Sa pricep si eu: filtrul MANN FP1919 ce costa cam cat 5 filtre normale si cat vreo 2 cu carbune da chix dupa nici 1,500km?! Asta in conditiile in care e specificat ca ar trebui sa tina 15,000km?!
In conditiile astea, cu toate tehnologiile inglobate in el, chiar e rentabil?
MANN FP1919 este un filtru cu polifenoli. Se pare MANN detine patentul acestei noutati in domeniu.
Avantajele deosebite ale acestui filtru (testate personal confirmandu-mi ca nu este doar ... marketing ) sunt:
-retine aproape 100% alergenii -> cei care sunt alergici si au probleme la polen, praf, etc nu vor mai avea manifestari alergice;
-retine bacteriile si mirosurile neplacute -> a functionat excelent doar pana la 6,000 km (
singura problema din practica).
-retine particulele ultra fine daunatoare sanatatii -> suspensii ultra fine care plutesc in aer -ceea ce filtrele uzuale nu o realizeaza prea bine.
Desi la mine dupa 5-6,000 km nu a mai retinut mirosurile neplacute la trecerea peste gurile de canalizare (probabil stratul de polifenoli s-a epuizat in lupta cu marile cantitati de bacterii din aer) inca am la interior aer perfect filtrat cand trec prin nori de praf.
Oricum, cu toata aceasta problema, nu am intalnit inca alt filtru care sa fie atat de eficient in practica. Insa ca si rentabilitate, anumite facilitati speciale rezistand relativ putini km (ideal ar fi fost sa tina macar 10,000 km) poate ca nu este confortabil si nici economic sa achizitionezi altul nou (circa 160 lei) la fiecare 2.000 - 5.000 km. Intervalul diferit poate fi datorat gradului mai ridicat de poluare din Romania -posibil mult mai mare decat in alte tari europene, la care mai mult ca sigur s-a raportat producatorul comunicand o anumita durata de utilizare.