Autor Subiect: Se termina caldura  (Citit de 9734 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Vladut

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 105
  • Thanked: 5 times
  • Gen: Bărbat
  • Swift Violet Edition <3
    • Swift
Re: Se termina caldura
« Răspuns #20 : 25.Ian.2016, 05:03:57 p.m. »


1. Comutatorul de caldura (comutator stinga) este pus pe maxim la rosu?
2. Scaderea temperaturii o vezi pe "ceasul" din bord sau o simti ca un aer rece?
3. Comutatorul de dirijare a aerului lucreaza corect?
4. Pune o folie de plastic peste capota si acopera grilele din fata; porneste motorul si lasa-l sa functioneze pe loc observind daca acul termometrului din bord se ridica. Cind acul ajunge la jumatatea scalei, joacate cu comutatorul de drijare a aerului si ne spui la concluzii ai ajuns.

1- da
2- Scade si temeperatura pe care o arata in bord + aerul rece se simte
3- da in toate pozitiile care il las sufla aer cum ii cer
4- urmeaza sa testez cand ajung acasa dupa ce se raceste motorul, daca pun o bucata de carton in spatele grilei (pe interior) este ok ?

@BXXENL tot ce tine de lichide apar la jumate intre minim si maxim deci nu cred ca este o problema asta. Oricum verific si cum a spus Laurentiu si daca nu obtin nimic nu ma duc in service acum ca nu e urgent (la un moment dat tot se incalzeste). O sa ma duc si ridic problema cand fac schimbul de consumabile in cca 1-2 saptamani avand in vedere ca altceva nu afecteaza, cel putin nu vizibil.
« Ultima Modificare: 25.Ian.2016, 05:05:49 p.m. de Vladut »
  • Suzuki
 

Online Catalln

Re: Se termina caldura
« Răspuns #21 : 25.Ian.2016, 05:32:16 p.m. »
Dragi colegi 1000% este blocat termostatul pe deschis, astfel lichidul de racire trece prin radiator, de incalzit se incalzeste greu si pe loc, radiatorul are o anumita eficienta la racirea acestuia, dar daca nu circula aerul prin el sa il raceasca, nu are eficienta mare, astfel lichidul nu este racit suficient de mult si reuseste sa incalzeasca aerul ce intra prin calorifer in habitaclu, in momentul punerii in miscare a masinii aerul rece ce trece prin radiator raceste mult mai mult/eficient lichidul din instalatie si astfel acesta nu mai reuseste sa incalzeasca aerul ce intra in habitaclu si trece prin radiator.
A se intelege ca variabilele sunt:
- temperatura exterioara,
- viteza de deplasare a masinii,
- treapta ventilatorului.
Termostatul are rolul de a regla debitul de agent de racire ce trece prin radiator, de la 0 la maxim (termostatul este inchis astfel prin radiator nu trece lichidul, termostatul este deschis la maxim astfel avem debit maxim al lichidului de racire, transpus in eficienta maxima de racire) combinat cu radiatorul/caloriferul din masina poti sa ai manifestari foarte ciudate in caz de blocare a termostatului.

Trimis de pe al meu V1_ViperS folosind Tapatalk
« Ultima Modificare: 25.Ian.2016, 05:35:36 p.m. de Catalln »
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline Vladut

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 105
  • Thanked: 5 times
  • Gen: Bărbat
  • Swift Violet Edition <3
    • Swift
Re: Se termina caldura
« Răspuns #22 : 25.Ian.2016, 05:48:25 p.m. »
@Catalin , daca problema este de la termostat ai idee daca pot umbla eu la el sau e mai sigur sa ma duc la service sa se uite ? :pardon:
  • Suzuki
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14538
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Se termina caldura
« Răspuns #23 : 25.Ian.2016, 05:55:32 p.m. »
Daca tot te duci la revizie si masina-i in garantie, nu-i pacat sa umbli tu pe-acolo?  :-/
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Online Catalln

Re: Se termina caldura
« Răspuns #24 : 25.Ian.2016, 06:17:04 p.m. »
@Vladut, subscriu la ce a afirmat colegul @gabineg.
Pentru verificare este destul de simplu, pune mana pe radiatorul lichidului de racire inainte sa iti indice in bord ca lichidul se incalzeste, si daca sesizezi ca incepe sa se dezmorteasca inseamna ca e blocat pe deschis termostatul.
Tot ce am mentionat pana acum sunt lucruri principiale plecand de la modul de functionare al sistemului de racire, de acum practic functie de tipul masinii incep particularitatile. Termostatul poate fi de foarte multe feluri de la bimetalic, cu membrana, electronic cu senzor etc.

Trimis de pe al meu V1_ViperS folosind Tapatalk

  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline Laurentiu

Re: Se termina caldura
« Răspuns #25 : 25.Ian.2016, 07:08:36 p.m. »
daca pun o bucata de carton in spatele grilei (pe interior) este ok ?
E bine si asa iar cu ocazia asta urmaresti si daca ventilatorul dedicat racirii radiatorului porneste in timp ce lichidul incepe sa se incalzeasca.

Iti repet si eu acelasi lucru ca "antevorbitorii" mei: nu te baga sa umbli tu la termostat. Lasa mecanicii din service daca nu ai mai facut treaba asta. E bine sa ai la tine niste apa distilata si antigel cind mergi la verificare (macar cite 1 L de fiecare).
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Vladut

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 105
  • Thanked: 5 times
  • Gen: Bărbat
  • Swift Violet Edition <3
    • Swift
Re: Se termina caldura
« Răspuns #26 : 26.Ian.2016, 09:10:15 a.m. »
Daca tot te duci la revizie si masina-i in garantie, nu-i pacat sa umbli tu pe-acolo?  :-/

Ba da e pacat. Acum ca a venit putina caldura (-1 grad / +1) in aceasta dimineata in frana de motor ( cca 60 km/h iar turometrul era undeva la 2000) am dat drumu la caldura la 2 strict la parbriz si acelasi lucru. Dupa ce am inchis caldura am accelerat masina am incalzit apa iar si apoi nu se mai racea :)) dureri de cap majore :)) !
  • Suzuki
 

Offline enicky

Re: Se termina caldura
« Răspuns #27 : 26.Ian.2016, 10:03:54 a.m. »
  @Vladut termostatul nu mai lucreaza, e blocat, nu e mare branza, se schimba f. usor, doar sa aiba ei piesa, ar fii bine sa vorbesti inainte, sa o si aiba cand te duci. Sa nu zica sa o comande, sa mai astepti, sa mai faci inca un drum.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Laurentiu

Re: Se termina caldura
« Răspuns #28 : 26.Ian.2016, 11:03:23 a.m. »
  @Vladut termostatul nu mai lucreaza ... se schimba f. usor, doar sa aiba ei piesa, ar fii bine sa vorbesti inainte, sa o si aiba cand te duci.
Si daca "buba" e din alta parte, nu sint niste bani irositi aiurea?
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline enicky

Re: Se termina caldura
« Răspuns #29 : 26.Ian.2016, 11:09:24 a.m. »
   N-are cum sa fie altceva - oricum cand vorbeste cu ei la tel. o sa-i ceara si ei detalii, le va explica simptomele- cu toate ca lor le place sa te cheme de mai multe ori.  Asa se comporta un thermostat blocat.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip