Autor Subiect: de ce sa nu cumpar vitara 1.6 allgrip?  (Citit de 26511 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline alinm

Re: de ce sa nu cumpar vitara 1.6 allgrip?
« Răspuns #90 : 13.Mar.2016, 08:08:19 p.m. »
Eu unul nu am probleme, Sorento e destul de confortabil la drum lung, peste duster (cu vitara nu am mers suficient ca sa-mi dau cu parerea). E destul de ok si pentru offroad usor.

Si eu am crezut ca daca ai 4x4 mergi pe oriunde, m-am convins repede ca nu e asa.

Ca sa revin, chiar daca am exagerat putin, sistemele 4x4 de pe suvuri sunt mai mult pentru confortul psihologic al soferului, nu te poti baza pe ele in situatii mai dificile, mai ales ca de obicei nu sunt echipate cu anvelope potrivite ... Trebuie sa-ti cunosti limitele masinii si sa nu fortezi peste. Si de obicei "confortul asta psihologic" te indeamna sa fortezi limitele astea si cine stie pe unde ramai.

Din pacate masinile capabile de offroad si care sunt si cat de cat confortabile pe sosea au preturi cam de la 2 x duster/vitara in sus.

Vitara Passion 4x4 1,6 benzina, neagra cu caciula alba.
 

Offline marcone

Re: de ce sa nu cumpar vitara 1.6 allgrip?
« Răspuns #91 : 13.Mar.2016, 08:14:41 p.m. »
Atata timp cat se fac A/T-uri pe 215/65R16 nu vad de ce nu ar fi si montate pe masini gen Vitara/Duster/ASX etc...
Cat priveste capabiltiatile de offroad, totul e relativ daca nu ai Unimog, Tatra, Kamaz si alte jucarele asemenea.
« Ultima Modificare: 13.Mar.2016, 08:17:49 p.m. de marcone »
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: de ce sa nu cumpar vitara 1.6 allgrip?
« Răspuns #92 : 13.Mar.2016, 08:25:51 p.m. »
Dimensiune clasica pentru masinile stock din clasa asta.
Go Terios!!!:)
 

Offline rdc

Re: de ce sa nu cumpar vitara 1.6 allgrip?
« Răspuns #93 : 13.Mar.2016, 09:06:45 p.m. »
A/T-urile nu sunt pentru off-road, sunt 90% sosea, 10% light off-road
acuma depinde ce intelege fiecare prin off-road. chestiile astea am impresia ca sunt un pic difuze :)

@alinm: da, desi e un pic barca in curbe. dar mi se pare o masina super, mult subestimata. 7-8% la peste doua tone mi se pare genial :D (zic de 2.5 crdi)
trebuie sa definesti 'situatii dificile'. in majoritatea cazurilor nu ai nevoie de blocabile pe punti sau lsd-uri daca intelegi cum functioneaza un diferential deschis si conduci in consecinta.
de ex, cu x-trail-u (acelasi sistem ca si la duster dar fara asr) am trecut iarna peste munte in conditii in care in mod normal nu te-ai simti increzator decat cu un patrol gr sau un land cruiser. nu vreau sa fortez nota si/sau sa cad in ridicol, dar si cu un 4x4 cu central cu vascocupla se pot suficient de multe daca sti cum sa abordezi situatiile

 

Offline shpeedy

Re: de ce sa nu cumpar vitara 1.6 allgrip?
« Răspuns #94 : 13.Mar.2016, 09:12:51 p.m. »
@alinm - cateva (mici) observatii:
- respectiva generatie de Sorento este destul de off-roader, pacat ca nu prea exista - prin partea asta de lume - optiuni de componente after-market (lift-kit-uri, LSD-uri); in Asia de S-E ai o oferta larga de componente d'astea disponibile.
- cand spui ca - odata instalate anvelopele A/T - nu ai mai avut nevoie de 4x4, ci ai mers si in 4x2, ceva imi spune ca ai mers fara probleme pe respectiva portiune de drum in 4x2 mai mult datorita cuplului oferit de td-ul de 2.5 (ca nu cred ca ai benzinarul aspirat de 2.4).
- referitor la Duster, cu un lift-kit si cu ceva A/T-uri, un Duster 4x4 este o masina capabila in afara asfaltului; la naiba, in competitii off-road am ramas placut-surprins de ce face un Duster 4x4 cu benzinarul aspirat de 1.6...

In rest, e cam asa cum ai spus tu, cu toate ca pe zapada se mai vede o diferenta intre o masina 4x2 si una 4x4, ambele dotate cu anvelope de sezon, cu un plus pentru 4x4.

Cat priveste capabiltiatile de offroad, totul e relativ daca nu ai Unimog, Tatra, Kamaz si alte jucarele asemenea.

Depinde de ce off-road vorbim...

@rdc: depinde de ce model de A/T-uri este vorba si depinde de teren... In rest, mira-m-as sa nu ai ASR (din ce stiu, chiar daca nu ai ESP, exista sanse sa ai stand-alone - eu aveam pe Passat-ul din 2000, desi nu avea ESP si mai era si cu tractiune fata).
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: de ce sa nu cumpar vitara 1.6 allgrip?
« Răspuns #95 : 13.Mar.2016, 09:17:21 p.m. »
Hai sa nu derapam, masinile noastre in privinta off-roadului seamana cu pantofarii din Bucegi! :D
Go Terios!!!:)
 

Offline alinm

Re: de ce sa nu cumpar vitara 1.6 allgrip?
« Răspuns #96 : 13.Mar.2016, 09:45:55 p.m. »
E motor de 2,5 de 140cp, la mine ia cam 11-12l in regim mixt, iesirile incluse, nu am computer de bord si calculez la plin. Sistem 4x4 part time EST. Anvelopele AT KO2 sunt cam 50/50, fata de HT am simtit enorm diferenta, consider ca e minimul necesar pentru iesiri de pe sosea.

Sa zicem ca situatiile astea le intalnesc relativ des: dar si cu portiuni de namol mai lungi, 50-100m, nu ai cum sa le ocolesti. Uneori se mai adauga si urme de tractoare.

Aproximativ ca in film am patit si cu dusterul care a trebuit tractat, namolul era pe o portiune de vreo 30-40m,  nu treceai numai din inertie. Eu am trecut initial cu 4x2 prin portiunile mai scurte, la alea mai lungi 4x4.

Cam asta inteleg eu prin offroad, nu am LSD pe spate, cand cuplez 4x4 e locked, nu am diferential in cutia de transfer. Cand am probleme de patinare pe o parte, pun pe low si o las usor cu frana pe sfert calcata, am iesit de multe ori asa.


« Ultima Modificare: 13.Mar.2016, 09:57:46 p.m. de alinm »
Vitara Passion 4x4 1,6 benzina, neagra cu caciula alba.
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: de ce sa nu cumpar vitara 1.6 allgrip?
« Răspuns #97 : 13.Mar.2016, 09:58:57 p.m. »
Sti ca in filmulet pot fi Duster-uri de 2.0 benzina? :)
Go Terios!!!:)
 

Offline enicky

Re: de ce sa nu cumpar vitara 1.6 allgrip?
« Răspuns #98 : 13.Mar.2016, 10:14:46 p.m. »
    Fiind sarcastic as pune problema asa : sa-mi fii pastrat Fordul si sa pun cauciucuri A/T si gata, eram ok? Sau daca am un logan si ii  pun cauciucuri A/T nu mai imi trebuie Vitara?
      Pe de alta parte, daca ai fii vazut din ce noroaie si pe ce dealuri am iesit de la balta(de pescuit) cu Focusul te cruceai ! cand am ajuns in sosea nu stiam ce culoare are masina !! :)
       Revenind la oile noastre, daca am avut 16mii de e. poate mai gasim 500 si de cauciucuri !
       E interesant si corect ce spune colegul, dar sa nu facem din tantar armasar !! Iar cine e hotarat sa mearga pe coclauri(gen vanatoare, pescuit), sunt convins ca isi va echipa masina corespunzator !
      Personal, refuz sa cred ca Vitara e facut doar pt. urcat borduri, asta o face orice turism ! :D  Vezi observatiile lui @shpeedy. Se face o corelare ciudata intre cuplul diessel al unui motor mare, cauciucuri off road, greutatea unui vehicul care-i confera stabilitate si aderenta si prezenta sau lipsa tractiunii 4x4, pentru a se dovedi ce?
     Personal, eu le vad a fii diferite sorento si vitara, fiecare cu capabilitatile ei !
     Si daca tot comparam capra cu  varza, cred ca pe unde poate merge Jimny nu va merge niciodata sorento.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline shpeedy

Re: de ce sa nu cumpar vitara 1.6 allgrip?
« Răspuns #99 : 13.Mar.2016, 10:45:18 p.m. »
     Si daca tot comparam capra cu  varza, cred ca pe unde poate merge Jimny nu va merge niciodata sorento.

Ce ne mai plac comparatiile...  >:)

Eu n-as fi atat de sigur cu privire la respectiva afirmatie - depinde de Jimny, depinde de Sorento, depinde de calea pe unde se doreste a se merge...

Sorento-uri preparate:


@alinm: scuze poate am ratat momentul in filmulet - apare undeva ce Duster-e sunt (motorizare, tractiune) si cu ce anvelope sunt incaltate?
« Ultima Modificare: 13.Mar.2016, 10:49:54 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci