0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.
Citat din mesajul lui cribo25 din Octombrie 18, 2009"......In alta ordine de idei, legat, la modul concret, de uleiul de motor pentru Ignis n-ar trebui sa devenim prea inspaimintati de diversele tipuri de ulei, chiar daca sesizam anumite diferente, care sunt sau nu citeodata subiective. Si am sa explic putin, din propria constatare, citind mai amanuntit despre recomandarile diverselor firme producatoare de ulei - pentru mororul M13A:am luat ca referinta firmele mai renumite, respectiv Shell, Castrol, Mobil, Aral si am gasit ca prin anii 2003- 2004, la acest motor recomandau tipuri de ulei cu indici de vascozitate, oarecum diferiti de tipurile mai recente (ex. de valori - vascozitate la 40gr. C = 104,6 iar la 100 gr. C = 17, 4 fata de valori recente care se afla la aprox. 70-80 pt. 40 gr. C respectiv 12,2- 14,2 pt. 100 gr. C in prezent. Logic rezulta ca cei care au folosit alte tipuri de ulei in anii 2003-2005 nu si-au distrus motoarele fiindca nu existau uleiurile mai performante din prezent.Si trebuie sa mai tinem cont si de clima (iarna - vara), cu temperaturi specifice fiecarei tari, in alegerea uleiului.Si mai cred ca uzura motorului este la noi este mai mare de la benzina proasta sau schimbul de ulei la un interval mai mare de 10.000 Km in conditiile de praf si circulatie specifice oraselor mari, fata de cea produsa de un ulei chiar mai slab calitativ, gen pentru Europa de Est. "- De acord cu cele spuse de suzzy si cribo25 mai sus, cu toate astea au fot cateva cazuri M TM si Floppy76 parca, colegi care intrigati de zgomotul produs mai nou de motor au inlocuit de urgenta uleiul tocmai schimbat cu altul adecvat. dupa care totul se pare ca a intrat in normal, de aceea concluzionez si eu ca ar trebui folosit totusi un ulei de motor cu vascozitatea recomandata sau apropiata de recomandarea producatorul masinii. Zgomotul mai accentuat al diverselor angrenaje aflate in miscare ale motorului, pot sa semnifice o lubrefiere mai slaba ale acestora in anumite momente Am mai gasit un tip de ulei care se pare ca se incadreaza in cele discutate mai sus:Liqui Moly Low Friction Special LLSAE 5W-30ACEA A3-04/ B4-04API SL/CF Viscosity at 40 °C : 66.4 mm²/s Viscosity at 100 °C : 11.5 mm²/s Viscosity index : 169 Density at 15 °C : 855 kg/m³ Flash point : 230 °C Pour point : - 39 °C Ash, sulphate : 1.15 g/100gBase number : 10.5 mg KOH/g Evaporation loss : <13.0 wt.-% HTHS viscosity : > 3.5 m.Pa.s
- E foarte posibil ca multi dintre noi sa nu sesizam faptul ca este mai zgomotos motorul pentru ca a fost folosit tot timpul acelasi tip de ulei sau pur si simplu nu bagam de seama, din constatarile personale pot sa va spun clar ca exista uleiuri cu care motorul este mai zgomotos, mai ales iarna la pornire [vascozitate prea mare (mai gros)] la rece, sau mai silentios, la care temperatura lichidului de racire ajunge mai repede la ~90gr.C sau mai greu, in aceleasi conditii, Din pacate nu am putut sa-mi dau seama de presiunea uleiului din motor, foarte importanta de altfel pentru toate motoarele in general si pentru cele VVT in special. Deasemenea un ulei cu un procent scazut de sulf si fosfor e important pentru ca ambele elemente distrug catalizatorul motorului pe benzina si diesel. Ca si observatie generala pot sa spun ca avem niste motorase foarte rezistente in masinutele noastre, in ciuda zemurilor manarite de tot felul, adica uleiuri care se vand in romanica, iar in general motoarele sunt cele care cad ultimele din tot acest angrenaj care se numeste generic “Masinutza SUZUKI”.