La sx4 pragul a ruginit dinspre interior, fara sa fie ciupita vopseaua, iar la swift vezi aici pozele
Eu zic sa nu disperi pt. portbagaj, pt. ca exista solutii speciale care stopeaza rugina si peste care poti vopsi. Mai ales ca este la interior. Iar o tabla de acum 10 ani este incomparabila cu cea de acum.
In cartea Vitarei asa scrie, ca ei garanteaza pt. rugina pornita de la interior catre exterior. Eu cred ca insonirizarea facuta de mine la interior o va proteja de rugina.
Cat despre exterior, sa nu credeti ca Suzuki este cea mai slaba ! Octavia unui coleg cumparata anul asta a capatat cateva zgaraieturi usoare/superficiale si ne uitam amandoi uimiti ce strat subtire de vopsea are si cat de usor a ajuns la tabla.
Este un trend general acum, motoare mici cp multi scosi pe o caroserie firava, pe care nici vopseaua nu trebuie sa atrane prea mult, facauta asa, zic ei, ptr. protectia pietonilor/pasagerilor.
Un pretext bun, zic eu, dar realitatea este ca la cel mai usor impact ajungi sa faci dauna totala !(ex. colegul yeti).
Observam ca la noile modele, firesc(putem spune !), chiar un simplu facelift, este mai scump decat predecesorul, Niciodata nu s-a intamplat invers, cu toate ca noul madel, (mai mare ca cel vechi!) este mai usor cu 3-400kg. Dar cand ne gandim la aceasta greutate, sa nu ne imaginam la un bolovan/lingou de OL de acea greutate, sa ne gandim ca si acolo au fost repere din diferite materiale, multe din ele de calitate superioara fata de cele actuale.
Asa ca industria auto a gasit mai multe cai de crestere a productivitati, mai multe cai de a inmulti profitul :
-model nou
-dotari suplimentare
-motoare mai mici=costuri mici(pt.producator si pt. client la impozite)
=consumuri mici(credem noi!)
=fiabilitate ? neverificata d.p.m.d.v.
=putere mare=uzura rapida
-caroserii ff usoare=reperele nu se vor mai repara(in caz de accident!), pt. ca fiind subtiri, este aproape imposibil, ci se vor , ati ghicit, ...inlocui.
-construirea unor subansamble in sistem bloc, astfel clientul nu va cumpara, de exemplu, doar o sticla de far, sau o rama, ci tot blocul, pt. ca altfel nu gaseste, iar cu masina trebuie sa circule. Cum oare chinezul poate sa produca bec-led, lupe s.a. separat, iar tu trebuie sa cumperi tot farul daca se arde led-ul?
Acestea sunt doar o parte din solutiile prin care s-a obtinut cresterea veniturilor(producatorilor), (observati ca nu am mentionat
cresterea pretului final ) pe de-o parte, iar pe de alta parte produsul finit obtinut va avea o viata redusa cu cel putin 50%, deci pe romaneste, daca ajunge la o varsta de 10-12ani in circulatie conf. legii, va trebui sa te consideri un norocos !
Vaicareala noastra este justificata dar inutila atata timp cat nu intervenim asupra producatorului prin organe abilitate(gen OPC) sau prin actiuni de grup/asociatii, in instante judecatoresti.
Hai sa vedem ce "suturi" de milioane daca nu miliarde de $ si-a luat VAG din SUA.
Cu acest gen de "ciupituri" de vopsea Suzuki ar trebui atacat pe toate caile posibile, inclusiv in instante, pentru ca nu este permis sa apara astfel de defecte la o masina veche de 1-2ani, alfel vor continua productia fara jena, de parca era Dacia din anii '90.
Ca sa inchei, evident cu o concluzie, cred ca trebuie sa incepem sa ne obisnuim cu "revolutia" din industria auto, sau daca nu, ar mai fi varianta sa achizitionam masini vechi de 10ani, iar cu diferenta de bani(pana la una noua)ramasa s-o aranjam/dotam/vopsim pe masura dorintelor noastre si poate ca vom fi mult mai multumiti ! Dar cine face asta?!