Autor Subiect: Izolare fonica Suzuki Vitara  (Citit de 15160 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline DanielH

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 2
    • Iasi
Izolare fonica Suzuki Vitara
« : 23.Mai.2016, 03:19:33 p.m. »
Buna

In cazul in care acest subiect mai este tratat aici, imi cer scuze. Dar din cate am cautat nu am gasit nicaieri aceasta intrebare.

Sunt in asteptarea unui Vitara 1.6 allgrip benzina, si din cate am vazut in alte tari este comercializata varianta cu cutie manuala de 6 viteze. Inteleg ca prin prisma costurilor, varianta cu 5 viteze e mai adecvata pentru puterea de cumparare de aici. Detin un SX4 tot benzina, si pot spune ca la viteze de peste - 120-130 Km/h, zgomotul in habitaclu devine cam deranjant, parca mai tot timpul ar cere si a6a viteza macar pentru confortul sonor. As vrea sa imi spuneti pentru cei cu masini similare, daca pentru noua Vitara acest aspect se mentine, cu zgomot ridicat la rularea cu viteze mari? La drive test nu am ajuns la 130 km/h, dar oricum eram cam furat de masina si de comportamentul ei (mai ales pe modul sport) si  functionalitatile incluse.

Multumesc!
  • Suzuki
 

Offline BXXENL

Re: Izolare fonica Suzuki Vitara
« Răspuns #1 : 23.Mai.2016, 03:27:26 p.m. »
La SX4 1.5 daca o scoti pe liber la 130km/h nu scade semnificativ zgomotul, mai ales acele frecvente deranjante. Motorul pare mai silentios intre 3-4000 rpm decat la 2500 unde are o drona enervanta, urla parca ai vreo 5000rpm.

Mare parte din zgomot este de la frecarea cu aerul sau cu asfaltul, zgomot de rulare nu neaparat de la motor.

Insonorizarea cred ca ar avea impact mai mare decat treapta a 6-a.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline shpeedy

Re: Izolare fonica Suzuki Vitara
« Răspuns #2 : 23.Mai.2016, 03:38:54 p.m. »
In cazul in care acest subiect mai este tratat aici, imi cer scuze. Dar din cate am cautat nu am gasit nicaieri aceasta intrebare.

Din ce am inteles intrebarea ta se refera la izolarea fonica a New Vitara - i-am schimbat titlul in consecinta, dar, dintr-o eroare, l-am si mutat intr-o arie necorespunzatoare. Se rezolva...

[...] si din cate am vazut in alte tari este comercializata varianta cu cutie manuala de 6 viteze [...]

Sunt curios unde ai gasit aceasta informatie - Vitara benzina cu manuala in 6 trepte. Ceva link?!
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Izolare fonica Suzuki Vitara
« Răspuns #3 : 23.Mai.2016, 03:40:31 p.m. »


Sunt in asteptarea unui Vitara 1.6 allgrip benzina, si din cate am vazut in alte tari este comercializata varianta cu cutie manuala de 6 viteze. Inteleg ca prin prisma costurilor, varianta cu 5 viteze e mai adecvata pentru puterea de cumparare de aici.


Nu cred in teoria conspiratiei   :-))  In ce tara ai vazut cutia manuala cu sase trepte montata impreuna cu motorul pe benzina de 1.6? Nu era cumva vorba de diesel?  :)

Offline DanielH

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 2
    • Iasi
Re: Izolare fonica Suzuki Vitara
« Răspuns #4 : 23.Mai.2016, 04:23:48 p.m. »
Se pare ca le-am cam incurcat eu  :(   . Intr-adevar este benzinara, dar 6AT.  Din review-urile  de pe net, mi-a ramas cumva pe creier ca ar fi si 6MT. Cred ca era mai mult o asteptare a mea. My humble apologies!
Dar intrebarea ramane, pt cei care pot raspunde, e acelasi nivel de zgomot ca la SX4? Senzatia mea a fost ca Vitara, sta mai bine la izolarea fonica.

Multumesc!
  • Suzuki
 

Offline shpeedy

Re: Izolare fonica Suzuki Vitara
« Răspuns #5 : 23.Mai.2016, 04:30:11 p.m. »
Mister elucidat...  :D

Daca nu ai posibilitatea de a face un test-drive cu New Vitara sa-ti dai seama de nivelul de zgomot, poate unul dintre posesorii de New Vitara reuseste ca la urmatoarea iesire pe autostrada sa masoare cu o aplicatie de smartphone nivelul de db la 120-130-140km/h si astfel sa ai ocazia sa compari cu ce valoare inregistrezi tu pe SX4 la respectivele viteze. Rezultatul ar putea fi totusi viciat de calitatea microfonului de pe telefon, algoritmii aplicatiei, anvelopele (si uzura lor) de pe masina etc. 
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline marcone

Re: Izolare fonica Suzuki Vitara
« Răspuns #6 : 23.Mai.2016, 06:06:17 p.m. »
Ai zgomot pe autostrada in principal datorita pneurilor zic eu; daca izolezi pasajele rotilor vei scapa de majoritatea.
 

Offline massus

Re: Izolare fonica Suzuki Vitara
« Răspuns #7 : 23.Mai.2016, 06:54:12 p.m. »
   Pana la 140 km/h respectiv undeva 3200 rpm in treapta de viteza a-5-a nu o  simti , nu se aude de afara, daramite din habitaclu,  insa de pe la 3500 rpm se aude deja zgomot de motor adevarat, simti ca mergi cu o masina.
   Cred ca nu-s diferente notabile la turatii intre masina cu 5 trepte de viteza si cea cu 6 trepte,cred ca pe motorul de 1.4 chiar cu turbo nu poate functiona cutia cu 5 trepte , nu cred ca poate sustine o a-5-a lunga si asa au mai pus a-5-a scurta ca sa o poata urca usor la viteze mari iar cand atinge turatia ok pentru motor poate sa intre a-6-a si de asemenea o cutie cu 6 trepte nu este ok pentru motorul de 1.6 , la viteze mari combinate cu o retrogradare in turatie nu mai are nici un fel de tragere, accelerezi si creste cu 10 km/h poate in cativa km.
  • suzuki new vitara
 

Offline migabi

Re: Izolare fonica Suzuki Vitara
« Răspuns #8 : 23.Mai.2016, 07:27:44 p.m. »
Subscriu la ce zice  BXXENL: zgomotul e de la frecarea cu aerul, in nici un caz de la motor.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline enicky

Re: Izolare fonica Suzuki Vitara
« Răspuns #9 : 23.Mai.2016, 11:35:47 p.m. »
         Sub alta forma, adica insonorizare facuta pt. o claritate mai buna a sunetului boxelor s-a mai inceput si aici : http://www.suzuki-club.ro/forum/imbunatatiri-new-vitara/audio/#gsc.tab=0 precum si in pagina urmatoare : http://www.suzuki-club.ro/forum/imbunatatiri-new-vitara/audio/8/#gsc.tab=0
         In aceste link-uri sunt prezentate cateva modele de materiale, asemanatoare intre ele, dar toate avand propietati de izolare fonica.
         Zgomotul perceput in masina, trebuie sa recunoastem, are cel putin doua surse :
 1. principala sursa este motorul- pt. a "testa" vibratiile(zgomotul) produs de acesta, fara sa intram in sfera aparatelor de masura, mergem cu viteza Ia cu 3-5000 de turatii, viteza la care nu vom avea curenti de aer suficient de puternici sa creeze un zgomot in masina, dar vom simti din plin zgomotul produs de motor. Acest zgomot il vom percepe si la 120, 140, 160km/h dar combinat cu a doua sursa de zgomot , si anume :
  2. Frecarea aerului de caroserie
        Dupa cum bine remarca mai inainte colegul, daca la 140-150km/h scoatem masina din viteza si lasam acceleratia libera, vom auzi in habitaclu doar frecarea aerului de caroserie.
      Deci dupa aceste  "testari" empirice le-am putea spune,  am identificat principalele surse de zgomot din habitaclu.
       Urmatorul pas ar fi de constatat zonele de "interes" care propaga cel mai bine zgomotul de la exterior catre interior. In mare acestea ar fi : peretele de foc, podeaua, plafonul si usile. In cazul montarii de boxe puternice pe spate, se are in vedere si portbagajul.
       Colegul nostru vorbea de drive-testul din care nu a verificat cat de puternic era zgomotul interior, fiind atent la alte aspecte, dar de retinut ca masina  va avea  comportament diferit la vibratii, la o vechime de 4-5000de  km parcursi, fata de cel la vechimea de 40-50 000 km/parcursi. Marja finala(adica de la cati km/parcursi zgomotul nu va mai creste) n-o stie decat producatorul.
       Insonorizarea de fabrica depinde de producator si de clasa masinii : daca este dintr-o clasa superioara are si o insonorizare superioara, daca nu, are una "standard".
      De aici si necesitatea interventiei pt. insonorizarea caroseriei masinilor de clasa medie si sub. Oricum subiectul este vast .....
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip