Autor Subiect: Achizitie sx4 s-cross  (Citit de 85888 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline saureign

Re: Achizitie sx4 s-cross
« Răspuns #700 : 11.Ian.2025, 09:52:12 a.m. »
e foarte ok - face exact ce ati scris ca va trebuie. E suficienta echiparea Passion. Eu as lua AWD, indiferent de ce parere are lumea. Motorul e suficient, are si zvac atunci cand ai nevoie.
Singurul inconvenient e ca e cam patratoasa, trebuie sa fii atent la colturi cand parchezi/iesi din parcare. Din punctul asta de vedere, e mai ok Vitara (dar care nu mai are atata spatiu interior, inclusiv portbagaj).
Daca asteptarile sunt realiste - e totusi cea mai ieftina masina decenta existenta pe piata, la raport pret/dotari - veti fi extrem de multumit.
  • S-cross 1.4 allgrip 2024 / ex-Swift 2019 allgrip / ex-Vitara Cool allgrip 2015
 

Offline MP_87

Re: Achizitie sx4 s-cross
« Răspuns #701 : 11.Ian.2025, 11:42:22 a.m. »
Salutare @mihaigherasim ! Incerc sa-ti raspund punctual la intrebarile despre S-Cross:

Îmi stă gândul la unul, AWD, 1,4 mild hybrid, manual, passion sau luxus.
- in 2023 eu am ales varianta Spirit AllGrip (AWD) in mare parte din cauza ca vroiam pachetul tehnologic aferent si fara trapa/plafon panormaic (din considerente personale care au legatura cu reducerea inaltimii plafonului si nesiguranta garniturilor predispuse sa imbatraneasca in 7-10 ani)

  La ce să mă aștept?
- in mare parte la o masina distractiva, la cel mai corect pret de pe piata tinand cont la ce are de oferit

  Ce vă place și ce nu vă place?
- la mine nu-mi place faptul ca chederele usilor sunt cam zgomotoase la viteza de autostrada si vanturi laterale (exista metode de corectare relativ simple si ieftine), asta din motive constructive si oarecum "problema" mostenita de la Toyota/Maruti (posibil ca la modelul 2024 sa se mai fi corectat)

  Ce e bine și ce e rău?
- personal pana acum nu am descoperit ceva rau in peste 1 an de folosire si aprox. 30000km, cat despre "bine" as zice per ansamblu intreaga masina

  Are rost varianta AWD (nu fac aproape deloc ieșiri în teren, dar mai umblu prin zăpezi, mai merg la munte etc.)? Eu m-am gândit la ea pentru că mi se pare ciudat să ai o mașină SUV și să nu ai AWD.
- un mare DA! modul Sport de condus este preferatul meu, mai ales pe drumurile virajate si deluroase ale tarii noastre, iar iarna nu m-a dezamagit pe drumuri inzapezite sau inghetate; merita AllGrip (AWD)

  Cum e motorul în viața de zi cu zi (pe mine nu m-a impresionat prea tare; adică nu prea am simțit prezența turbinei sau a cuplului)?
- in modul de condus Auto (4x2 si la nevoie 4x4 in functie de cum "crede" electronica) este mai lenta, mod de condus optimizat catre consum redus de carburant potrivit condusului urban

  Cât e de zgomotoasă, stabilă și confortabilă la drum lung?
- motorul nu mi se pare a fi zgomotos in rulare sau turatii mari, suspensia este confortabila si stabila la drumuri lungi si pe drumurile nationale (ruliul este mai bun decat la Duster, si daca este si AWD...modul Sport...te cam indragostesti de masina si treci cu privirea peste alte aspecte minore la care constructorul a facut rabat in favoarea economisirii)

  Cât este de practică și ușor de condus în oraș?
- per ansamblu este practica, usor de condus si parcat pe stradute inguste (mai ales sistemul de camere 360 ajuta), manevrabila in toate conditiile ce personal le-am intalnit prin orase; ai zice ca masina este de dimensiunea unui VW Golf

  Eu voi folosi mașina 70% în oraș. Nu sunt vitezoman. Am și copii. 2. Nu vreau nici probleme cu mașina, nici costuri mari pentru benzină, reparații sau revizii.
- pot spune ca S-Cross este versatil si se adapteaza la orice tip de drum urban si rural fara probleme; masina se comporta bine si la viteze +130 km/h atunci cand este nevoie ("motorului ii plac turatiile mari"); pachetul tehnic de siguranta al masinii nu intra in discutie si la testele EURO NCAP a obtinut 5 stele (adica maximum) inca din 2013; pentru AWD (aka AllGrip Select) costurile sunt mai mari decat la o masina cu tractiune doar fata/spate intrucat exista consumabile aditionale (ulei grup tractiune spate, bucsi aditionale, etc)-nimic de speriat atat timp cat se intretine la zi si se respecta indrumarile producatorului

  Așadeci, ORICE părere / sugestie / critică / sfat sunt binevenite.
- sfatul meu este sa incerci un test drive mai complex (daca este posibil) cu model AllGrip (AWD), incluzand si drumuri sinuoase/neasfaltate, rampe, etc.

De precizat ca multe informatii se regasesc pe acest forum in sectiunea dedicata S-Cross: https://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?board=150.0

Multumesc si spor la alegerea masinii! :good:
« Ultima Modificare: 11.Ian.2025, 12:11:36 p.m. de MP_87 »
  • SUZUKI S-CROSS SPIRIT ALLGRIP 6MT - AUGUST 2023
 
The following users thanked this post: sfichiu, gabineg, Marci, saureign

Offline enicky

Re: Achizitie sx4 s-cross
« Răspuns #702 : 13.Ian.2025, 02:00:32 p.m. »
  Adica asta e reclama mascata, asa, sa nu ne prindem noi... :-))
Oricum ca posesor, n-as zice ca ai mintit, iar ideea e buna, recunosc !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline mihaigherasim

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 3
  • Gen: Bărbat
    • Baia Mare
Re: Achizitie sx4 s-cross
« Răspuns #703 : 13.Ian.2025, 03:34:25 p.m. »
@MP_87 SUPER descriere! Mulțumesc mult! Chiar mi se pare o ”recenzie” complexă. Și din câte văd și citesc și pe net, sunt lucruri aproape numai de bine. Deci mașina rămâne pe listă.
Dacă mai aveți și alte sugestii și sfaturi, rămân în continuare deschis la orice aveți să-mi spuneți.
Dacă aveți careva varianta Luxus, cu trapa panoramică, vă rog să-mi spuneți cum e viața cu ea. Aveți sau ați avut probleme? Există probleme cu garniturile de etanșare? Cât e de rezistentă la grindină? Cât de tare se face efect de seră vara? Cât de tare te bate soarele în cap? etc.
Mulțumesc.
  • Hyundai i30
 

Offline MOTANUL

Re: Achizitie sx4 s-cross
« Răspuns #704 : 13.Ian.2025, 05:40:46 p.m. »
Bună seara, tuturor!

Sunt un nou utilizator al acestui forum. Am și eu rugămintea să mă ajutați cu câteva, idei, sugestii, sfaturi, avertismente, păreri etc.
Sunt în căutarea unei mașini noi și azi am făcut o vizită la dealerul Suzuki din oraș, să văd și să mă dau cu SX4 S-Cross. Îmi stă gândul la unul, AWD, 1,4 mild hybrid, manual, passion sau luxus. Rugămintea mea este, dacă puteți, să-mi spuneți cum e viața cu un SX4 S-Cross. La ce să mă aștept? Ce vă place și ce nu vă place? Ce e bine și ce e rău? Are rost varianta AWD (nu fac aproape deloc ieșiri în teren, dar mai umblu prin zăpezi, mai merg la munte etc.)? Eu m-am gândit la ea pentru că mi se pare ciudat să ai o mașină SUV și să nu ai AWD. Cum e motorul în viața de zi cu zi (pe mine nu m-a impresionat prea tare; adică nu prea am simțit prezența turbinei sau a cuplului)? Cât e de zgomotoasă, stabilă și confortabilă la drum lung? Cât este de practică și ușor de condus în oraș?
Eu voi folosi mașina 70% în oraș. Nu sunt vitezoman. Am și copii. 2. Nu vreau nici probleme cu mașina, nici costuri mari pentru benzină, reparații sau revizii. Mai fac și concedii cu mașina. Nu vreau nici să mă trezesc peste 5-10 ani (intenționez să o țin mai mult) că nu aș mai avea cui să o vând mai departe. Asta ca să vă puteți face o idee despre ce fel de utilizator de Suzuki aș fi și cam ce vreau de la mașină. Așadeci, ORICE părere / sugestie / critică / sfat sunt binevenite.

