Autor Subiect: Locuri de parcare cu plata in marile orase  (Citit de 15534 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: Locuri de parcare cu plata in marile orase
« Răspuns #120 : 04.Ian.2022, 08:50:04 p.m. »
Cine le construiește, cine le da voie, cine cumpără asemenea abominatii?

Pentru raspunsuri la întrebarea ta, îti recomand cu caldura vizionarea serialului Narcos - Mexico.
Dupa ce l-am vazut, am realizat ca întreaga clasa politica de la noi este foarte similara cu cea prezentata în film.

Ca exemplu, la mine în oras (unul de provincie, de 2 lei) exista vreo 2 PUG-uri total diferite astfel încât sa deserveasca interesele tuturor.
Asa ca parcarile - spatii din care nu se pot scoate caciuli de bani instant nu sunt deloc atractive dpdv imobiliar, iar daca cetatenii sunt ocupati cu rafuielile zilnice prin parcare, care sa le consume energia e chiar mai benefic pentru cei care ne conduc (din cauza asta cred ca n-avem nici prea multe manifestari de strada "ca la carte" - asa cum vedem prin tari mai evoluate, nu mai avem energie si pentru batai cu jandarmii).
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: Locuri de parcare cu plata in marile orase
« Răspuns #121 : 04.Ian.2022, 09:26:55 p.m. »
E buna bariera mai ales cand trebuie sa intre o ambulanta sau masina de pompieri...
    Pompieri daca ia foc o masina, in rest parcarea este separata de strada de acces pentru bloc.
Acum, am inteles o actualizare de pret(chiar daca si ei constientizau ca n-au facut si nu fac nimic ptr. amenajare/intretinere), dar la atata "salt",  ca oricare cetatean(batut in cap ca mine!) aveam asteptari, adica batea un cui, punea o placuta, facea ca la sect. 5(parca) unde au pus un triunghi in fata locului, asa seamana al dracului a japca !
   Eu am tot citit @toma, inclin sa cred ca la asta ma pricep, dar cand aud ca trebuie sa fie doua mii pe an(ceea ce nu este exclus pe viitor!), parca am impresia ca d-abia atunci ar fi oamenii multumiti !
  Pana una alta, "doi se bate(noi!) s-al treilea castiga"(statul)!
« Ultima Modificare: 04.Ian.2022, 10:01:14 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ntire2000

Re: Locuri de parcare cu plata in marile orase
« Răspuns #122 : 04.Ian.2022, 11:19:18 p.m. »
Hai sa nu fim penibili si sa scâncim pentru 120 de euro taxa de parcare anuala, adica 10 euro pe luna.
Am un cumnat care dadea 100 de euro pe luna pentru a-si parca masina în subsolul blocului de resedinta din Madrid.
Alternativa era sa o lase la un km de casa.

Iar salariile - sa fim realisti nu mai sunt la nivelul de acum câtiva ani, unii câstiga la fel de bine si în RO ca si dincolo.
Adica aia care-si permit sa întretina (inclusiv sa parcheze) cum se cuvine o masina o vor face cum se cuvine.
Aia care n-au bani oricum atârna de-o bordura cotete de maxim 1000-2000 de euro.
« Ultima Modificare: 04.Ian.2022, 11:30:39 p.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline VictorN

Re: Locuri de parcare cu plata in marile orase
« Răspuns #123 : 05.Ian.2022, 05:22:11 p.m. »
Românii vor să fie proprietari. Peste 90% prefera să cumpere locuințe în detrimentul închirierii.
In Danemarca peste 55% închiriază deși creditele de locuințe au dobânzi mai mici că aici și prețurile locuințelor nu sunt prohibitive pentru nivelul lor de trai.
De aici și boomul imobiliar și aviditatea dezvoltatorilor pentru fiecare metru patrat de teren. De ce să facă parcări când poate face un imobil mai mare?
Problema e că primăria doarme in bocanci sau n-are ce să facă pentru ca nu ii permite legislația, legislație care ar trebui corectată de parlament.
Pestele de la cap se împute.

Trimis de pe al meu KB2003 folosind Tapatalk
 


Offline enicky

Re: Locuri de parcare cu plata in marile orase
« Răspuns #125 : 05.Ian.2022, 08:40:23 p.m. »
Iata cum e la Suceava plata cu parcarea.......publice si a garajellor..
  Capitala e fruncea!
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Locuri de parcare cu plata in marile orase
« Răspuns #126 : 06.Ian.2022, 03:12:05 p.m. »
O abordare pertinenta în opinia mea: implicarea investitorilor publici si privați în crearea de noi parcări.

Și, după cum s-a început la Slatina, ele vor putea sa fie construite ori subteran, ori pe verticala.
Asta înseamnă 2 restricții:
1. Sa plătești costul serviciului de parcare
2. Sa accepți un loc de parcare de reședință mai îndepărtat de domiciliu.
Și o cerință:
1. Din banii tăi sa se îmbunătățească condițiile de trafic în oraș.
« Ultima Modificare: 06.Ian.2022, 03:22:42 p.m. de gabineg »
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: costin_bad, toma

Offline enicky

Re: Locuri de parcare cu plata in marile orase
« Răspuns #127 : 06.Ian.2022, 09:24:09 p.m. »
O abordare pertinenta în opinia mea: implicarea investitorilor publici si privați în crearea de noi parcări.
  .... implicarea investitorilor publici si privați în crearea de noi parcări asta este probabil singura varianta si singura afirmatie veridica, in rest articolul este o abureala(bullshit, cum se zice) totala cu un pas in rezolvarea problemei traficului din oras, nici pe departe nu s-a urmarit asa ceva, s-a urmarit cresterea veniturilor la buget.
  Situatia e simpla : sunt posesori auto cu loc si posesori auto fara loc, iar intre cele doua categorii clar exista ...disensiuni si cei fara loc sunt mult mai multi, care evident spun cu nonsalanta ca, citez "600lei este pomana, ma scuzati". Desigur n-ar spune asa daca el ar trebui sa plateasca suma respectiva !
  Ca de obicei se face referire la studii si exemple care n-au nici cea mai mica relevanta si aplicare pentru Romania, exemple de taxe, aratate unor romani care n-au vazut in mana lor 5000 lei niciodata, sau cel mult cand au cumparat masina sh adusa din Germania,  unor romani care n-au salariul minim de 1500 de euro si care cred ca in  Anglia s-a vandut un loc de parcare cu 450k euro !!!!
   Va mai curge multa apa pe Dambovita pana se va gandi un bucurestean sa-si cumpere bicicleta in loc de masina si un pensionar sa intre pe aplicatia uber sau bolt.
 Nu suntem atat de naivi incat sa credem ca reducem poluarea, alta vrajeala de 2 lei, ptr. ca isi vor vinde 200 de pensionari masinile, care oricum se miscau de 3 ori pe luna.
   Solutii de fluidizare sunt, dar astea ar afecta o patura mai larga si deci nu sunt populiste:
-pe strada si in parcari sunt o multime de masini de marfa/microbuze/dubite si masini de firma care ar trebui parcate la propietar, nu la sofer
-bucuresteanul are masina de serviciu si masina personala, iar pe locul platit la adp sta masina de servici, care ar trebui sa stea... la servici. Compania sa-i dea abonament pe transport sau bani de benzina ptr. masina personala. Cunosc personal o astfel de situatie.
-impozitul pe masina sa fie invers proportional cu norma de poluare si direct proportional cu capacitatea cilindrica si cu vechimea masinii. Cum ar fi sa creasca impozitul cu cate o suta de lei la fiecare an de vechime?!!! :-?
 
    Ca un raport de preturi, era 84 de lei parcarea si 65lei impozitul. De ce n-au facut impozitul 600 lei?! Probabil de frica, au zis sa inceapa cu ceva mai light asa si urmeaza, e pacat sa existe o discrepanta !
  La 600 lei impozit poate te mai gandesti daca cumperi sau nu masina, dar de parcat se mai gaseste...si nu-ti iei loc.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline toma

Re: Locuri de parcare cu plata in marile orase
« Răspuns #128 : 06.Ian.2022, 10:03:31 p.m. »
  Situatia e simpla : sunt posesori auto cu loc si posesori auto fara loc, iar intre cele doua categorii clar exista ...disensiuni si cei fara loc sunt mult mai multi, care evident spun cu nonsalanta ca, citez "600lei este pomana, ma scuzati". Desigur n-ar spune asa daca el ar trebui sa plateasca suma respectiva !

Pe cat pui pariu ca pana la sfarsitul lui martie (din ce stiu eu asta e termenul limita pentru plata locurilor de parcare) nu vor ramane locurile neplatite decat intr-un procent nesemnimificativ. Care locuri neplatite vor fi atribuite "instant" celor care au cereri depuse de ani de zile si asteapta o minune?

Si cand va fi 1000 lei pe an tot vor fi toate ocupate. De ce? Pentru ca sunt putine raportat la numarul de masini. Si pentru ca in Bucuresti se castiga suficient de bine ca numarul celor care pot suporta un astfel de cost sa fie mai mare decat cel al locurilor de parcare existente.



-impozitul pe masina sa fie invers proportional cu norma de poluare si direct proportional cu capacitatea cilindrica si cu vechimea masinii. Cum ar fi sa creasca impozitul cu cate o suta de lei la fiecare an de vechime?!!! :-?
Impozitul ar trebui sa fie proportional cu valoarea masinii. Nu cu cilindrea sau norma de poluare. Acum ti se pare ok ca este egal impozitul pentru o masini cu cilindree egala dar costuri de achizitie complet diferite? Daca tot suntem "socialisti", pai sa fie ca la Casco: se evalueaza valoarea bunului si se stabileste impozitul.
Pentru cilindree nu ar trebui taxa ca oricum platesti accize la combustibil. Ca cine are motor de 5L si consuma pe masura. Si daca e ceva "lux" atunci ar avea impozitul mare proportional cu valoarea masinii.
Iar pentru norma de poluare ar trebui sa fie o taxa care sa descurajeze inmatricularea de "cazane" poluante.

Si da, si impozitele pe apartamente/case sunt infime. Dar noi, ca bucuresteni, ne-am obisnuit sa fie totul "eftin": impozite, parcare, caldura, transport in comun... gratis daca s-ar putea.


Uite, daca vrei ceva "protectie sociala": parca taxa asta de parcare nu se poate plati in rate. Pentru unii poate 500 lei e prea mult intr-o singura transa si ar fi util sa poata fi esalonata plata in mai multe rate. Dar despre asta vad ca nu zici nimic.
Doar putina tavalire pe jos si "alintare": dar vai, cat e de scump.
« Ultima Modificare: 06.Ian.2022, 10:30:17 p.m. de toma »
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline ntire2000

Re: Locuri de parcare cu plata in marile orase
« Răspuns #129 : 06.Ian.2022, 10:15:12 p.m. »
Colegul face un pic de confuzie între taxa de mediu si impozit.
Impozitul ar trebui sa fie în functie de valoarea masinii, iar taxa de mediu în functie de norma de poluare.
De capacitatea cilindrica nu ar trebui sa se lege nimeni.
Atâta timp cât motorul ala respecta o norma de poluare agreata de institutiile responsabile de mediu e vax albina de relevant faptul ca are 900 cmc sau 3000 cmc.

PS: e aberant sa platesti impozit egal pe un Logan si un Mercedes...
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού