Azi, trecand pe langa dealer-ul Suzuki am remarcat ca s-a umplut curtea peste noapte cu noul Ignis, Baleno si Vitara ... dupa ce o lunga perioada de timp n-au avut nimic.
M-am repezit prima data la Ignis si ... dupa cele aflate
![:dknw:](http://www.suzuki-club.ro/forum/Smileys/yahoo/106.gif)
am plecat fara sa ma mai uit la celelate.
Ca si masina, Ignis-ul arata placut in realitate, in special cu jantele mai mari, de aliaj negru. Probabil astea vin pe versiunile mai scumpe. Cu jante de aliaj normale sau jante de tabla ... impactul este mai putin intens, chiar spre deloc.
N-am condus, insa am studiat-o intens, cm cu cm afara si inauntru.
- Mi-a placut per total calitetea interiorului. Plasticele sunt la fel ca la Vitara, insa se simt si arata oarecum mai bine; mai ales in virtutea faptului ca sunt puse pe o masina dintr-o clasa mult mai putin pretentioasa. Deci am fost complet satisfacut de aspect, ba chiar placut surprins.
- Bancheta din spate este 50/50 si cele doua 'scaune' se regleaza independent atat fata spate, cat si c ainclinatie a spatarului. Foarte, foarte util si bine implementat.
- Portbagajul arata (si este) nesperat de incapator, inclusiv cu banchetele setate pentru portbagaj minim. Cu aceasta setare se obtine si spatiul minim necesar pentru ocupantii(adulti) locurilor din spate. Orice alta setare ... transforma statul in spate intr-o aventura.
- Tapiteria este placuta la atingere si pare robusta. Este genul care imi place. Sunt unele masini la care ai senzatie puternica de fibra sintetica si simti ca ti se agata pur si simplu tapiteria de piele.
- Pozitia la volan mi se pare exagerat de inalta. In raport cu vizibilitatea oferita de suprafetele vitrate ... m-am simtit limitat si oarecum nesigur. Posibil sa fi fost si de la setarea pe inaltime a scaunului; n-am stat sa-l dau mai jos.
- Masina este extrem de ingusta. In mod clar, nu se pot amite pretentii pentru 5 pasageri, fie si cu 3 copii in spate. Locurile din fata sunt si ele foarte limitate. Am stat bine in scaun pentru 1-2 minute, insa fara posibilitatea de a face miscari cu picioarele si mainile catre stanga-dreapta. Probabil daca as sta 10 minute sau mai mult, as incepe sa simt discomfort. De asemenea, masina studiata era automata, asa ca am avut loc sa pun talpa stanga langa pedale pe podea. Daca ar fi fost manuala, nu ar mai exista loc pentru asa ceva din cauza pedalei de ambreiaj. Deci piciorul stang ... in aer, pe pedala sau ... chircit in spatiul dintre scaun si pedale.
Per total, mi-a placut impresia legata de fnisare, insa senzatia de limitare in spatiu este foarte, foarte mare. Din punctul asta de vedere este o involutie semnificativa in raport si cu Ignis 1 si cu Ignis 2 varianta Jp/Aus, la lungime similara.
Partea care insa m-a facut sa fug cu viteaza maxima a fost aparitia consultantului de vanzari, care mi-a spus preturile: pret de intrare 16999AUD.
Absolut rupt de realitate. Oricat ar vrea ei sa ne vanda ideea de "fancy", masina nu e decat un model de buzunar, cu finisari corespunzatoare categoriei (n.r. - slabe) si cu drastice limitari de utilitate. Nu are nici un atu fata de modelele similare ... gen Picanto, i10, Lupo, Spark/Matiz ... etc.
Fata de masinile de buzunar pretul e cu MULTE mii de AUD mai mare.
Urmeaza apoi masinile mici ... care au pret de intrare 13-14 K, gen Yaris, Mirage, i20 ... etc.
Urmeaza apoi Rio, Accent ... cu pornire de pe la 14-15 K.
Urmeaza apoi Fiesta, Kia Cerato, ... cu pornire de pe la 17k.
La diverse promotii, poti lua chiar si compacte la 17-18k, inclusiv Corolla, de exemplu.
Pacat. Desi as avea nevoie de o masina foarte mica ... si ma gandeam ca as putea atenta la un Suzuki mic si simpatic, chiar n-am cu ce sa-i ajut. Sincer, mai bine un Rio, care chiar e o masina aratoasa si incapatoare, cu dotari mai mult decat decente ... si mai raman si bani de benzina si concediu
![:dknw:](http://www.suzuki-club.ro/forum/Smileys/yahoo/106.gif)