Vă mulțumesc și vă doresc să vă folosiți și bucurați de Suzuki-urile voastre cât mai mult și cât mai fără probleme!

Am avut un sx4 2011 care aproape 14 ani nu a avut nicio eroare la motor (euro 5).
Am luat un s-cross 2020 1.4T benzina de care sunt in general multumit.
Suspensia e mai confortabila fata de modelul vechi.
AWD il folosesti 1-4 zile pe an (am mers pe drumuri forestiere cu zapada, la ski, etc). In restul anului cari 400 kg in plus relativ degeaba. Am vazut ca vara AWD mai poate fi util la testul elanului (are comportament mult mai bun cu 4x4; e logic ca fie asa ca e spatele mai greu si distributia maselor e mai echilibrata).
Daca vara nu esti intr-o situatie limita - revenim la punctul anterior (cari 400 kg degeaba).
AWD sa ne intelegem - e de oras. Destul de usor isi arata limita la zapada (nu are blocant nici pe puntea fata - nici pe puntea spate). Ai clar un avantaj fata de o masina cu tractiune doar fata sau doar spate - dar nu este un offroad veritabil.

Am putut compara de curand, pe transalpina, un vitara model vechi cu diferential blocabil pe ambele punti + anvelope cu crampoane cu s-crossul meu si o Totota RAV4 (ambele masini mult mai noi). Vitara nu doar ca se misca in voie prin zapada - a mai si scos rav4 dintr-un sant (care nu se clintea nici impins).  :happy:

 Unde am gresit eu:
- masina a pierdut garantia extinsa ca nu avea 1 revizie (verifica sa fie toate reviziile)
- masina a dat check engine dupa 1 zi (la momentul vanzarii evident eroarea a fost stearsa). Nici la reprezentanta Suzuki nu gaseau absolut nimic la diagnoza cand eroarea era stearsa. Puteai sa faci 10 verificari ca nu iesea nimic in neregula.

  • Suzuki SX4 Scross 2019 1.4 BENZINA 1.4T ALLGRIP
Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline cristidav

Re: Achizitie sx4 s-cross
« Răspuns #705 : 13.Ian.2025, 05:53:41 p.m. »
AWD il folosesti 1-4 zile pe an (am mers pe drumuri forestiere cu zapada, la ski, etc). In restul anului cari 400 kg in plus relativ degeaba.
Poate tu. Eu, de exemplu, il folosesc de 4-5 ori pe vara sa ajung in locuri in care cu old SX4 2WD nu ajungeam fara sa strang din... pumni, si sa ma rog ca sa ies de acolo.
Multe dintre ele in strainatate.
De primavara toamna prin Apuseni nici nu mai zic.

Nu-mi plac generalizarile astea. Una e sa ii spui omului la ce il poate folosi sau nu, alta e sa spui ferm ca „n-o sa-l folosesti „.

Doi la mana, daca varianta 2WD are cu 400 kg mai putin decat cea 4x4, sa-mi fie cu iertare, dar atunci inseamna ca conducem un Smart For Two deghizat :D
Chiar 400 kg nu cantareste afurisitul ala de cardan si alte piese conexe.

Si nici nu se simte mare diferenta la consum. La drum intins, conducand pana in 120/h, am scos 6.5. Colegii cu 2WD scot 6.2 - 6... sa zicem. (pe aia care conduc subturat sa scoata 5.5 si sa omoare masina pe termen lung NU ii socotim  ;) )

Mai pertinent ar fi: gandeste-te cat il folosesti si daca iti merita investitia si intretinerea.

Cat despre modul sport... asa e, face toti banii pe drumuri virajate de deal/munte.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline enicky

Re: Achizitie sx4 s-cross
« Răspuns #706 : 13.Ian.2025, 06:15:43 p.m. »
Nu-mi plac generalizarile astea. Una e sa ii spui omului la ce il poate folosi sau nu, alta e sa spui ferm ca „n-o sa-l folosesti „.
  Evident ca nu prea are cum sa atarne 400kg acest allgrip, iar pe de alta parte e total gresit sa crezi ca acel 4x4 il vei folosi/te va ajuta doar la munte si pe zapada.
Daca suma in plus e asa decisiva, hai sa ne gandim la faptul ca de cativa ani clima s-a schimbat si nici nu sti cand vine o ploaie torentiala(care poate provoca o acvaplanare) sau o viitura cu noroi, sau un derapaj, sau alte neprevazute, unde snow-mud+esp te poate salva, pentru ca il poti folosi la orice viteza de rulare.
  Si fara allgrip nu mai este nici "sport"!
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline mihaigherasim

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 3
  • Gen: Bărbat
    • Baia Mare
Re: Achizitie sx4 s-cross
« Răspuns #707 : 13.Ian.2025, 08:04:00 p.m. »
Mulțumesc de sugestia cu allgrip-ul. Știu că nu îl voi folosi "conștient" de mai mult de vreo 4-5 ori pe an. Dar cred că e bine să fie el acolo și să facă singur, pe auto, ce știe el mai bine, în cazul ăsta. Plus că,  da, din când în când mai am și de urcat niște dealuri, neasfaltate, pe care, trebuie să recunosc că le-am urcat și cu un Peugeot 309 (de prin 80-și-ceva), dar nu mă întrebați câți "iepuri" erau pe bancheta din spate.  :">
Dar mai am o întrebare. Motorul e turbo, pe benzină. Cum stă cu consumul de ulei de la schimb la schimb? Eu fac schimbul la 10k, indiferent ce zice producătorul.
  • Hyundai i30
 

Offline MOTANUL

Re: Achizitie sx4 s-cross
« Răspuns #708 : 13.Ian.2025, 08:24:24 p.m. »
Da - pentru siguranta e mai bun. Si iarna cand situatia o cere iar este bun. (si eu cu vechiul sx4 am urcat dealuri, munti chiar)
Am gresit cu cele 400 kg (era valabil la alta marca - nu la suzuki). E vorba de 100 kg diferenta la Suzuki (chiar m-am mirat ce usor este sistemul de tractiune).
Pe de alta parte la alte masini tragi 1,5-2T. La Suzuki tragi maxim 1.2T (adica se vede undeva de ce este asa usor).

Pana la urma merita sa cari 100 kg in plus pentru siguranta ta si vara si iarna.
  • Suzuki SX4 Scross 2019 1.4 BENZINA 1.4T ALLGRIP
Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline aleksanders

Re: Achizitie sx4 s-cross
« Răspuns #709 : 14.Ian.2025, 07:46:28 a.m. »
Mulțumesc de sugestia cu allgrip-ul. Știu că nu îl voi folosi "conștient" de mai mult de vreo 4-5 ori pe an. Dar cred că e bine să fie el acolo și să facă singur, pe auto, ce știe el mai bine, în cazul ăsta. Plus că,  da, din când în când mai am și de urcat niște dealuri, neasfaltate, pe care, trebuie să recunosc că le-am urcat și cu un Peugeot 309 (de prin 80-și-ceva), dar nu mă întrebați câți "iepuri" erau pe bancheta din spate.  :">
Dar mai am o întrebare. Motorul e turbo, pe benzină. Cum stă cu consumul de ulei de la schimb la schimb? Eu fac schimbul la 10k, indiferent ce zice producătorul.
Allgrip-ul nu inseamna numai iarna si drumuri grele, ai si varianta sport care o sa iti aduca un zambet pe fata mai ales pe serpentine. Cat despre consum.... eu am 1,6 aspirat si de la an la an fac doar schimb de ulei (nu consuma ulei).
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea