Autor Subiect: New Vitara vs...  (Citit de 33394 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline cydul79

Re: New Vitara vs...
« Răspuns #200 : 13.Oct.2019, 06:14:49 p.m. »
La a noastra parca a ajuns pana la mine mirosul de ambreiaj ars in toate situatiile in care ESP ul era cuplat. La Audi nu cred ca e cazul.
  • Vitara S 4WD, MT- Cool White Pearl
 

Offline shpeedy

Re: New Vitara vs...
« Răspuns #201 : 13.Oct.2019, 06:45:18 p.m. »
Pai hai s-o luam logic:
- in situatii de aderenta precara ai nevoie ca toate rotile sa traga si sa-si gaseasca un putin de aderenta pe suprafata de rulare;
- si cum chestia de mai sus se traduce si in "ruperi" (derapaje stg-dr) de la traiectoria normala a masinii, sistemul ESP - daca e activ - va interveni si va face ce stie el mai bine pentru a tine masina pe traiectorie, chiar cu pretul aplicarii de frane (prin sistemele ABS si ASR) atunci cand tocmai de asta nu ai nevoie;
- in situatia sus-mentionata, daca mai vorbim si de un Audi cu manuala si quattro (desi cam toate sunt acum automate/DSG), iti va puti si la el ambreiajul, cat de Audi este el;
- dar cum la ultimele Audi in general avem o automata in combinatie cu quattro, sistemul ESP, daca e activ, mai regleaza si livrarea cuplului dinspre motor, existand astfel riscul sa nici nu-ti puta ambreiajul, dar nici sa nu iesi din situatia delicata;
- dar, cum electronica devine omni-prezenta pe noile modele, nu m-ar mira ca - macar printre optionale - Audi sa vina si cu un selector de moduri de rulare (asemeni Allgrip-ului de pa Vitara/s-cross) cu mod dedicat de off-road care sa includa si limitarea actiunii ESP-ului.

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Paulo

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 84
  • Thanked: 15 times
  • Gen: Bărbat
  • Orice iti poti inchipui devine real
    • Bucuresti
Re: New Vitara vs...
« Răspuns #202 : 13.Oct.2019, 06:58:06 p.m. »
Care e modul dedicat off road ? Snow/mud si lock ulterior ? Din manual am inteles ca ar trebui sa treci pe lock atunci cand nu poti iesi din zapada/noroi si ai nevoie ca rotile sa se invarta. Sa inteleg ca lock este modul in care se limiteaza actiunea ESP ? Si ar trebui incercat sa iesi in acest mod si daca tot nu reusesti, sa dezactivezi si ESP ? Modul acestea limiteaz ESP ori ii da disable ?
  • S Cross 2017 All Grip 1.4 Passion
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: New Vitara vs...
« Răspuns #203 : 13.Oct.2019, 07:17:16 p.m. »
Ii dezactivezi tu din buton altfel imputi ambreiajul
Snow&mud lock esp off cam asa se face
Cuplu in offrod nu e ala de 220 pe care-l vezi in carte, ala e cand porneste turbina de pe la 1500 rpm, in panta la plecare e ca un aspirat de 1.4, adica chinuit
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline shpeedy

Re: New Vitara vs...
« Răspuns #204 : 13.Oct.2019, 07:34:20 p.m. »
Pai nu e chiar ca un aspirat, @hippo... ;) Chiar tu spui ca de la 1,500 intra turbina. Or, la 1,500rpm ajungi in 2 timpi - 3 miscari atunci cand esti intr-o situatie delicata cu aderenta...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline enicky

Re: New Vitara vs...
« Răspuns #205 : 13.Oct.2019, 07:37:14 p.m. »
  Daca ar fi sa ne luam dupa manual, Vitara nu este ptr off road, chiar daca mie si altora ne place sa credem altceva !
   In functie de situatie, putem folosi snow-mud (zapada/noroi, 60%-40%), dar pentru situatii mai grele utilizam lock(50%-50%), iar daca tot nu merge, dezactivam ESP din buton. Deci ESP corecteaza traiectoria masinii, daca aceasta a deviat din cauza tractiunii integrale si o face blocand sau trimitand forta catre roata/rotile care aduc masina in pozitia corecta.
     Dar cum in situatia unui blocaj pe gheata, zapada, noroi, avem nevoie ca toate cele 4 roti sa "traga", dezactivam pur-si-simplu esp-ul si atunci nu vom mai "beneficia" de "ajutorul" lui, care in asemenea momente face mai mult rau decat bine.
    Mai multe detalii gasesti in manual. :)
  Raspuns punctual la intrebarea "Modul acestea limiteaz ESP ori ii da disable ?", este : nici una, nici alta !
  ESP-ul mentine masina in echilibru/dreapta/pe traseu, iar lock-ul activeaza tractiunea 4x4 in proportie de 50-50.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: sx4fan, Paulo

Offline shpeedy

Re: New Vitara vs...
« Răspuns #206 : 13.Oct.2019, 07:48:50 p.m. »
... sau trimitand forta catre roata/rotile.
 care aduc masina in pozitia corecta...

Nu prea cred...

Am vrea noi sa avem asa ceva (transfer cuplu la nivel de roata, nu de punte), dar asta e apanajul diferentialului autoblocant / cu alunecare (LSD)...



Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Paulo

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 84
  • Thanked: 15 times
  • Gen: Bărbat
  • Orice iti poti inchipui devine real
    • Bucuresti
Re: New Vitara vs...
« Răspuns #207 : 13.Oct.2019, 08:10:38 p.m. »
Eu ma gandisem ca activand lock ( pe care il folosesti exclusiv daca ramai impotmolit) se dezactiveaza automat si ESP. Am inteles ca ESP ramane la latitudine soferului si ca modurile de tractiune nu interfereaza cu el in sensul dezactivarii. Depinde doar de sofer cand si de ce decide sa il dezactiveze.
  • S Cross 2017 All Grip 1.4 Passion
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: New Vitara vs...
« Răspuns #208 : 13.Oct.2019, 08:13:13 p.m. »
OK. Cine s-a dat cu T-Roc/T-Cross si ce parere are? Eu tocmai ce am mers cu T-Roc-ul unui prieten si am fost plăcut impresionat. Are un interior lejer superior Vitarei.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: New Vitara vs...
« Răspuns #209 : 13.Oct.2019, 09:25:22 p.m. »
4motion e 27000€ cel mai ieftin
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 
The following users thanked this post: Paulo