achizitionat Vitara, masina noua, model nou, iar la primul drive test si apoi dupa achizitie, "lucram" cu ea exact cum am fost noi obisnuiti pe vechea masina. Daca nu raspunde la comenzi, asa cum eram obisnuiti, ni se pare ca nu este buna, sau ca are o problema.
     Ori de foarte multe ori, problema este la noi, cei care o conducem, pt. ca nu incercam, nu cautam s-o "intelegem", pt. a sti exact cum functioneaza ea corect.
     Revenind la ideea din primul paragraf, va trebui sa intelegem ca nicio masina nu este identica cu alta, chiar daca are tot 4 roti, tot 6 viteze sau chiar aceeasi capacitate cilindrica.
     In acest context noi trebuie sa ne adaptam stilul de condus la noua masina, si nu invers, adica sa incercam sa facem cu asta ce faceam si cu cealalta(e). Despre ce vorbesc aici, ca sa ma fac inteles :
     - pedala de ambreiaj : o apasam pana la podea si observam unde reactioneaza la ridicare
     - Schimbatorul treptelor de viteza : nu-l bruscam niciodata, testam pe loc cu motor pornit, pozitia ideala pt. tr.I, apoi pt. II s.a.m.d., incercand mai multe variante.
      Variantele care pot fi :
                       -ptr. tr.I, inainte si stanga-maxim, inainte si stanga, sau inainte normal;
                       -ptr. tr.II tras inapoi din aIa direct in aIIa sau tras din aIa in pct. zero si apoi tras in aIIa(la a mea a mers bine cu trecere prin 0).
                       -ptr. marsarier, iarasi testam daca trebuie mult drepta-spate sau putin dreapta-spate, sau la unele modele se apasa levierul si apoi dreapta spate, iar la altele avem inel de care tragem in sus si levier stanga sus. Sau daca la adoua incercare "se opune", il ducem la aIIIa, apoi iar marsarier, sau il aducem la 0, accelerare usoara(cu ambreiaj sus) si incercam iar.
         Deci, concluzionand, noi trebuie sa cautam pozitiile optime de lucru ale pedalelor, schimbatorului, nr. de turatii la care schimbam(fara sa tremure/bruscam motorul) treptele de viteza, fara a lua ca etalon masina anterioara sau stilul nostru de condus. Dupa experienta mea, sofatul corect este acela cand schmbarea treptelor de viteza se va face in asemenea maniera incat sa fie insesizabila.
         Asa am procedat eu, este o opinie pur personala pe care nu trebuie s-o urmati.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline hugbear

Re: Nu intra din prima in marsarier
« Răspuns #53 : 02.Dec.2016, 11:12:00 p.m. »
Acceasi problema cu vitara s 1.4 (200 km) - chiar de la inceput am sesizat aceasta dificultatea de a schimba in marsarier si nu am reusit sa identific o solutie, pentru ca se intampla.... des si aleator. Am incercat si cu apasat ambreiajul de 2-3 ori, dar degeaba. Si mai mult, o problema similara este si la viteza a 2-a. Urmeaza o vizita urgenta la service... inainte de prima revizie la 1000km. Incredibil si inacceptabil pentru o masina noua  X-(

....cat de usor se schimbau vitezele la un logan din 2007...
Pentru marșarier cred că nu există sincro, deci problema ar fi „relativ” normală până se mai așează rodajele; până-și dă drumul, când mai face figuri încearcă întâi s-o bagi într-antâia.
Pentru a II-a e nașpa, du-o la service să-i regleze timoneria.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Laurentiu

Re: Nu intra din prima in marsarier
« Răspuns #54 : 03.Dec.2016, 11:05:43 a.m. »
chiar de la inceput am sesizat aceasta dificultatea de a schimba in marsarier si nu am reusit sa identific o solutie, pentru ca se intampla....
Posibil ca in acel moment sa ai motorul ceva mai turat decit in regim de ralanti sau rotile masinii in stare de miscare.

P.S. Daca nu merge de prima data sa introduci in "mers inapoi", incearca sa bagi maneta schimbatorului in prima treapta dupa care incerci o noua intrare in "mers inapoi". Pinionul de "mers inapoi" nu este dotat cu sincron si o mica repozitionare a pinioanelor cutiei, poate face posibila introducerea manetei in marsharier.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline AnCh

Re: Nu intra din prima in marsarier
« Răspuns #55 : 19.Dec.2016, 04:47:51 p.m. »
Si eu am intalnit aceasta problema la marsarier. Din "fericire", masina anterioara, cumparata tot de noua, avea acelasi comportament chiar si dupa 9 ani (desi recunosc ca era mai rar) si mi-a fost usor sa rezolv problema intrarii in marsarier, pe principiul mentionat anterior: "asa merge toate".

Exact cum spun si colegii de pe forum, daca nu intra la prima incercare, fac pasii urmatori invatati deja de la cealalta:
1. Se aduce in punctul zero/neutru;
2. Se elibereaza ambreiajul/ridici piciorul de pe ambreiaj;
3. Apesi din nou ambreiajul
4. Incerci din nou intrarea in marsarier.
De obicei nu mai este nevoie de o a treia incercare.

Pe langa aceasta situatie am observat ca intra putin mai greu in trepte la inceput (trebuia sa ma asigur ca imping maneta pana la capat spre deosebire de masina anterioara care practic isi "tragea" treapta dupa primul click).
Si in a treia se pare ca o sa imi ia ceva timp sa imi formez mana pentru ca nu este aliniat cu centrul cum sunt obisnuit.
In rest, atat timp cat nu o fortezi, este o cutie care se misca foarte bine, din experienta mea de incepator (putine masini la numar conduse in cei 15 ani de condus).
  • Suzuki Vitara, Passion 1.6 benzina, Allgrip, BUC, Silky Silver
 

Offline wolfin

Re: Nu intra din prima in marsarier
« Răspuns #56 : 22.Dec.2016, 09:31:02 a.m. »
sa vezi cand incerci sa bagi a 6-a  la 5 MT....ce urat face  (:| marcharierul.

recunosc ca am comis-o de 2 ori. acum sunt mai atent

  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline aleksanders

Re: Nu intra din prima in marsarier
« Răspuns #57 : 22.Dec.2016, 10:10:02 a.m. »
ai vrut sa ii dai Racheta
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline wolfin

Re: Nu intra din prima in marsarier
« Răspuns #58 : 22.Dec.2016, 10:17:16 a.m. »
Asa patesc cand conduc mai multe masini in aceeasi zi...mai le incurc :P
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline huminiuc_radu

Re: Nu intra din prima in marsarier
« Răspuns #59 : 13.Ian.2017, 07:51:51 p.m. »
Rodajul se incheie dupa ce au fost parcursi 6000 de kilometri .Atunci veti sesiza ca incepe sa functioneze in parametri motorul si toate subansamblele. Pana atunci menajati masina fara a o compara cu o masina rodata.La mine schimbarea vitezelor la cutia de viteze manuala a motorului M16A a inceput sa fie mai lina dupa 500 de kilometri . Asta dupa ce s-a  aerisit singur circuitul hidraulic al ambreajului , ca in primii 20 de kilometri nu intra in treapta 1 si in marsarier decat greu si mai si "caraia " usor . Acum merge superb si chiar nu regret Loganul din 2006 ,desi il conduc alternativ cu Vitara . Puteti sa si ridicati foarte usor piciorul de pe pedala de ambreiaj atunci cand simtiti ca nu cupleaza maneta schimbatorului de viteze in marsarier . Asta fara sa accelerati si in timp ce tineti trasa maneta schimbatorului de viteze  in pozitia de marsarier si imediat calcati ambreiajul iar apoi sincronizati apasarea pedalei de acceleratiie cu eliberarea celei  de ambreiaj.
  • Vitara 1,6 VVT AllGrip Passion MT