Autor Subiect: Întrebări tehnice  (Citit de 14660 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: Întrebări tehnice
« Răspuns #10 : 13.Apr.2016, 06:16:40 p.m. »
Le stiu, @Rex, dar tot nu-mi este clar daca transmiterea puterii si catre spate este declansata doar de pierderea aderentei pe o roata sau pe intreaga punte - din filmulet, pare a fi pe intreaga punte fata, dar in mai toate textele oficiale - in engleza - ce explica sistemul Allgrip gasesc ca face referire la Wheel-Spinning, la singular (o singura roata e suficient sa piarda aderenta).

Dar hai ca deja am dat-o in off-topic...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline enicky

Re: Întrebări tehnice
« Răspuns #11 : 13.Apr.2016, 11:39:05 p.m. »
....... tot nu-mi este clar daca transmiterea puterii si catre spate este declansata doar de pierderea aderentei pe o roata sau pe intreaga punte...
             Pai va explic cum mi s-a intamplat mie si poate intelegem : mers pe drum , curba la dreapta 90gr., abordata in viteza, fata se incadreaza normal, spatele incepe sa "fuga",  il impinge forta centrifuga spre exterior, moment in care      mi s-a facut bordul rosu,parca a aparut un cadru cu 4 roti si a scris ESP totul cu rosu, masina se opreste din derapaj, si bordul revine la normal. Totul a durat cateva secunde, alte detalii nu mai  stiu.
      Deci n-a derapat/patinat doar o roata, ci toata puntea spate.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Întrebări tehnice
« Răspuns #12 : 14.Apr.2016, 12:19:31 a.m. »

Offline shpeedy

Re: Întrebări tehnice
« Răspuns #13 : 14.Apr.2016, 07:14:19 a.m. »
@enicky: nu e chiar ceea ce discutam...

Dilema era urmatoarea: ai masina pe 'Auto' (in mod normal, e doar 2WD - trage doar fata 100:0). Cand incepe sa se transfere cuplu si spre puntea spate (pana la un maxim de 50:50)? Cand pierde aderenta (se invarte cu viteza mai mare fata de restul rotilor) doar o roata de pe fata? Sau amandoua rotile de pe fata?

Symmetrical AWD - de exemplu - imi pare a reactiona la pierderea aderentei pe o roata, re-distribuind cuplu catre celelalte:


Sent from my LG-H818 using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Bar

Re: Întrebări tehnice
« Răspuns #14 : 14.Apr.2016, 08:41:15 a.m. »
Dilema cred ca nu ar trebui sa existe. Am spus din start experienta de la schimbatul rotilor:
- motor oprit
- masina suspendata
- invartit roata fata
- concomitent, se invarte roata spate de pe aceeasi parte.
Ce am inteles eu, ca nespecialist:
- transferul catre puntea spate se face chiar si atunci cand o singura roata fata pierde aderenta
- probabilitatea foarte mare ca sistemul sa fie permanent, din moment ce rotesti roata fata, alimentare electrica oprita cel putin teoretic pentru toate sistemele de asistenta, si se roteste si roata spate.
Cei drept nu am urmarit si rotile de pe cealalta parte.
Rotirea a fost efectuata cu o forta, viteza minima.
La alte sisteme 4x4 Duster, Qashqai sistemul are varianta distincta pentru 2wd, apoi auto si in final 4wd.

Experimentul meu a fost live nu vizualizand clipuri.
« Ultima Modificare: 14.Apr.2016, 08:46:52 a.m. de Bar »
  • X
 

Offline Bar

Re: Întrebări tehnice
« Răspuns #15 : 14.Apr.2016, 08:59:04 a.m. »
Niste explicatii
http://www.e-automobile.ro/categorie-transmisii/116-tractiune-4-x-4-awd-4wd.html

Sistemul ALLGRIP este sistem de tractiune permanent. Acum primit raspuns oficial pe mail de la Suzuki Romania.

Shpeedy, te-ai calificat cu brio la "ceilalti".
Si te-am rugat frumos, din start, sa nu-ti dai cu parerea daca nu te pricepi. Nu era nicio rusine.
Tipic romanesc.
« Ultima Modificare: 14.Apr.2016, 09:15:39 a.m. de Bar »
  • X
 

Offline shpeedy

Re: Întrebări tehnice
« Răspuns #16 : 14.Apr.2016, 09:23:30 a.m. »
Nu-mi explic de ce se misca roata spate, sau daca respectiva miscare la roata spate chiar are putere/cuplu (nu-mi vine in minte alt exemplu decat cel dat de un mixer ce mi s-a stricat la un moment dat si - desi se-nvartea bine-mersi in gol - nu mai avea putere sa se invarta odata inserat in vreun amestec). Posibil ca - in lipsa alimentarii cu (,) curent electric - sistemul sa mearga pe direct, dar fara a avea putere sa miste masina. La proxima urcare pe rampa a SX-ului o sa incerc si eu sa vad ce se-ntampla, Allgrip-ul fiind o evolutie a sistemului iAWD de pe SX4 si similar totusi celor de pe Duster/Qashqai, adica ambreiaj multidisc in mediu umed, acționat electronic. Ce s-ar mai putea incerca ar fi - cu masina suspendata in aer - pornirea motorului, bagat in viteza si trecut prin toate modurile pentru a vedea cum se comporta puntea spate (daca se-nvart rotile si cu ce viteza); dar si aici rezultatul testului ar putea fi viciat daca nu cumva ECU-ul ce gestioneaza 4x4-ul sesizeaza lipsa de frecare cu solul a rotilor de pe puntea fata ca fiind pierdere de aderenta, cupland astfel puntea spate...

O lectura pe subiect (mai ales partea finala).

LE: In primul rand, rog mai multa atentie pe viitor - ai fi putut edita primul tau post pe ziua de azi in loc sa mai deschizi unul succesiv...
In al doilea rand, ne impartasesti si noua - rogu-te - raspunsul oficial primit de la Suzuki? Chiar sunt curios de acest raspuns...
In al treilea rand, oare cum faci tu departajarea intre cunoscatori si ceilalti?! Personal, nu m-am considerat vreun cunoscator, dar mi-am bazat raspunsul pe propria experienta/propriile cunostinte... :-/
In al patrulea rand, stiu sursa enuntata de tine, dar mi-a ridicat un semn de intrebare cu privire la urmatorul calup de informatii:

Automobilele cu tracțiune integrală permanentă (AWD) sunt cele la care controlul transmiterii puterii la toate roțile motoare se face electronic, de către un modul electronic de comandă.
...  De obicei automobilele cu sistem AWD, au tracțiunea pe puntea față și la nevoie modulul electronic de comandă cuplează și puntea spate.
...2WD - tracțiune doar pe puntea față (4x2 permanent)


Cred ca e o confuzie/ne-intelegere la mijloc cu privire la permanent, intrucat - in acceptiunea mea - permanent inseamna ca se intampla tot-timpul, independent de actiunea vreunui modul/switch electronic; de asta cred ca se foloseste departajarea - mult mai clara, zic eu - sistemelor de tractiune integrala in full-time 4x4 si on-demand 4x4. Pe de alta parte, ar trebui sa te bucuri ca nu ai un sistem permanent 4x4 -> consum mai mic de carburant...  ;)

Cat despre "tipic romanesc", nu-mi dau seama la ce te referi...
« Ultima Modificare: 14.Apr.2016, 09:46:42 a.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Laurentiu

Re: Întrebări tehnice
« Răspuns #17 : 14.Apr.2016, 10:32:10 a.m. »
...un mixer ce mi s-a stricat la un moment dat si - desi se-nvartea bine-mersi in gol - nu mai avea putere sa se invarta odata inserat in vreun amestec.
Lipsa de putere = spire din bobinaj (bobine) in scurtcircuit.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline AT

Re: Întrebări tehnice
« Răspuns #18 : 14.Apr.2016, 10:50:20 a.m. »
Referitor la sistemul All Grip,  transferul cuplului de la motor la puntea din spate se realizeaza prin intermediul cardanului.
Aveti idee daca in modul Auto cand sunt conditii bune de aderenta ce nu necesita corectii de stabilitate, cardanul se roteste
sau se afla in pozitia oprit pana la aparitia unei situatii care necesita transmiterea cuplului motor si catre puntea spate ?
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline shpeedy

Re: Întrebări tehnice
« Răspuns #19 : 14.Apr.2016, 11:00:16 a.m. »
Pentru a putea interveni in timp scurt in cazul in care e necesara si cuplarea puntii spate, cardanul stiu ca se-nvarte tot timpul...

LE: la SX4 cardanul se-nvarte si cand e in 2WD - cred ca de asta au si renuntat la aceasta optiune pe iteratia AllGrip a sistemului 4x4 (era cam in plus). Si se pare ca e normal sa se miste si rotile spate atunci cand masina e suspendata...
« Ultima Modificare: 14.Apr.2016, 11:17:59 a.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X