Autor Subiect: DRL versus legislatie  (Citit de 6378 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14538
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #10 : 22.Iun.2017, 10:54:12 a.m. »
Si eu am remarcat in ultimele drumuri prin tara foarte multe masini care mergeau fara luminile de intalnire.  :baston:
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline argottic

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #11 : 22.Iun.2017, 10:58:37 a.m. »
Subscriu la ce au zis colegii dinainte. FOARTE MULTI mers fara pozitii macar, NOAPTEA. Ceea ce e peste puterile mele de intelegere. (Verificat in Bucuresti, pe strazile neiluminate, si pe zona Olteniei).
Suzuki Celerio / Ex - Suzuki Splash
 

Offline Leutz

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #12 : 22.Iun.2017, 11:17:39 a.m. »
...masina fiind echipata cu DRL. ... legislatia rutiera este cat se poate de explicita in acest caz lumini de intalnire. ... legislatia EU ... este la nivelul de directiva, nu de obligatie, urmand ca parlamentul sau guvernul sa faca modificarea legislativa...
Dintre toti europenii, romanii au o pereche de OO in plus. Foamea de bani e mare.

Pentru clarificare, am gasit detalii despre ce e aia directiva la nivelul UE:

<<A "directive" is a legislative act that sets out a goal that all EU countries must achieve. However, it is up to the individual countries to devise their own laws on how to reach these goals. One example is the EU consumer rights directive, which strengthens rights for consumers across the EU, for example by eliminating hidden charges and costs on the internet, and extending the period under which consumers can withdraw from a sales contract.>>
Sursa: https://europa.eu/european-union/eu-law/legal-acts_en

Nu stiu ce directiva e cea despre care se vorbeste si ce scrie in ea. Dar daca ea stabileste ca scop umblatul cu lumini ziua (DRL sau altfel), atunci e obligatoriu peste tot in UE, urmand ca statele sa atinga scopul asa cum cred de cuviinta. Dar trebuie sa-l atinga.
Deci daca o directiva UE exista in sensul asta, legislatia (rutiera) romaneasca trebuie sa o implementeze; nu e chestie de oua.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline jupanul1

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #13 : 22.Iun.2017, 11:20:48 a.m. »
Bun! Foarte bine! Să-l atingă! :mester:

P.S. - în ce act normativ l-a atins România? Că nu știu și chiar mă interesează!
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline Leutz

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #14 : 22.Iun.2017, 11:29:04 a.m. »
Pai nu stiu !!!  :D
Ar fi o chestie sa identificam acea directiva europeana, apoi sa cautam in legislatia nationala (n.r. - monitorul oficial) dupa cuvintele cheie respective. Daca ea a fost transpusa in legile locale, trebuie ca ele sa faca referinta la datele de identificare ale directivei.

N-am insa timp acum sa caut ... daca cineva se ofera voluntar, sa posteze aici rezultatul.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline jupanul1

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #15 : 22.Iun.2017, 12:07:39 p.m. »
Să începem totuși de undeva, adică din Codul rutier (OUG 195/2002, actualizată):
Citat
Articolul 44
(2) In circulatia pe autostrazi, pe drumurile expres si pe cele nationale europene (E) conducatorii de autovehicule si tractoare agricole sau forestiere sunt obligati sa foloseasca si in timpul zilei luminile de intalnire.

Directiva 2008/89/EC privind obligativitatea dotării cu lumini de întâlnire de zi a fost transpusă în legislația românească prin Ordin al Ministrului Transporturilor, modificând Ordinul 211/2003 - RNTR2 (link pdf). Aici se reglementează omologarea în vederea circulației pe drumurile publice.

UE le definește ca ”lumini de întâlnire pe timp de zi”... dar eu știu?

  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline toma

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #16 : 22.Iun.2017, 01:01:22 p.m. »
Fara o definitie clara tot la latitudinea lui "cap de creta" ramane sa decida daca DLR sunt lumini de intalnire pe timp zi si se califica in textul legii la lumini de intalnire (sic!!) sau DLR  intra la categoria briz-briz si daca nu ai aprinsa faza scurta (luminile de intalnire) esti pasibil de amenda.

Totusi, cata vreme aplicarea legii se face aleator si discretionar (asta fiind de fapt problema majora a politiei noastre) discutiile despre statutul DLR ajuta doar la pierderea timpului  (:|
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline enicky

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #17 : 22.Iun.2017, 03:07:10 p.m. »
.... FOARTE MULTI mers fara pozitii macar, NOAPTEA.
    Si asta am remarcat-o, le dau flash, unii inteleg altii... lemn. Asta pt. ca inca nu au reflexul format de a executa o suma (mica) de operatiuni in momentul urcarii in masina : Verificat oglinzi-pozitie scaun, centura, frana de mana, si LUMINI ! A pus contactul, s-au aprins becurile in ceasurile de la bord=poate sa plece !
    Iar @toma are dreptate : atat timp cat legea permite interpretari, noi vorbim discutii.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ...

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #18 : 22.Iun.2017, 03:11:06 p.m. »
@enicky , te intreb, dar fara rautate: de ce mergi cu proiectoarele aprinse daca nu e ceata si sunt interzise cand nu e ceata? Sunt deranjante pentru ceilalti. Noaptea, desigur...
 

Offline enicky

Re: DRL versus legislatie
« Răspuns #19 : 22.Iun.2017, 03:20:30 p.m. »
@enicky , te intreb, dar fara rautate: de ce mergi cu proiectoarele aprinse ....
              :D, tot fara rautate iti raspund si eu : pt. ca n-aveam alta posibiltate ! "merg cu "proiectoarele"(drl)aprinse", pentru ca la varianta "cool" drl-urile sunt puse in locul proiectoarelor. Asa vine masina echipata ! :) Cand pornesc motorul, se aprind si ele.
   De remarcat ca oglinda drl-halogen prezinta o serie de, sa le zic striatii, care impiedica focalizarea luminii. Asta-i toata povestea. :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip