Autor Subiect: Bateria sau o alta problema ?  (Citit de 12965 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline BXXENL

Re: Bateria sau o alta problema ?
« Răspuns #10 : 13.Mai.2009, 10:37:53 a.m. »
Martorul Check engine apare pt mai multe chestii, legate de motor (inclusiv admisie) sau evacuare.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline cosmin

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 289
  • Gen: Bărbat
Re: Bateria sau o alta problema ?
« Răspuns #11 : 13.Mai.2009, 11:13:24 a.m. »
martorul s`a stins in sfarsit ...  :notlst: . totusi ramane problema cu pornirea , iar acea "lumina" de pe baterie e verde , ceea ce indica baterie plina  :-j .. :(
Eu zic sa fii foarte atent la martorul ala luminos. Nu cred ca merita sa te joci. Pune-o la diagnoza si vezi ce iti iese. De baterie ce sa zic? Acum o sapt am uitat faruruile aprinse. Binenteles ca a murit bateria. Am pornit-o de la un ditamai Audi am plimbat-o intr-una vreo jumate de ora, supraturata. La urmatoarea pornire a plecat dar am lasat-o in relanti inca o jumate de ora. De atunci nu am mai avut probleme si sper nici sa nu mai am.
Sfat:masoara bateria, musai si amperajul!!! Asa o sa fac si eu sa vad cat e de incarcata in momentul asta.
Suzuki SX4 1,5 SE
 

Offline adrian_r5

Re: Bateria sau o alta problema ?
« Răspuns #12 : 13.Mai.2009, 11:16:58 a.m. »
[Sfat:masoara bateria, musai si amperajul!!! Asa o sa fac si eu sa vad cat e de incarcata in momentul asta.

Cum masori amperajul ?  (de fapt ce intelegi prin "amperaj" ?)
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline FaliT

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 844
  • Gen: Bărbat
  • i just lOve the Sx4 ;x
Re: Bateria sau o alta problema ?
« Răspuns #13 : 13.Mai.2009, 12:36:16 p.m. »
bateria e de 36 de Amperi parca :)
Suzuki sx4
Motor : 1,500
An Fabricatie : 2008 Culoare : Black
 

razak

  • Vizitator
Re: Bateria sau o alta problema ?
« Răspuns #14 : 13.Mai.2009, 12:45:24 p.m. »
36? nu e cam putin ?

martorul ala se aprinde de la orice sesizeaza ecu ca e wrong ... daca scoteai bornele 5 minute si le puneai la loc aveai toate sansele sa dispara eroarea aia.
 

Offline adrian_r5

Re: Bateria sau o alta problema ?
« Răspuns #15 : 13.Mai.2009, 12:46:02 p.m. »
bateria e de 36 de Amperi parca :)

... parca nu  :D :D :D
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Leutzu

Re: Bateria sau o alta problema ?
« Răspuns #16 : 13.Mai.2009, 02:04:17 p.m. »
Schimba baterie...asa imi facea si mie dulapul pana sa o schimb. Daca lasam 5 minute muzica stateam sa imping la ea. Am schimbat bateria si acum nu mai am probleme. Si vezi sa-ti iei baterie de 55Ah...gasestid la aceeasi marime ca asta de 35.

Offline Laurentiu

Re: Bateria sau o alta problema ?
« Răspuns #17 : 13.Mai.2009, 03:19:47 p.m. »
Ma termina bateria asta sau ce`o fii .. Daca las masina maxim 2-3 minute cu pozitiile aprinse nu mai porneste!
Hai s-o luam pe rind:
1. "becul" verde de pe baterie este un ochi magic ce-ti indica starea de ei de incarcare (verde = tensiune cuprinsa intre 12V si 12.5V; negru = bateria necesita incarcare pe redresor- sub 12V; alb=baterie cu probleme - nivel electrolit scazut - sulfatare placi; densitate electrolit sub limita de 1.24; elementi in "scurt" prin caderea plumbului de pe placi etc).
Poti merge la un electrician auto sa-ti masoare densitatea electrolitului care trebuie sa se situeze intre 1.28 si 1.24. O baterie poate avea tensiune (V) dar lipsa curent (A).

2. Pt problema ta, ar trebui sa masori tensiunea la bornele bateriei cu toate ca indicatorul din bord nu-ti semnalizeaza o avarie in sistemul electric de incarcare (alternator, releu regulator):
- cu motorul oprit trebuie sa ai 12V sau 12.5V;
- cu motor pornit: in relanti fara consumatori = 13.8V-14.4V; cu consumatori nu trebuie sa scada sub 13.5V - 13.8V.
- cu motor oprit, decuplezi borna de minus a bateriei si intercalezi aparatul de masura comutat pe ampermetru (scala mA). Asa poti vedea ce consum (mA) ai in instalatia electrica cu masina in stare de repaus. Tot in aceasta situatie, poti da drumul la aparatul de radio si vei putea observa ce cantitate de curent iti "suge" din baterie.

3. Daca ai bornele sulfatate (ai pe ele o praf alb), decuplezi intii borna de "minus", apoi cea de "plus", bagi ambele fire in apa curata si lasi jumatate de ora, sau pina dispare oxidul de pe ele. Cureti bine si bornele bateriei dupa care le ungi cu ulei de motor.
Montezi bornele firelor inapoi pe baterie ( intii "plusul" si apoi "minusul" ) dupa care stringi bine suruburile lor.
« Ultima Modificare: 13.Mai.2009, 03:24:23 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline cosmin

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 289
  • Gen: Bărbat
Re: Bateria sau o alta problema ?
« Răspuns #18 : 14.Mai.2009, 03:39:16 p.m. »


Cum masori amperajul ?  (de fapt ce intelegi prin "amperaj" ?)
[/quote]

Am la lucru ceva ce ma poate ajuta, multimetru industrial, ca banuiesc in nestiinta mea, ca pe al meu de-acasa (de 10) mi-l face stea cazatoare. :)

Varianta este cu o chestie pe care o au colegii mei, o scula cu o rezistenta care se pune la baterie si se masoara apoi cu un voltmetru. Exista un tabel cu starea bateriei in functie de capacitate. La o baterie ok de 44Ah ai niste V, la una de 44Ah descarcata ai alti V.

Cand mi s-a descarcat mie, cu ei am vorbit despre asta si fiind niste profesionisti asta mi-au recomandat.

Suzuki SX4 1,5 SE
 

Offline Laurentiu

Re: Bateria sau o alta problema ?
« Răspuns #19 : 14.Mai.2009, 03:51:36 p.m. »
1. Am la lucru ceva ce ma poate ajuta, multimetru industrial, ca banuiesc in nestiinta mea, ca pe al meu de-acasa (de 10) mi-l face stea cazatoare. :)

2. ...o scula cu o rezistenta care se pune la baterie si se masoara apoi cu un voltmetru.
1. Daca masori curenti mici de ordinul miliamperilor, poti folosi si aparatul tau de acasa.

2. Scula se numeste SHUNT (sper sa nu fiu apostrofat pt scriere tip mIRC) iar aparatul NU este voltmetru ci AMPERMETRU. Suntul era folosit pt a masura capacitatile fiecarui element in parte la bateriile cu Pb si acoperite cu smoala. Pt acumulatorii de generatie noua (capsulate in plastic) e posibil sa se fi confectionat si sunturi mai mari.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!