Autor Subiect: Huruit rulment -Cardan la viteze de peste 50 km/h  (Citit de 16692 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline mariusl82

Re: Huruit rulment -Cardan la viteze de peste 50 km/h
« Răspuns #50 : 04.Aug.2020, 11:54:31 a.m. »
dupa aproximativ 20K de la inlocuirea anterioara, simptome la fel ca cel anterior si anume fluiera la viteza de peste 70-80 Km/h dupa 40-50 Km km de mers...
Cardan aterior in momentul inlocuirii fluera incepand de la viteze de 20Km/H si dupa 1-2 Km de drum.
Si cel schimbat acum,  facea la fel ca primul in faza incipienta (am mers asa aprope 1 an prima data... dar asta e alta poveste).., ideea e ca zgomotul se acutizeaza in timp....

foarte prost sitemul... mi se pare aberant ca pentru un rulment de 200 ron maxim sa schimbi un cardan de 800Eur....
  • New Vitara 1.6 MT Spirit Allgrip Atlantis Turquoise
 
The following users thanked this post: Dogy

Offline Dogy

Re: Huruit rulment -Cardan la viteze de peste 50 km/h
« Răspuns #51 : 07.Sep.2020, 03:42:58 p.m. »
Aiurea e nu doar sistemul, ci mai ales faptul ca ti s-au stricat doua cardane intr-un timp destul de scurt.
Sa zicem ca atat timp cat e in garantie, e ok... dar o sa si iasa la un moment dat. Iar 800 de euro nu-i de colo.
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 

Online ntire2000

Re: Huruit rulment -Cardan la viteze de peste 50 km/h
« Răspuns #52 : 07.Sep.2020, 10:33:46 p.m. »
foarte prost sitemul... mi se pare aberant ca pentru un rulment de 200 ron maxim sa schimbi un cardan de 800Eur....

Dupa ce-ti iese din garantie, trec pe profit baietii.
Mi-e Vitara mi se pare extrem de firava la suspensii, asta raportat la Ignis 2006 de la care am plecat si fata de care Vitara e mai matahală.
Cred ca si aspectul asta conteaza într-o oarecare masura la farâmarea unor parti mecanice.
Socuri si vibratii care se propaga mai departe iar în timp provoaca probleme mai serioase.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline perfidus

Re: Huruit rulment -Cardan la viteze de peste 50 km/h
« Răspuns #53 : 08.Sep.2020, 12:23:32 p.m. »
N-o sa treacă mult timp și se vor găsi și produse aftermarket, asa cum găsești discuri de frana și ambreiaje. Acum găsești original la dezmembrări cu 250 euro. Vezi Olx, marfa originala de la 1.6 benzina generația 2015_2019.


Suzuki Vitara 1.4T Spirit 4WD M/T 2019 ("Snow White")
 

Offline bogdanpiatra

Re: Huruit rulment -Cardan la viteze de peste 50 km/h
« Răspuns #54 : 09.Sep.2020, 09:45:56 a.m. »
pai si cel de 250 de euro e garantat? Daca peste 2000 de km e la fel ca al tau?
  • nici una inca
 

Offline mariusl82

Re: Huruit rulment -Cardan la viteze de peste 50 km/h
« Răspuns #55 : 10.Sep.2020, 11:53:22 p.m. »
Mi se pare stupid ca pentru un rulment trebuie schimbat tot ansamblul...
Sper ca nr 3 e cu noroc.... nu am fortat ,sau tras de masina...
eu nu as lua seccond ,ma astept sa apara solutii de reconditionare... seccond clar nu...
  • New Vitara 1.6 MT Spirit Allgrip Atlantis Turquoise
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline Fl0rin

Re: Huruit rulment -Cardan la viteze de peste 50 km/h
« Răspuns #56 : 23.Apr.2024, 12:08:28 p.m. »
Axul cardanic nu trebuie tratat ca un consumabil de termen scurt (nu știu ca în cartea tehnică să se prevadă înlocuirea cardanului în programul standard de revizii).

