Autor Subiect: Bateria sau o alta problema ?  (Citit de 12959 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline cosmin

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 289
  • Gen: Bărbat
Re: Bateria sau o alta problema ?
« Răspuns #20 : 14.Mai.2009, 05:18:42 p.m. »
Nu stiu de ce cred ca e vorba de un voltmetru ptr ca valorile din tabelul de care imi ziceau baietii sunt in Volt. Dar , se poate sa ai tu dreptate, nu sunt un electronist...
Suzuki SX4 1,5 SE
 

Offline adrian_r5

Re: Bateria sau o alta problema ?
« Răspuns #21 : 14.Mai.2009, 09:54:41 p.m. »
2. Scula se numeste SHUNT (sper sa nu fiu apostrofat pt scriere tip mIRC) iar aparatul NU este voltmetru ci AMPERMETRU. Suntul era folosit pt a masura capacitatile fiecarui element in parte la bateriile cu Pb si acoperite cu smoala. Pt acumulatorii de generatie noua (capsulate in plastic) e posibil sa se fi confectionat si sunturi mai mari.

Te rog sa detaliezi putin ... cum se pot "masura capacitatile fiecarui element in parte" ?
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Laurentiu

Re: Bateria sau o alta problema ?
« Răspuns #22 : 14.Mai.2009, 10:34:41 p.m. »
Nu stiu de ce cred ca e vorba de un voltmetru ptr ca valorile din tabelul de care imi ziceau baietii sunt in Volt.
Posibil sa ma fi inselat si baietii sa aibe dreptate. A trecut ceva vreme de cind n-am mai lucrat cu asa ceva.
"Scula" arata ca ceva asemanator cu minerul unui fier de calcat model mai vechi din ebonita. Intr-un capat al minerului se afla aparatul de masura care se continua spre celalalt capat cu o rezistenta de sarcina calculata la o anumita valoare. Tot pe capete, pt a se inchide circuitul electric, "minerul" are cite un colt (cutit) ce se poate "infige" intre legaturile elementilor (punti) masurindu-se astfel valoarea fiecarui element.

... cum se pot "masura capacitatile fiecarui element in parte" ?
Un acumulator este alcatuit din 12 elementi cu o tensiune de 1.1V / element si care da o tensiune totala teoretica de 13.2V. Spun teoretica pt ca nu iau in calcul si rezistenta interna a bateriei; practic o baterie buna in stare incarcata are valoarea maxima de 12.5V. Un element se considera incarcat in momentul in care atinge valoarea de 1.2V ceea ce inseamna o tensiune totala de 14.4V - este si tensiunea cu care se incarca acumulatorul de la alternatorul masinii. Aceasta tensiune face sa nu fie depasita de catre releul regulator. Daca releul se defecteaza si incarcarea se mareste, se poate ajunge la fierberea bateriei.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline costin_bad

Re: Bateria sau o alta problema ?
« Răspuns #23 : 15.Mai.2009, 09:19:11 a.m. »
Laurentiu, dar acum, la bateriile capsulate, nu mai poti masura usor fiecare element in parte, ca la vechile baterii, care aveau conexiunile intre elemente pe fata, accesibile. Asta e nuanta.
Deci trebuie sa apreciezi din citirea tensiunii globale si a capabilitatii de curent. sau desfaci capacul - mai greu acasa.
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline miocrl

Re: Bateria sau o alta problema ?
« Răspuns #24 : 15.Mai.2009, 10:12:42 a.m. »
FaliT ai rezolvat ceva?

eu as masura:
 -scurgerile cand totul e oprit. nu cred ca daca lasi pozitia aprinsa exista posibilitatea sa stea becurile aprinse si sa existe si o scurgere majora in circuit in acelasi timp.
deci daca nu se pierde nimic, inseamna ca bateria e slaba. trebuie alta. si gata.
 -incarcarea sa fie.. cat zic baietii mai jos.

amperajul mic + probabil modul de folosire a omorat-o. porniri dese la intervale scurte de timp. si capac pune de fiecare data cate un consumator uitat,

Offline Laurentiu

Re: Bateria sau o alta problema ?
« Răspuns #25 : 15.Mai.2009, 02:48:20 p.m. »
Laurentiu, dar acum, la bateriile capsulate, nu mai poti masura usor fiecare element in parte, ca la vechile baterii, care aveau conexiunile intre elemente pe fata, accesibile.
Din cauza asta am si specificat:
Pt acumulatorii de generatie noua (capsulate in plastic) e posibil sa se fi confectionat si sunturi mai mari.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Laurentiu

Re: Bateria sau o alta problema ?
« Răspuns #26 : 18.Mai.2009, 06:23:00 p.m. »
2. Scula se numeste SHUNT (sper sa nu fiu apostrofat pt scriere tip mIRC) iar aparatul NU este voltmetru ci AMPERMETRU.
Ei, uite ca aici m-am inselat. Revin mai jos cu fotografii a acestui aparat:

  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline FaliT

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 844
  • Gen: Bărbat
  • i just lOve the Sx4 ;x
Re: Bateria sau o alta problema ?
« Răspuns #27 : 18.Mai.2009, 06:29:54 p.m. »
Am fost la service cu ea , problema e bateria dupa cum au spus ei , imi trebuie alta ( din banii mei ).
Suzuki sx4
Motor : 1,500
An Fabricatie : 2008 Culoare : Black
 

Offline pentium3d

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 193
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4WD GS / SX4 S-Cross 1.4 AllGrip Passion
Re: Bateria sau o alta problema ?
« Răspuns #28 : 18.Mai.2009, 08:31:06 p.m. »
Pai n-are si ea garantie 1 an?!
Oameni suntem toti. OAMENI sunt putini.
 

Offline Laurentiu

Re: Bateria sau o alta problema ?
« Răspuns #29 : 18.Mai.2009, 08:38:00 p.m. »
Garantia la acumulatoare este de minim 2 ani, cel putin la cele RO cu conditia ca instalatia electrica a masinii (sistemul de incarcare) sa fie in stare buna.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!