Curentul "de pornire" este acelasi indiferent de capacitatea bateriei si este determinat de rezistenta interna a sarcinii. "Amperajul" sau CAPACITATEA acumulatorului reprezinta capabilitatea acestuia de a sustine acest curent in timp. Concret, pentru un curent de pornire de 100A, un acumulator de 50Ah poate sustine acest curent 1/2 ore in timp ce una de 100Ah timp de 1 ora (teoretic, pentru ca apar alte fenomene la scaderea starii de incarcare). Evident, discutam despre cazul cand ambii acumulatori sunt incarcati. SINGURUL mod in care un acumulator de capacitate mai mare decat cea nominala poate afecta masina este daca e descarcat, absorbind un curent mai mare din alternator; aici intervine insa releul de incarcare care limiteaza acest curent. De ici deriva o alta consecinta: la extrem, un acumulator de capacitate MULT mai mare decat cea nominala pentru care a fost proiectat releul de incarcare se va incarca atat de lent incat va "oscila" undeva intre doua stari semincarcate, lucru nesanatos. Evident, un astfel de acumulator ar fi imens si nu ar putea fi amplasat fizic in locasul dedicat.
Parerea mea.