Dacă aveți problema descrisă în thread, vă recomand să puneți presiune pe dealer să înlocuiască cardanul pe cheltuiala sa chiar dacă mașina a ieșit din termenul de garanție, dar se află în parametri rezonabili de utilizare (de exemplu sub 100-120.000 km).

Dacă aveți mașina pe persoană fizică, puteți recurge și la ANPC.

Art. 12 din OG nr. 21/1992 prevede: Consumatorii au dreptul de a pretinde vânzătorilor sau prestatorilor de servicii remedierea ori înlocuirea gratuită a produselor și serviciilor obținute, precum și despăgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficiențelor constatate în cadrul termenului de garanție sau de valabilitate. După expirarea acestui termen, consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor/serviciilor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse apărute pe durata medie de utilizare a acestora. - https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/2175#id_artA357_ttl
 
The following users thanked this post: Catalln, GoneFishing

Offline GoneFishing

Re: Huruit rulment -Cardan la viteze de peste 50 km/h
« Răspuns #57 : 10.Iun.2024, 07:33:47 p.m. »
Axul cardanic nu trebuie tratat ca un consumabil de termen scurt (nu știu ca în cartea tehnică să se prevadă înlocuirea cardanului în programul standard de revizii).

Dacă aveți problema descrisă în thread, vă recomand să puneți presiune pe dealer să înlocuiască cardanul pe cheltuiala sa chiar dacă mașina a ieșit din termenul de garanție, dar se află în parametri rezonabili de utilizare (de exemplu sub 100-120.000 km).

Dacă aveți mașina pe persoană fizică, puteți recurge și la ANPC.

Art. 12 din OG nr. 21/1992 prevede: Consumatorii au dreptul de a pretinde vânzătorilor sau prestatorilor de servicii remedierea ori înlocuirea gratuită a produselor și serviciilor obținute, precum și despăgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficiențelor constatate în cadrul termenului de garanție sau de valabilitate. După expirarea acestui termen, consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor/serviciilor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse apărute pe durata medie de utilizare a acestora. - https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/2175#id_artA357_ttl

N-ar strica sa ne explici si cum anume sa punem presiune pe dealeri atat timp cat nu ai cu cine sa vorbesti iar ANPC + RAR le canta in struna :) Eu unul am trecut prin situatii oribile cu 3 dealeri Suzuki si desi lucrurile erau clare din pct. de vedere legal, nu am rezolvat.
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline Fl0rin

Re: Huruit rulment -Cardan la viteze de peste 50 km/h
« Răspuns #58 : 17.Iun.2024, 11:35:22 a.m. »
Axul cardanic nu trebuie tratat ca un consumabil de termen scurt (nu știu ca în cartea tehnică să se prevadă înlocuirea cardanului în programul standard de revizii).

Dacă aveți problema descrisă în thread, vă recomand să puneți presiune pe dealer să înlocuiască cardanul pe cheltuiala sa chiar dacă mașina a ieșit din termenul de garanție, dar se află în parametri rezonabili de utilizare (de exemplu sub 100-120.000 km).

Dacă aveți mașina pe persoană fizică, puteți recurge și la ANPC.

Art. 12 din OG nr. 21/1992 prevede: Consumatorii au dreptul de a pretinde vânzătorilor sau prestatorilor de servicii remedierea ori înlocuirea gratuită a produselor și serviciilor obținute, precum și despăgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficiențelor constatate în cadrul termenului de garanție sau de valabilitate. După expirarea acestui termen, consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor/serviciilor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse apărute pe durata medie de utilizare a acestora. - https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/2175#id_artA357_ttl

N-ar strica sa ne explici si cum anume sa punem presiune pe dealeri atat timp cat nu ai cu cine sa vorbesti iar ANPC + RAR le canta in struna :) Eu unul am trecut prin situatii oribile cu 3 dealeri Suzuki si desi lucrurile erau clare din pct. de vedere legal, nu am rezolvat.

E indicat să formulezi toate sesizările în scris și să păstrezi constatări de service, e-mailuri etc. pentru trasabilitatea problemei.

