Autor Subiect: DRL versus legislatie  (Citit de 6381 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ...

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #20 : 22.Iun.2017, 03:56:20 p.m. »
Aham. Am pricipit. N-am stiut. Deci nu sunt proiectoare, sunt DRL-uri, indiferent unde sunt montate. Si, daca e ca la ale mele, cand aprinzi faza scurta (de fapt cand rotesti deja maneta in prima pozitie, pentru lumini), se estompeaza mult din luminozitate, deci nu afecteaza practic.
 

Offline enicky

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #21 : 22.Iun.2017, 04:28:17 p.m. »
        Cred ca e putin diferit. La logan am mai vazut ca se estompeaza putin, dar la Vitara lucra cam asa : poziitii aprinse merge si drl. Faza scurta aprinsa, drl stins. Sunt bine gandite, deoarece le-am testat stand in fata masinii si privindu-le nu m-au "orbit". Acum le-am dezafectat(dar sunt inca in locasurile lor) si am pus drl pe led(ca la passion), am cumparat proiectoare dar n-am reusit inca sa le montez. Deci voi scoate drl-urile(originale) si voi pune proiectoare originale(S-Cross).(vezi in jurnal)
   D-asta spuneam eu ca am mers cu drl-urile ce puteau fi usor confundate cu proiectoare si n-a deranjat pe nimeni. Ce-i drept ca lumina nefiind focalizata, nu supara ochiul.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #22 : 22.Iun.2017, 04:48:51 p.m. »
Ce-i drept ca lumina nefiind focalizata...
Plus ca becurile DRL sunt de 35W, fata de 55W cat au cele din proiectoarele pentru ceata.
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 
The following users thanked this post: enicky

Offline bogdanzarnescu

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #23 : 22.Iun.2017, 07:32:06 p.m. »
Nu știu dacă mă credeți dar în drumurile mele spre Brașov, Harghita, am văzut zeci de new Vitara. Niciuna, vă jur, nu avea luminile aprinse (inafara de DRL), indiferent că mergeau pe autostradă, dacă ploua sau era ceață nasol.
Uitați-vă în oglinzi când e soare puternic și vine o new Vitara din spate, cât de târziu se observă luminile DRL față de fazele scurte ale celorlalte mașini. Lucru valabil pe drumuri naționale sau județene când vin din sens opus.
La multe modele, DRL-ul e o glumă proastă, nu oferă suficientă vizibilitate, nici nu ar fi normal să fie acceptate pe post de lumini aprinse.
Tot în drumurile mele, am văzut de zeci de ori echipaje de poliție cu radar pe autostradă, și niciodată nu am văzut să oprească pe cineva care nu avea deloc lumini.
Ar trebui introdus în lege obligativitatea de a avea farurile aprinse tot timpul.
  • Vitara S, 6AT, Allgrip & Peugeot 308
 

Offline toma

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #24 : 23.Iun.2017, 12:44:37 a.m. »
In plina zi, fara ceata sau alte fenomene care sa reduca vizibilitatea nu pornesc faza scurta, las doar DRL (pozitia Auto a comutatorului de faruri).
Daca comut manual pe faza scurta display-ul unitatii multimedia isi schimba automat luminozitatea si devine greu de "citit" in special cand folosesc navigatia.
Merg pe principiul ca senzorul de luminozitate este destul de destept sa decida singur cand DRL-urile nu mai sunt suficiente si e necesar sa aprinda faza scurta.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline enicky

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #25 : 23.Iun.2017, 01:04:12 a.m. »
Merg pe principiul ca senzorul de luminozitate este destul de destept sa decida singur cand DRL-urile nu mai sunt suficiente si e necesar sa aprinda faza scurta.
             Am observat ca atunci cand fac o depasire pe un DJ pot aprecia mai corect distanta pana la masina din sens opus daca are farurile aprinse, daca nu le are, vad o "pata" gri(sau alta culoare) pana la care nu stiu exact distanta si deci daca am timpul suficient. Asta si datorita faptului ca ochiul este invatat cu lumini aprinse, iar lipsa lor naste o oarecare confuzie.
    Situatia cred ca e valabila si invers, deci, parerea mea este ca tot faza scurta este mai utila. Iar la unitate ar trebui sa ai un buton de stralucire/luminozitate.
       
   ... mai grav este faptul ca in afara localitatii(in special dincolo de Brasov) se merge fara niciun fel de lumina aprinsa. Pe astia nu-i sanctioneaza nimeni?
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14538
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #26 : 23.Iun.2017, 07:14:15 a.m. »


             Am observat ca atunci cand fac o depasire pe un DJ pot aprecia mai corect distanta pana la masina din sens opus daca are farurile aprinse, daca nu le are, vad o "pata" gri(sau alta culoare) pana la care nu stiu exact distanta si deci daca am timpul suficient.

Cata dreptate ai! Eu ma confrunt cu asta si pe drumurile nationale, mai ales cand este vreme innorata iar masina e "camuflata" de peisaj.
Neaprinderea luminilor de întâlnire poate avea următoarele cauze: oprire la benzinărie sau popas si uitat sa mai aprinda; localnici care fac drumuri scurte; nesimțiți care o fac fie ca nu le pasa, fie expres. Parerea mea...



Trimis folosind Tapatalk

  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline bogdanzarnescu

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #27 : 23.Iun.2017, 07:26:17 a.m. »
Toma, foarte rău faci. Lumina drl-ului nu este suficientă în situația expusă de enicky mai sus. Ba mai mult, dacă cel din spatele tău are faza scurtă aprinsă, îl va lua involuntar pe acela ca punct de reper pentru depășire.
Nu cred că la ieșirea din oraș ți-e greu să comuti butonul două poziții mai sus. Dacă ai soarele-n față, cel de pe contrasens nu-ți vede drl-ul, strălucește capota și șoseaua mai puternic ca ele.
  • Vitara S, 6AT, Allgrip & Peugeot 308
 

Offline jupanul1

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #28 : 23.Iun.2017, 10:10:30 a.m. »
DRL-ul e mai bun decât nimic.

Să revenim on-topic. Se pare că, totuși, în legislația românească DRL-ul nu are corespondență cu ”lumini de întâlnire”, în așa fel încât să fie satisfăcută cerința art. 44 din OUG. Cel puțin eu n-am găsit vreo referință în acest sens.

Începem o petiție?  =))
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline McLeod

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #29 : 30.Ian.2018, 04:55:51 p.m. »
Salut. Se pare ca s-a modificat si la noi legislatia incepand cu 2 septembrie 2017. Sunt de ajuns luminile de zi in afara localitatilor.
Ordonanța nr. 14/2017

9. La articolul 44, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
"
(2) În circulația pe autostrăzi, pe drumurile expres și pe cele naționale europene (E) conducătorii de autovehicule și tractoare agricole sau forestiere sunt obligați să folosească și în timpul zilei luminile de întâlnire sau luminile pentru circulația diurnă."
  • Suzuki Vitara, AllGrip, AT, 1.6 Benzina
 
The following users thanked this post: NicNic, musicall