Ma termina bateria asta sau ce`o fii .. Daca las masina maxim 2-3 minute cu pozitiile aprinse nu mai porneste!
Hai s-o luam pe rind:
1. "becul" verde de pe baterie este un ochi magic ce-ti indica starea de ei de incarcare (verde = tensiune cuprinsa intre 12V si 12.5V; negru = bateria necesita incarcare pe redresor- sub 12V; alb=baterie cu probleme - nivel electrolit scazut - sulfatare placi; densitate electrolit sub limita de 1.24; elementi in "scurt" prin caderea plumbului de pe placi etc).
Poti merge la un electrician auto sa-ti masoare densitatea electrolitului care trebuie sa se situeze intre 1.28 si 1.24. O baterie poate avea tensiune (V) dar lipsa curent (A).
2. Pt problema ta, ar trebui sa masori tensiunea la bornele bateriei cu toate ca indicatorul din bord nu-ti semnalizeaza o avarie in sistemul electric de incarcare (alternator, releu regulator):
- cu motorul oprit trebuie sa ai 12V sau 12.5V;
- cu motor pornit: in relanti fara consumatori = 13.8V-14.4V; cu consumatori nu trebuie sa scada sub 13.5V - 13.8V.
- cu motor oprit, decuplezi borna de minus a bateriei si intercalezi aparatul de masura comutat pe ampermetru (scala mA). Asa poti vedea ce consum (mA) ai in instalatia electrica cu masina in stare de repaus. Tot in aceasta situatie, poti da drumul la aparatul de radio si vei putea observa ce cantitate de curent iti "suge" din baterie.
3. Daca ai bornele sulfatate (ai pe ele o praf alb), decuplezi intii borna de "minus", apoi cea de "plus", bagi ambele fire in apa curata si lasi jumatate de ora, sau pina dispare oxidul de pe ele. Cureti bine si bornele bateriei dupa care le ungi cu ulei de motor.
Montezi bornele firelor inapoi pe baterie ( intii "plusul" si apoi "minusul" ) dupa care stringi bine suruburile lor.