Autor Subiect: Ulei Suzuki Ignis  (Citit de 56350 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline cobra20

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #50 : 15.Iul.2009, 10:13:25 a.m. »
in bucuresti nici cum, la mine nu-i asa multa aglomeratie dar in schimb e praf mai ales ca umblu si pe la tara, cred ca raman la 10000
Something, somewhere went terribly wrong.

R.I.P. SJ 88 TAS Suzuki Ignis Daily driver: SJ 88 TSA Ford Focus mkII       Tel.:0749.405.130
 

Offline mihaitza2007

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 143
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki Ignis 1.3 GL AC 2003
Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #51 : 15.Iul.2009, 01:54:10 p.m. »
Eu am mai bine de 15000 de cand am facut schimbul. Am pus si duralube atunci.
Am verificat acum doua zile uleiul si este foarte curat si fara impuritati.
Cred ca mai stau cateva mii cu el (sau pana fac rost de bani).
Cert este ca pana in martie la anul nu-l schimb.
Respectati-va in trafic si conduceti preventiv!

интересное
 

Offline sanduraveica

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #52 : 17.Iul.2009, 08:03:25 p.m. »
Fratilor,de cind e recomandat sa pui duralube la motoras la un an, doi etc?
  • Ignis
 

Offline danker

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #53 : 17.Iul.2009, 08:30:11 p.m. »
- Personal sunt impotriva aditivilor de ulei, cred ca un ulei intradevar bun si scump ii are in compozitie,   parerea mea!  :inteligent:
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline cobra20

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #54 : 17.Iul.2009, 09:11:03 p.m. »
aditive = porcarie, bani aruncati pe geam degeaba, apropo a fost in emisiunea Fifth Gear un test despre aditive, concluzia: rubish,  sfatul meu: fa serviceul la masina cand ii trebe, da-i consumabile de calitate, si nu brusca, masina iti va multumi
Something, somewhere went terribly wrong.

R.I.P. SJ 88 TAS Suzuki Ignis Daily driver: SJ 88 TSA Ford Focus mkII       Tel.:0749.405.130
 

Offline sanduraveica

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #55 : 18.Iul.2009, 12:12:58 a.m. »
O,daca nici eu nu am grija de mindra...!!! Am crezut ca ar proteja,etc. n-o mai lungesc la atatea informatii din toate partile nu stii ce sa mai crezi, d-aia va intreb.Ma bucur ca pot discuta cu voi, ca ne putem ajuta unii pe altii. Fara voi poate asi fi folosit chestii din astea.Ati vazut ca am fost la Auto NET si am pus ce au avut adica Texaco Havoline 5w-40 acu' o saptamina si sunt multumit.
« Ultima Modificare: 18.Iul.2009, 12:37:59 a.m. de sanduraveica »
  • Ignis
 

Offline Batranul

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #56 : 20.Iul.2009, 11:22:27 a.m. »
Am asistat si eu la o multime de discutii asupra aditivilor pt ulei. Personal sunt importiva. Cel mai bun mod de a proteja motorul este un ulei bun, schimbat la interval optim.

Un exemplu edificator, cel putin in ceea ce ma priveste, este unul dintre oltciturile pe care le-am avut (trs-ul). A vazut doar Castrol GTX si Mobil 1. Si mergea stas, motorul fiind din 1993 si masina avea cred vreo 80k km. Si cu oltcitul nu-mi refuzam placerea sunetului la 6-7000 ture in mod curent.

Ca si lege generala, orice masina ai trebuie sa-i bagi piese si consumabile de calitate. Nu ai grija de ea, nu are grija de tine. Nu prea cred ca exista masini bune si rele (in esenta), exista doar proprietari care nu stiu/nu vor/ nu inteleg ca trebuie sa-i dea piese si consumabile la timp si de calitate.

fost posesor de Ignis 1.5 4wd
www.scoaladepaine.ro
 

Online ntire2000

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #57 : 05.Aug.2009, 11:44:21 p.m. »
No dara ase sa fie.Eu am scris doar ce am patit cu magnatec.Mai a luat teapa cineva de pe forum dar nu stiu exact cine.Bafta oricum si sa auzim de bine.

io fusei ala.... >:D<

iote ce scriam acum un an pe vechiul forum....


e inadmisibil.....asa ceva nu cred ca se poate intampla decat in romania....la service-uri autorizate....
sunt convins ca a gresi e omenesc, dar nu la nivelul asta.....ca sa fii autorizat sa faci service la o marca de masina trebuie sa respecti niste standarde si sa detii niste certificari, altfel nu poti sa te compari decat cu "nea gicu si fii srl" care poate sa-ti faca revizia fara nici o pretentie suplimentara....

ca sa recapitulez:

1) revizia de 10k km - schimbat filtru de ulei, aer, bagat castrol magnatec 10w40 (cu indice de vascozitate cu 12 mai mare decat recomanda producatorul)
dupa 1000 km, tzacanit motor, aruncat ulei + filtru pe cheltuiala mea, bagat mobil 1 5w30 esp; cost total 460 ron revizia + 320 cost suplimentar = 780 ron

2) revizia de 20k km - schimbat ulei - de data asta adus de mine (strambat aia din nas) + filtre ulei, aer, polen (tre' sa ma uit de curiozitate daca intr-adevar cel de polen l-au schimbat) uitat capac ulei. am mers 4 km dupa care am simtit miros de ulei ars in habitaclu, ulei care a ajuns pe galerie si a inceput sa se arda....
cand am ridicat capota am vazut ce vedeti si voi in poza....
dat telefon la service, dealer, opc....
dupa 3 ore de telefoane la toti furnizorii de piese de schimb (i-am pus sa sune inclusiv la subaru, ca modelul justy gx3 e identic cu ignis, e echipat cu motor m13a), cei din service au gasit capacul cazut prin hala ....
costuri totale: 260 ron ulei + 240 ron revizia + 30 ron curatat motor = 530 ron
sunt convins (sa-mi sara capacul de la ulei daca nu e asa .....  ) ca nu s-a facut nimic la frane (reglat frane spate, verificat placute pe fata, frana de mana)
mecanicul care mi-a facut revizia (pana in 25 de ani) de asemenea sunt ferm convins ca stie despre masini la fel de mult ca si tata, adica cunoaste la perfectie dacia 1300....

concluzii:

sunt extrem de dezamagit acum dupa ce mi-au trecut nervii....
e inadmisibil ca la o reprezentanta care are niste certificari ISO sa se intample asa ceva; ma intreb ce pateam daca se executau lucrari pe partea de directie, suspensie sau frane....scriam de la sectia de urgenta ?!?
o sa formulez zilele astea si o reclamatie in limba maghiara + poza anexata si o sa o trimit la cei din ungaria; oamenii aia trebuie sa-si gaseasca alte service-uri autorizate care sa poata sa faca fata cerintelor...altfel nu au decat de pierdut....lumea va renunta sa mai cumpere suzuki din cauze exclusiv subiective....

PS: despre dealer? ce as mai putea zice? l-am sunat cu 2 zile inainte de a merge la revizie pentru a-i cere o alta locatie din zona mea; raspunsul a fost ceva de genul: "singurul service autorizat este cel din cluj, ne pare rau; daca faceti revizia altundeva riscati sa pierdeti garantia; a, doriti sa puneti uleiul adusa de d-voastra? ne pare rau, dar singurul ulei acceptat de producator (sic!) este castrol; daca puneti alt tip de ulei si se strica ceva la motor nu ne asumam garantia....."

cand vor intelege oamenii aia ca eu nu doresc sa profit de faptul ca am garantie la masina?!? doresc sa o folosesc fara sa se strice cat mai mult posibil....
nu pun ulei de 18 euro/litru ca sunt nebun, nu ?!?

service-ul "autorizat" este Proton Auto Cluj.


 intre timp imi fac reviziile la unguri....
acolo bag ulei de care zice ma-sa in cartea tehnica....adica Shell Helix Ultra 5W30 care e scump ca draq da' merita sa auzi cum suna motorul cu el....iese pe la 20000 de forinti schimbul....

tot pe vechiul forum scrisese goad urmatoarele

In legatura cu uleiurile: gradele de vasozitate API sunt orientative !Consultati fisa cu caracteristicile de vascozitate ale uleiurilor respective si faceti o comparatie intre ele.O sa constatati ca un ulei 5W30 ,poate avea aceleasi caracteristici cu un ulei 5W40!Sau un ulei 0W40 ,poate fi mai gros ,decat un ulei 10W30, chiar daca are 0W , in fata!
Uleiul care este in motoarele Suzuki 1.3 si 1.5 VVT este Shell 10W30 cu urmatoarele caracteristici:
API SL/CF
ACEA A3-98 and B3-98
Vascozitate 40gr.C 73 cSt
100gr.C 11.5 cSt
Densitate 0.850 kg/l

Punct de inghet -39gr.C
Mobil 1 ESP 5W30 este cel mai apropiat ca grad de vascozitate cu Shell:
Vascozitate 40gr.C 72.8 cSt
100gr.C 12.1 cSt
Densitate:0.850 kg/l

Zgomote la distributie cu motorul rece apar la folosirea unui ulei cu o vascozitate prea mare(mai gros) la rece (40 gr.C)
De exemplu Castrol 5W40 e prea gros pt. Suzukiavand o Vascozitate la rece 40 gr.C 79 cSt (fata de 73 cSt cat are 10W30 de la Shell)iar la 100 gr. C 13.7 cSt ( fata de 11.5 cSt de la Shell)
Ca sa nu mai vorbesc de Castrol Magnatec 10W40 care e si mai gros !!! O crima pt. acest motor facut in Japonia!

Uleiul recomandat de producator dupa rodaj(la revizia de 10000km) este SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5w30 cu urmatoarele caracteristici:
Vascozitate 40gr. C 67.9 cSt
100gr. C 11.8 cSt
Densitate 0.848 kg/l
Poate fi folosit in plaja de temp. exterioare de la noi -15gr C +40 gr. C .
Din pacate acest ulei nu prea se gaseste pe la noi si atunci trebuie sa cautam un ulei cat mai apropiat cu indicii de vascozitate ale acestuia (67.9cSt si 11.8cSt).Exista acest Mobil 1ESP 5W30 si am mai gasit ceva pe la MOTUL,deocamdata.
Sau punem ulei original Mercedes 5w30 de la reprezentanta (care e de fapt Shell) dar e prea scump
« Ultima Modificare: 06.Aug.2009, 12:04:09 a.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Corbu

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 12
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki Ignis 1.3 GS 2007
Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #58 : 11.Sep.2009, 06:28:33 a.m. »
Oare o ajunge un galon adica 3.78 L pentru un schimb de ulei la motorul de 1.3 L? Vreau sa ii pun Mobil 1 0W30 adus din SUA si ala vine numai la sticle de 1 quart = 0.946; 4 sticle = 3.78 L. Nu imi prea vine sa comand 5 sticle pentru ca nu se stie la urmatorul schimb merg tot pe uleiul asta.

P.S. Fac galagie la B&S Motors daca masina e in garantie si aduc uleiul meu?
 

Offline cobra20

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #59 : 11.Sep.2009, 08:16:06 a.m. »
ar trebui sa ajunga, eu am luat Castrol Magnatec 5w-40 la bidon de 4 l si e la nivel
Something, somewhere went terribly wrong.

R.I.P. SJ 88 TAS Suzuki Ignis Daily driver: SJ 88 TSA Ford Focus mkII       Tel.:0749.405.130