Autor Subiect: Rugina New Vitara 2015  (Citit de 66577 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline SPIRIDUSHU

Re: Rugina New Vitara 2015
« Răspuns #290 : 28.Apr.2017, 10:00:07 a.m. »
nu, sunt indicatii clare, parca am si citit undeva, jetul de presiune la mai putin de 15 cm sau asa ceva poate afecta lacul destul de nasol. Iar la spalatorii jetul este destul de puternic, nu ca cel de la masinile de spalat pentru uz caznic. ma informez si revin cu detalii
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline dAlex

Re: Rugina New Vitara 2015
« Răspuns #291 : 28.Apr.2017, 10:05:16 a.m. »
jetul de presiune la mai putin de 15 cm sau asa ceva poate afecta lacul destul de nasol.

Hm, sa spunem ca 15 cm ar fi relativ ok desi, si acolo cand ai un gainatz sau noroi intarit tre sa stai ceva timp cu furtunul pana se duce. Depinde foarte mult si de presiune, ma indoiesc ca toate spalatoriile au aceeasi presiune.

Astept cu interes detalii. Mersi.
  • Vitara Passion 4x2, 1.6 Benzina, MT
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: Rugina New Vitara 2015
« Răspuns #292 : 28.Apr.2017, 10:11:47 a.m. »
tot ce am gasit asa repede, a fost din manualul vitara. Aici scrie clar ca pe sub masina si rotile se spala cu jet de apa sub presiune iar restul caroseriei se spala la furtunul cu apa fara presiune. Voi cauta si in manualul aparatului cu presiune pe care il am, unde scrie mai exact cum trebuie folosit.
Ca procedura ar trebui folosit fie o etapa de inmuiere a mizeriei de pe masina impreuna cu agenti de spumare (dar fara soda caustica), fie folosirea unor substate pe baza de polimeri cum este ONR.
Daca masina este plina de noroi, eu in primul pas as da timp apei sa inmoaie noroiul, apoi poate fi curatat foarte usor cu apa chiar si fara presiune.
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline AT

Re: Rugina New Vitara 2015
« Răspuns #293 : 28.Apr.2017, 10:27:26 a.m. »
Nu cred ca este normal ca o masina in zilele noastre sa aiba o protectie a caroseriei atat de slaba incat sa trebuiasca atrasa atentia in manualul utilizatorului ca nu este recomandata spalarea caroseriei cu apa sub presiune   :-((

Se pare ca situatia aceasta a creeat deja nemultumiri in randul posesorilor  X-(
Am tot cautat o solutie pentru rezolvarea acestei situatii neplacute (si anormala consider eu la o masina) cauzata de duritatea extrem de scazuta a lacului (probabil foarte economic) utilizat in fabrica , lac care nu protejaza suficient nici macar la contactul usor al unei ramurele subtiri, caroseria zgariindu-se nepermis de usor, de multe ori si pana la tabla cum probabil ati si constatat, periclitand integritatea tablei caroseriei si aparitia rapida a ruginii din cauza ca tabla pe de o parte este foarte subtire iar pe de alta parte are depus un strat extrem de subtire de protectie anticoroziva respectiv un strat extrem de subtire de vopsea ecologica mai subtire si probabil mai putin rezistenta decat oja de unghii utilizata de doamnele noastre.

In concluzie, pentru a remedia aceasta situatie (repet personal o consider anormala la o masina) singurele solutii pe care le vad eficiente sunt:

-autocolantare cu folie transparenta de protectie caroserie - cost estimativ 3500 lei;
-lacuire suplimentara cu lac transparent de duritate mare  - in curs de estimare costuri.

Personal, as opta pentru a doua varianta (aplicare strat suplimentar lac de duritate mare) posibil solutie mai ieftina, mai rapid de aplicat din cauza timpului scazut de aplicare si uscare a lacului (cateva ore)  iar pe de alta parte din cauza neexistentei riscului de dezlipire dupa un timp,  risc existent in cazul variantei de foliere a masinii.

Iata ce lac cred eu ca ar fi indicat:
http://www.sinto.ro/produse/auto-caroserie/finisare-caroserii/lacuri-si-intaritoare-lacuri/lac-acrilic-sinto-carbon-ultra-uhs#direct
Iata avantajul major al acestui lac: "este foarte dur (nu se ciobeste nici macar sub actiunea loviturilor  provocate de pietre)".

Ar trebui doar sa aflam de la un service profesional in domeniul vopsirilor auto daca acest lac poate fi aplicat peste lacul care vine din fabrica respectiv costul manoperei de lacuire pentru intreaga masina. Si bineanteles cat lac si intaritor sunt necesare la
aceasta lacuire pentru a afla costul total al operatiunii.

Am mai obtine un mare avantaj prin aceasta lacuire dura:  ar contribui si la rigidizarea suplimentara a tablei foarte subtiri, conferindu-i o rezistenta suplimentara la actiunea vantului la viteze mari pe autostrada si mai ales la usoarele apasari accidentale cauzate de exemplu de copii care se joaca pe langa masini sau lovirea accidentala cu o sacosa si evitarea astfel a deformarilor usoare. 

Din pacate in acest moment o solutie de protejare suplimentara pe banii nostri (necesara daca vrem ca masina sa arate OK cativa ani).

Normal ar fi ca posesorii nemultumiti sa comunice aceasta situatie anormala  producatorului si acesta sa ia masuri inlocuind lacul actual nepermis de moale cu unul mai dur care sa corespunda nivelului de protectie minim necesar agresiunilor usoare obisnuite (asa cum de exemplu exista la ceilati producatori auto la care stratul de lac asigura o protectie corespunzatoare agresiunilor foarte usoare).
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 
The following users thanked this post: SuViPa

Offline wolfin

Re: Rugina New Vitara 2015
« Răspuns #294 : 28.Apr.2017, 10:28:30 a.m. »
sunt speechless  X-(
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: Rugina New Vitara 2015
« Răspuns #295 : 28.Apr.2017, 10:32:11 a.m. »
Salut,
am mai gasit un materiale, de aceasta data de la VW, dar cred ca e valabil pentru toate marcile

https://www.volkswagen.ro/service-accesorii/volkswagen-service/reparatii-si-intretinere/intretinere-exterior-interior

distanta minima trebuie sa fie de 15 cm.

@ AT cred ca si adaugarea unui strat gen nano glass, ajuta ptr 3-5 ani.
Eu , de 2 ani, spal masina in regim propriu, mai rar cu presiune (la parinti), si mai des (cam 2-3 ori pe luna) acasa cu solutie fara clatire. Sunt foarte multumit de rezultat. Am ceva zgarieturi fine pe lac, dar in general lacul arata ca nou. Operatiunea de spalare nu dureaza mai multe de 1 ora, sambata sau duminica, la o bere :)
Daca se degradeaza in acelasi ritm, voi avea nevoie de o polishare abia la 5 ani.
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline wolfin

Re: Rugina New Vitara 2015
« Răspuns #296 : 28.Apr.2017, 10:35:52 a.m. »
o revopsire totala e intre 2000-4000 lei..depinde unde o faci si cu ce vopsea.

cred ca e mai rentabil asa...
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline AT

Re: Rugina New Vitara 2015
« Răspuns #297 : 28.Apr.2017, 10:42:52 a.m. »
Am studiat si eu varianta nano glass dar pare ca asigura o protectie mult mai slaba decat lacuirea cu un lac dur.
Nano glass nu cred ca ar face fata la o pietricica sarita din trafic.

Sa ne gandim ca vom revopsii masina de cate ori apare o zgarietura usoara (din cauza lacului din fabrica nepermis de slab) ... deci anual probabil
iar nu cred ca este normal.    Comparati situatia lacului foarte slab la noi cu prezenta lacului corespunzator de dur la alte masini , la care trecerea pe langa o crenguta nu lasa urme (zgarieturi) .

Pot spune cei care au masina de ceva vreme (cei mai vechi posesori de New Vitara le au cam de 2 ani) cum arata masina lor?  Au aparul pe caroserie zgarieturi fine/usoare care daca ar fi existat un lac de duritate corespunzatoare (ca la ceilalti producatori) nu ar fi aparut in mod normal ?   


Deci, FRATILOR CE FACEM ???
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: Rugina New Vitara 2015
« Răspuns #298 : 28.Apr.2017, 10:46:46 a.m. »
Pai eu cred ca varianta vopsirii sau lacuirii este ceva cu doua taisuri, poate vei avea un lac mai puternic (dar daca e mai casant pe caroseria noastra foooarte flexibila ?) , dar in procesul de relacuire sau vopsire, ar trebui cam toate elementele date jos, pentru o treaba calumea, bagate in cuptor .. dezechipate usile etc. Cine ar suporta sa-si vada masina bucati, bucati, apoi reasamblata ? Dupa aia la fiecare scart, fiecare trosnet te gandesti "n-au strans bine un surub, n-au centrat balamaua cum trebuie, n-au pus toate clipsurile de plastic etc"
Eu pot face o poza cu lacul de pe masina si sa-l pun aici, am masina fix de 2 ani :) Nu arata rau, se putea si mai bine, dar as fi curios in comparatie daca "grija" mea a avut vreun efect benefic.
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline AT

Re: Rugina New Vitara 2015
« Răspuns #299 : 28.Apr.2017, 10:58:47 a.m. »
Lacuirea suplimentara cu lacul dur prezentat mai sus nu implica demontarea nici unei parti din masina.
(se acopera cu folie si scotch doar suprafetele care nu trebuie lacuite accidental : geamuri, chedere, roti, parti nevopsite)
Lacurile auto sunt din proiectare si elastice pentru  a face fata regimului de trepidatii/vibratii caracteristice domeniului auto. 

Uscarea lacului conform specificatiilor producatorului se poate face natural in cateva ore (14 ore) sau accelerat (1 ora)
lasand masina la uscare in vopsitorie (in zona speciala de uscare la o temperatura de 60 grade):

"
Timpi de uscare:
Timp de uscare la atingere la 20°C, umiditate relativa 65%:  25 min.
Timp de uscare la atingere la 60°C, umiditate relativa 65%:  3 min
Uscare in profunzime : 14 ore la 20°C sau 45 min la 60°C
"
« Ultima Modificare: 28.Apr.2017, 11:09:49 a.m. de AT »
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -