Nu intru pe forum cu intenția să șterg posturi, ci cu speranța să citesc lucruri interesante.
Cu riscul de a fi sanctionat(si acum chiar nu m-ar deranja!!!) am subliniat afirmatia de mai sus, intru-cat mi s-a parut a fi chiar definitorie pentru postarile si prezenta noastra aici !!
Legat de subiect, am un punct de vedere usor diferit, obtinut practic, dupa drive-test facut cu diferite modele : este drept ca producatorii ne ofera "n" solutii si categorii auto, evidentiate la prima vedere prin diferentele de pret si prin marimea/gabaritul
produsului oferit !
Apoi cand ne decidem asupra unui "gabarit" auto(ptr. familie cu 2,3,4,5 pers.) incepem sa cautam modelul/marca dupa buget, afinitati, si ...dotari !
La ce masini detinem cei de pe forum, se pare ca ne situam in zona de buget intre 12-25k euro. Ma rog, suma se poate modifica cu + in partea superioara, dar sa vedem ce primim de acel "+".
Daca incep cu Octombrie 2019, cand m-am gandit prima data la o aIIa masina, pot spune ca am facut drive-test cu Ignis, apoi si Jimny, cu ASX(automat), Tucson(automat), Karoq(automat2wd) Sportage(automat), Mokka(2018/24000km), CX5(automat), Qashqai si ultima a fost SX4 S-Cross.
As fi putut sa scriu aici impresii la
Ce masini am mai condus, dar am renuntat, (mai ales c-as fi crescut si media postarilor zilnice)..., dar ca impresie generala pot spune ca cele din categoria superioara de pret raportate la cel din urma testat si in final achizitionat, adica S-Cross-ul, meritau atentia doar daca as fi avut o familie mai numeroasa si deci aveam nevoie de spatiu/portbagaj mai mare si m-ar fi interesat in mod special anumite dotari gen line-asist, avertizare unghi mort, etc.
In rest confortul era foarte apropiat intre ele, insonorizare specifica fiecareia, consum dupa capacitatea motorului dar si taxe(impozite, asigurari, revizii) specifice motorizarii repective, deci mai mari sau mici.
N-am ramas cu ideea ca Tucson sau Qashqai ar fi mai confortabile ca S-cross, dar consumul si taxele erau clar mai mari la primele doua.
Toate marcile citate au fost 4x4(exceptand Skoda), dar evident testate pe asfalt, deci n-am putut verifica cat de bun este sistemul de tractiune integrala la niciuna.
Situatia s-a schimbat in momentul cand chiar inainte de pandemie am avut ocazia sa merg vreo 30km cu un X6 si spun sa merg pentru ca am stat in dreapta(chiar daca propietarul m-a invitat s-o conduc) dintre care o parte din drum pe un camp arat si inghetat : aici chiar pot spune ca intre X6 si marcile citate mai sus este o comparatie de mere cu pere, sau mere cu ananas, daca vreti !
In rest, fiecare masina este fabricata pentru un anumit segment de clienti, dar toate au 4x4, toate au o garda la sol superioara, toate au motoare pana in 2000cm
3, unele cu gabarit mai mare, prin care propietarul arata ca este mai potent sau are familie numeroasa, sau cu mai multe sisteme electronice, mai mult sau mai putin utile !!
Din modelele testate, mai aparte ar mai fi fost Hyundai-ul care se mandreste garantia sa unica, in rest, daca vrem sa facem cu adevarat o diferenta puternic vizibila prin confort sporit, motorizari superioare, atunci trebuie sa ne uitam la modele care se vand cam de la 50k e+ si evident la marci premium.
Cineva spunea de Lada Niva, da, dar stii de ce o cumperi, sa mergi in afara asfaltului (vanatoare,pescuit)preponderent, deci asta nu inseamna ca este mai proasta decat CX5, dimpotriva.
Cineva are casa in varful unui deal, isi ia Vitara allgripp mai ieftina decat Karoq, dar mai utila ca acesta.
Altul este pasionat off road, isi cumpara Jimny in care mai baga(daca vrea) 10-15k e, dar care este mai bun decat Tucson, sau Qashqai..., deci pana la nivelul premium, fiecare are partile ei bune si mai putin bune raportate la dorintele clientului/propietarului, iar comparatiile/discutiile ar continua la infinit daca nu luam in calcul si aspectul asta: ce dorim sa facem cu masina!
Parerea asta(personala) mi-am format-o eu, dupa ce am testat mai multe modele cu preturi pana in 35k euro si dupa o analiza temeinica a costurilor de achizitie, intretinere ulterioara si a ceea ce primeam in schimb, m-am
oprit la ce am luat.