Autor Subiect: Miros ambreiaj  (Citit de 23014 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline mariusl82

Re: Miros ambreiaj
« Răspuns #60 : 07.Feb.2017, 10:34:43 a.m. »
dar pretentios mai esti  :inteligent:... totusi e o masina de 16-20 mii, daca vrei avion mai pune dublul banilor si...play :happy:

e diferenta dintre Auto si Sport, si te ajuta in situatii critice...
  • New Vitara 1.6 MT Spirit Allgrip Atlantis Turquoise
 

Offline emil_greus

Re: Miros ambreiaj
« Răspuns #61 : 07.Feb.2017, 10:39:04 a.m. »
             Exact acele 4 sau 5 situatii de necesitate 4x4 fac diferenta ! Si poate chiar salva vieti !(chiar nu exagerez deloc!) Daca mergand pe strada si eu si tu, nu-si da seama nimeni care e manuala si care e automata, in schimb intr-o anumita situatie tractiunea integrala face diferenta. Dar fiecare are niste prioritati/optiuni la achizitia unei masini.

Din 2014 conduc un 4x4 veritabil - Toyota Fortuner cu reductor, anvelope tip AT, garda la sol uriasa, etc.. Am parcurs 80.000 Km cu ea si am activat tractiunea integrala doar de cateva ori si doar pentru ca am vrut sa intru pe un teren aproape imposibil. Fortuner-ul are tractiune pe spate in mod 2x4 si crede-ma e mult mai periculoasa decat tractiunea pe fata. Cu toate astea in cei 80.000km nu am avut nici un fel de probleme in a mentine masina pe traiectorie.

Oricum, nu vreau sa intr-un intr-o polemica acum ref. la 4WD versus 2WD - asa cum bine ai punctat si tu fiecare isi alege Vitara in functie de necesitati. Oricum nu sunt genul care sa mearga cu masina la limita, atunci cand tractiunea pe doua roti sa nu mai faca fata si sa fie necesar 4x4 ca sa te mentina pe drum :)


Offline wolfin

Re: Miros ambreiaj
« Răspuns #62 : 07.Feb.2017, 10:40:00 a.m. »
off topic
@marius

ce treaba are una cu alta.

diferenta mare mi se pare intre 1.4 si 1.6. apropo

in situatii critice poti intra oricum...daca nu casti ochii
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline enicky

Re: Miros ambreiaj
« Răspuns #63 : 07.Feb.2017, 10:42:21 a.m. »
e diferenta dintre Auto si Sport, si te ajuta in situatii critice...
              Normal ca este ! Dar ce nu ai tu, nu este bun sau nu-ti foloseste ! :) Exact cum zic eu de unitatea media ca ma descurc si fara! :)
       
.....in situatii critice poti intra oricum...daca nu casti ochii
              Da , dar important este cum iesi !
       Deja suntem off topic!
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Miros ambreiaj
« Răspuns #64 : 12.Mar.2017, 12:09:27 a.m. »
Dupa ce am vandut sx4, tractiune fata, am fost astazi sa mai fac un test drive cu Vitara 1,6 allgrip si am scos un pic masina de pe asfalt.
Constatari
In modul snow&mud, nu lock, m-am bagat intr-o zona cu pietris si noroi, nu foarte adanca, maxim o palma. Dupa 2-3 manevre a inceput sa miroasa a ambreiaj tarisor.
A iesit fara probleme sau patinaj, dar m-a uimit cat de repede a inceput sa puta.
Citind ce ati scris voi mai sus incep sa-mi fac probleme daca sa mai cumpar masina, in cazul in care e asa de sensibil ambreiajul
Eu intentionam sa iau un model cu tractiune integrala ca sa fac softoffroad, adica am un caiac pe care-l folosesc pe diverse rauri, iar pt acces imi era util ceva care poate intra intr-o zona de teren mai moale.
Repet nu extrem, nu pe camp/miriste sau bolovani, doar noroi si nisip/pietris.


  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline enicky

Re: Miros ambreiaj
« Răspuns #65 : 12.Mar.2017, 12:50:53 a.m. »
         Nu stiu cat de noua/veche era masina de drivetest, dar la mine in al doilea an de utilizare, adica anul asta prin zapada cu snow-mud cand am avut situatii mai delicate f. putin a mai mirosit. Ceea ce nu vedem noi de la volan este faptul ca in acest mod sist. electronic de control al tractiunii cauta permanent sa echilibreze tractiunea pe cele 4 roti, reducand/amplificand puterea functie de frecarea rotii cu carosabilul, independent de cum comandam noi prin pedale si de aici mirosul. Dar asta nu inseamna ca masina nu-si face treaba. Se pare ca mirosul va dispare cu timpul.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline emil_greus

Re: Miros ambreiaj
« Răspuns #66 : 12.Mar.2017, 05:59:39 a.m. »
@hippo: dupa parerea mea 4x4 trebuie considerat impreuna cu motorizarea diesel sau 1.4 benzina turbo. Cred ca tu ai facut testul cu 1.6 benzina.

Pentru 1.6 benzina cuplul e mic spre insuficient in anumite conditii - cred ca de acolo mirosul de ambreiaj.....cred ca masina se cam chinuie in offroad.



Offline shpeedy

Re: Miros ambreiaj
« Răspuns #67 : 12.Mar.2017, 07:28:27 a.m. »
Nu neaparat...

Intr-adevar cuplul de la turatii joase si pe o plaja mai mare de turatii ajuta in afara asfaltului. Dar nu este singurul - mai este si transmisia/sistemul 4x4. Suzuki are ceva experienta in a face masini capabile in afara asfaltului cu benzinare aspirate chiar de mica cilindree - sa nu uitam ca "veveritele" Samurai si Jimny au motoare de 1.3....
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline emil_greus

Re: Miros ambreiaj
« Răspuns #68 : 12.Mar.2017, 07:50:30 a.m. »
Nu neaparat...

Intr-adevar cuplul de la turatii joase si pe o plaja mai mare de turatii ajuta in afara asfaltului. Dar nu este singurul - mai este si transmisia/sistemul 4x4. Suzuki are ceva experienta in a face masini capabile in afara asfaltului cu benzinare aspirate chiar de mica cilindree - sa nu uitam ca "veveritele" Samurai si Jimny au motoare de 1.3....

Sigur ca da...pe vremuri benzinarele mici erau etajate si pregatite pentru off-road. Toti ne amintim cu placere de micutele Suzuki imbatabile in offroad. Atunci, nu prea aveai de ales  :)
Acum situatia s-a schimbat - Vitara este mult mai citadina si ofera o gama de motorizari din care clientii pot alege, in functie de necesitati. Sa iti dau exemplul meu - cel mai "dificil" traseu pe care am de gand sa bag masina o sa fie ceva drum forestier, unde in mod normal intri si cu Matiz. Eu am cautat o masina de oras, pentru sotie, cu pozitia de codus mai inalta si m-am orientat la motorizarea de baza cu ceva dotari si cutie automata. Ref la off-road...nu am pretentii :) daca o sa urce o panta mai abrupta sau ceva de genul... OK, va fi ca un bonus :)

Ce vroiam sa spun, motorizarile diesel si cea benzina turbo ofera cupul la turatii joase si  in mod sigur masina e mult mai "relaxata" in offroad.


Offline Utilizator_Anonim

Re: Miros ambreiaj
« Răspuns #69 : 12.Mar.2017, 12:36:35 p.m. »
Era o parcare cu pietris si noroi, panta 0 :)
Multumesc pt precizari, acum ma uit pe autovit dupa un grad vitara
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp