0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.
foarte prost sitemul... mi se pare aberant ca pentru un rulment de 200 ron maxim sa schimbi un cardan de 800Eur....
Axul cardanic nu trebuie tratat ca un consumabil de termen scurt (nu știu ca în cartea tehnică să se prevadă înlocuirea cardanului în programul standard de revizii).Dacă aveți problema descrisă în thread, vă recomand să puneți presiune pe dealer să înlocuiască cardanul pe cheltuiala sa chiar dacă mașina a ieșit din termenul de garanție, dar se află în parametri rezonabili de utilizare (de exemplu sub 100-120.000 km).Dacă aveți mașina pe persoană fizică, puteți recurge și la ANPC.Art. 12 din OG nr. 21/1992 prevede: Consumatorii au dreptul de a pretinde vânzătorilor sau prestatorilor de servicii remedierea ori înlocuirea gratuită a produselor și serviciilor obținute, precum și despăgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficiențelor constatate în cadrul termenului de garanție sau de valabilitate. După expirarea acestui termen, consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor/serviciilor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse apărute pe durata medie de utilizare a acestora. - https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/2175#id_artA357_ttl
Citat din: Fl0rin din 23.Apr.2024, 12:08:28 p.m.Axul cardanic nu trebuie tratat ca un consumabil de termen scurt (nu știu ca în cartea tehnică să se prevadă înlocuirea cardanului în programul standard de revizii).Dacă aveți problema descrisă în thread, vă recomand să puneți presiune pe dealer să înlocuiască cardanul pe cheltuiala sa chiar dacă mașina a ieșit din termenul de garanție, dar se află în parametri rezonabili de utilizare (de exemplu sub 100-120.000 km).Dacă aveți mașina pe persoană fizică, puteți recurge și la ANPC.Art. 12 din OG nr. 21/1992 prevede: Consumatorii au dreptul de a pretinde vânzătorilor sau prestatorilor de servicii remedierea ori înlocuirea gratuită a produselor și serviciilor obținute, precum și despăgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficiențelor constatate în cadrul termenului de garanție sau de valabilitate. După expirarea acestui termen, consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor/serviciilor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse apărute pe durata medie de utilizare a acestora. - https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/2175#id_artA357_ttlN-ar strica sa ne explici si cum anume sa punem presiune pe dealeri atat timp cat nu ai cu cine sa vorbesti iar ANPC + RAR le canta in struna Eu unul am trecut prin situatii oribile cu 3 dealeri Suzuki si desi lucrurile erau clare din pct. de vedere legal, nu am rezolvat.
Citat din: GoneFishing din 10.Iun.2024, 07:33:47 p.m.Citat din: Fl0rin din 23.Apr.2024, 12:08:28 p.m.Axul cardanic nu trebuie tratat ca un consumabil de termen scurt (nu știu ca în cartea tehnică să se prevadă înlocuirea cardanului în programul standard de revizii).Dacă aveți problema descrisă în thread, vă recomand să puneți presiune pe dealer să înlocuiască cardanul pe cheltuiala sa chiar dacă mașina a ieșit din termenul de garanție, dar se află în parametri rezonabili de utilizare (de exemplu sub 100-120.000 km).Dacă aveți mașina pe persoană fizică, puteți recurge și la ANPC.Art. 12 din OG nr. 21/1992 prevede: Consumatorii au dreptul de a pretinde vânzătorilor sau prestatorilor de servicii remedierea ori înlocuirea gratuită a produselor și serviciilor obținute, precum și despăgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficiențelor constatate în cadrul termenului de garanție sau de valabilitate. După expirarea acestui termen, consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor/serviciilor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse apărute pe durata medie de utilizare a acestora. - https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/2175#id_artA357_ttlN-ar strica sa ne explici si cum anume sa punem presiune pe dealeri atat timp cat nu ai cu cine sa vorbesti iar ANPC + RAR le canta in struna Eu unul am trecut prin situatii oribile cu 3 dealeri Suzuki si desi lucrurile erau clare din pct. de vedere legal, nu am rezolvat.E indicat să formulezi toate sesizările în scris și să păstrezi constatări de service, e-mailuri etc. pentru trasabilitatea problemei.Dacă găsești pe forumuri, youtube, reddit etc. că și alți utilizatori se confruntă cu aceleași probleme, salvează link-uri pentru a demonstra că sunt vicii recurente. Thread-ul de față e un exemplu bun.După ce te adresezi în scris dealerului și Suzuki România, la ANPC poți formula petiție on-line prin care să descrii incidentul și să ceri obligarea comerciantului/importatorului la remediile prevăzute de art. 12 din OG nr. 21/1992 - https://sesizari1.anpc.ro/La RAR funcționează o structură de supraveghere a pieței, care verifică siguranța mașinilor și pieselor auto comercializate. Teoretic ei pot iniția inclusiv campanii de rechemare atunci când sesizează probleme recurente la același model, care se manifestă în garanție sau în durata medie de utilizare a produsului. E-mail: dsp@rarom.ro sau formular de contact la baza paginii: https://www.rarom.ro/?page_id=13360 .Cu cât sunt mai multe sesizări pe aceeași problemă, cu atât sunt luate mai în serios.