Autor Subiect: DRL versus legislatie  (Citit de 6379 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline zongor

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #30 : 30.Ian.2018, 06:12:57 p.m. »

Uitați-vă în oglinzi când e soare puternic și vine o new Vitara din spate, cât de târziu se observă luminile DRL față de fazele scurte ale celorlalte mașini. Lucru valabil pe drumuri naționale sau județene când vin din sens opus.


Cred ca ar fi bine de specificat ca e vorba de modelul cu DRL cu bec.
 

Offline toma

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #31 : 29.Iun.2018, 11:43:51 a.m. »
Personal as dori un buton care sa inchida luminile de zi.

Te referi la DLR-uri?
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline Catalln

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #32 : 29.Iun.2018, 12:14:46 p.m. »
Cool si Passion nu au avarii la franare de urgenta.
Oricum nu am inteles ideea. Se aprind la frana de mana sau de picior? Ambele? Ce caz este considerat franare de urgenta?

Pe 2WD nu are, pe 4WD are (la pachet cu RBS).

Franarea de urgenta este cand nu franezi in mod normal si risti sa iei prin surprindere pe cel din spatele tau.
Practic la fel ca si luminile de zi reprezinta o masura tehnica pentru cresterea sigurantei in trafic.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline jupanul1

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #33 : 29.Iun.2018, 12:20:31 p.m. »
@ngeo - n-ai prea citit din manual, nu? Ai un extras privind ESS și modul de funcționare.

Dar pentru numele lui FSM, nu înțeleg de ai vrea să dezactivezi DRL-urile? Ok, n-am nimic împotrivă dacă dorești să trăiești periculos, treaba ta... dar cu noi ăștiălalți, ce-ai?

LE - acum am văzut și conștientizat. Cum ai face oprire de urgență cu frâna de mână?  :-?

  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline ngeo

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #34 : 29.Iun.2018, 06:19:50 p.m. »
Sa nu dramatizam.
Stiu foarte bine povestea luminilor de zi.
@jupanul1  Nu traiesc intr-o "bula" ca sa iau de bun tot ce zboara.
Spune-mi un singur caz cand vrei sa stingi luminile de zi. :)

Oprirea de urgenta suna foarte pompos. Nu este tren ( cu multiple sisteme de frana ) ci o simpla masina. Disc si placute.
Si da, poti face "oprirea de urgenta" combinand franarea hidraulica cu cea mecanica. Pentru asta trebuie indemanare si cunoasterea masinii dar si a suprafetei de rulare combinat cu o greutate mai mare pe puntea din spate ( atunci cand ai portbagajul plin sau persoane pe bancheta din spate ) gradual, fara a brusca partea franei mecanice. Efectele se vad in distanta de franare si in faptul ca sistemul electronic de control al franarii nu mai da drumul rotiilor cand vrea el ( spate ).

Am citit in manual la vremea respectiva, dar am trecut repede peste din moment ce nu am asa dotare.
« Ultima Modificare: 29.Iun.2018, 06:40:41 p.m. de ngeo »
  • Masina
 

Offline toma

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #35 : 29.Iun.2018, 07:16:41 p.m. »
Spune-mi un singur caz cand vrei sa stingi luminile de zi. :)

Aici m-ai incuiat si pe mine... in ce context ai avea nevoie sa stingi DLR-urile?
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline jupanul1

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #36 : 29.Iun.2018, 07:59:21 p.m. »
Personal as dori un buton care sa inchida luminile de zi.
Sa nu dramatizam. @jupanul1... Spune-mi un singur caz cand vrei sa stingi luminile de zi. :)

Mno! Am înțeles eu greșit? Lumini de zi... nu așa le zice în românește la DRL? Nu tu ai spus în clar că vrei un buton special pentru a le opri? De ce mă întrebi acum pe mine despre un caz când le-aș vrea stinse?

În fine, divagăm prea mult. Sau suntem off-topic, cum ar spune cei mai francofili dintre noi.  :P
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline ngeo

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #37 : 29.Iun.2018, 08:59:45 p.m. »
@toma  Cand ma duc la amanta.  :prty:
  • Masina
 
The following users thanked this post: toma

Offline enicky

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #38 : 29.Iun.2018, 09:42:12 p.m. »
  Deja cred ca "vorbim discutii" ! :pardon: (daca mai suportam offtopic)
Citat
Oprirea de urgenta suna foarte pompos
  N-ai intalnit niciodata situatia, cred, altfel n-ai fi spus asta. Vezi accidentele in lant de pe autostrazi.  Deci nu e pompos deloc. Este realist!!
 
Citat
oprirea de urgenta combinand franarea hidraulica cu cea mecanica.
:-))  =))
  Iarta-ti-ma, dar in aproape trei'jde'ani n-am reusit sa fac asta in situatii de urgenta. Din respect, nu dau niciun calificativ acestei afirmatii ! :)
@ngeo incearc-o si vezi daca iti iese ! :-?

L.E. Apropo de gluma ta, vezi ca in poderea mare de masini cu drl-uri, daca le vei avea oprite, vei atrage mai tare atentia ! :D
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ngeo

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #39 : 29.Iun.2018, 09:59:18 p.m. »
Mie imi iese cu orice masina. Am invatat din nevoie acum multi ani pe o rabla care avea franele slabe. Depinde de antrenament/reactie/o miime de secunda. Ai simtit macar o data ca apesi pedala de frana pana la podea si masina tot invarte rotile? Cum compensezi? Privesti cum face "buf"? :) Nu! Cauti solutii alternative!

Nu mai comentez prea mult. Fiecare e liber sa trateze subiectul dupa cum considera.
 
Legat de luminile de zi, acestea sunt facute sa se aprinda automat tocmai pentru a scuti soferul de o grija in plus insa eu consider ca soferul trebuie sa stapaneasca masina nu invers. Bineinteles polemici vor exista mereu sau doua tabere. Una care traieste dupa tipare, alta nu.
Repet, as prefera sa le pot stinge uneori fara sa aduc atingere sigurantei rutiere. Pe scurt luminile anuleaza discretia.
Si cu asta am terminat.
  • Masina