Dacă găsești pe forumuri, youtube, reddit etc. că și alți utilizatori se confruntă cu aceleași probleme, salvează link-uri pentru a demonstra că sunt vicii recurente. Thread-ul de față e un exemplu bun.

După ce te adresezi în scris dealerului și Suzuki România, la ANPC poți formula petiție on-line prin care să descrii incidentul și să ceri obligarea comerciantului/importatorului la remediile prevăzute de art. 12 din OG nr. 21/1992  - https://sesizari1.anpc.ro/

La RAR funcționează o structură de supraveghere a pieței, care verifică siguranța mașinilor și pieselor auto comercializate. Teoretic ei pot iniția inclusiv campanii de rechemare atunci când sesizează probleme recurente la același model, care se manifestă în garanție sau în durata medie de utilizare a produsului. E-mail: dsp@rarom.ro sau formular de contact la baza paginii: https://www.rarom.ro/?page_id=13360 .

Cu cât sunt mai multe sesizări pe aceeași problemă, cu atât sunt luate mai în serios.
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline GoneFishing

Re: Huruit rulment -Cardan la viteze de peste 50 km/h
« Răspuns #59 : 17.Iun.2024, 04:37:11 p.m. »
Axul cardanic nu trebuie tratat ca un consumabil de termen scurt (nu știu ca în cartea tehnică să se prevadă înlocuirea cardanului în programul standard de revizii).

Dacă aveți problema descrisă în thread, vă recomand să puneți presiune pe dealer să înlocuiască cardanul pe cheltuiala sa chiar dacă mașina a ieșit din termenul de garanție, dar se află în parametri rezonabili de utilizare (de exemplu sub 100-120.000 km).

Dacă aveți mașina pe persoană fizică, puteți recurge și la ANPC.

Art. 12 din OG nr. 21/1992 prevede: Consumatorii au dreptul de a pretinde vânzătorilor sau prestatorilor de servicii remedierea ori înlocuirea gratuită a produselor și serviciilor obținute, precum și despăgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficiențelor constatate în cadrul termenului de garanție sau de valabilitate. După expirarea acestui termen, consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor/serviciilor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse apărute pe durata medie de utilizare a acestora. - https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/2175#id_artA357_ttl

N-ar strica sa ne explici si cum anume sa punem presiune pe dealeri atat timp cat nu ai cu cine sa vorbesti iar ANPC + RAR le canta in struna :) Eu unul am trecut prin situatii oribile cu 3 dealeri Suzuki si desi lucrurile erau clare din pct. de vedere legal, nu am rezolvat.

E indicat să formulezi toate sesizările în scris și să păstrezi constatări de service, e-mailuri etc. pentru trasabilitatea problemei.

Dacă găsești pe forumuri, youtube, reddit etc. că și alți utilizatori se confruntă cu aceleași probleme, salvează link-uri pentru a demonstra că sunt vicii recurente. Thread-ul de față e un exemplu bun.

După ce te adresezi în scris dealerului și Suzuki România, la ANPC poți formula petiție on-line prin care să descrii incidentul și să ceri obligarea comerciantului/importatorului la remediile prevăzute de art. 12 din OG nr. 21/1992  - https://sesizari1.anpc.ro/

La RAR funcționează o structură de supraveghere a pieței, care verifică siguranța mașinilor și pieselor auto comercializate. Teoretic ei pot iniția inclusiv campanii de rechemare atunci când sesizează probleme recurente la același model, care se manifestă în garanție sau în durata medie de utilizare a produsului. E-mail: dsp@rarom.ro sau formular de contact la baza paginii: https://www.rarom.ro/?page_id=13360 .

Cu cât sunt mai multe sesizări pe aceeași problemă, cu atât sunt luate mai în serios.

Multumesc pentru explicatii. Imi confirma faptul ca pana acum am procedat corect. Din nefericire sesizarile la ANPC si RAR sunt un joc de noroc. Din experienta mea rezolvarile depind in primul rand de persoanele la care ajung sesizarile.
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)