Autor Subiect: Ulei Suzuki Ignis  (Citit de 56317 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline danker

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #190 : 27.Apr.2011, 07:38:43 p.m. »
Si fisa tehnica:



Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline mihaitza2007

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 143
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki Ignis 1.3 GL AC 2003
Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #191 : 28.Apr.2011, 10:21:32 a.m. »
Salutare tuturor!
Peste doua saptamani revin in romanica si, implicit, la masinuta mea.
Va trebui sa schimb uleiul, filtrele si placutele de frana. In plus cred ca voi schimba si anvelopele.
Ma intereseaza, Dane, sa-mi spui de unde ai cumparat uleiul, pentru ca mi se pare foarte bun pentru ce avem noi.
Abia astept sa ne revedem!
Respectati-va in trafic si conduceti preventiv!

интересное
 

Offline danker

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #192 : 28.Apr.2011, 10:37:43 a.m. »
- Sa  te intorci sanatos si vorbim " dupe"  ;)
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline cribo25

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 577
Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #193 : 30.Apr.2011, 12:16:58 p.m. »
Citat din mesajul lui cribo25 din Octombrie 18, 2009

"......In alta ordine de idei, legat, la modul concret, de uleiul de motor pentru Ignis n-ar trebui sa devenim prea inspaimintati de diversele tipuri de ulei, chiar daca sesizam anumite diferente, care sunt sau nu citeodata subiective. Si am sa explic putin, din propria constatare, citind mai amanuntit despre recomandarile diverselor firme producatoare de ulei -  pentru mororul M13A:
am luat ca referinta firmele mai renumite, respectiv Shell, Castrol, Mobil, Aral si am gasit ca prin anii 2003- 2004, la acest motor recomandau tipuri de ulei cu indici de vascozitate, oarecum diferiti de tipurile mai recente (ex. de valori - vascozitate la 40gr. C = 104,6 iar la 100 gr. C = 17, 4 fata de valori recente care se afla la aprox. 70-80 pt. 40 gr. C respectiv 12,2- 14,2 pt. 100 gr. C in prezent.
 
Logic rezulta ca cei care au folosit alte tipuri de ulei in anii 2003-2005 nu si-au distrus motoarele fiindca nu existau uleiurile mai performante din prezent.
Si trebuie sa mai tinem cont si de clima (iarna - vara), cu temperaturi specifice fiecarei tari, in alegerea uleiului.
Si mai cred ca uzura motorului este la noi este mai mare de la benzina proasta sau schimbul de ulei la un interval mai mare de 10.000 Km in conditiile de praf si circulatie specifice oraselor mari, fata de cea produsa de un ulei chiar mai slab calitativ, gen pentru Europa de Est. "



- De acord cu cele spuse de suzzy si cribo25 mai sus, cu toate astea au fot cateva cazuri M TM si Floppy76 parca, colegi care intrigati de zgomotul produs mai nou de motor au inlocuit de urgenta uleiul tocmai schimbat cu altul adecvat. dupa care totul se pare ca a intrat in normal, de aceea concluzionez si eu ca ar trebui folosit totusi un ulei de motor cu vascozitatea recomandata sau apropiata de recomandarea producatorul masinii. Zgomotul mai accentuat al diverselor angrenaje aflate in miscare ale motorului, pot sa semnifice o lubrefiere mai slaba ale acestora in anumite momente  :-?

Am mai gasit un tip de ulei care se pare ca se incadreaza in cele discutate mai sus:


Liqui Moly Low Friction Special LL
SAE 5W-30
ACEA A3-04/ B4-04
API SL/CF
 
Viscosity at 40 °C :     66.4 mm²/s
Viscosity at 100 °C :   11.5 mm²/s
Viscosity index :         169
Density at 15 °C :      855 kg/m³
Flash point :               230 °C
Pour point :             - 39 °C
Ash, sulphate :          1.15 g/100g
Base number :          10.5 mg KOH/g
Evaporation loss :  <13.0 wt.-%
HTHS viscosity :      > 3.5 m.Pa.s


Ca vechi colegi de forum imi permit , Danker, o gluma - vad ca ai ganduri mari cu motorul M13A - sa te tina peste 300.000 km fara RK.  ;)

Circula o vorba, mai veche, care spune ca fiecare motor are sunetul propriu, specific, si nu sunt doua la fel in cadrul aceluiasi model, marca. Comparatiile sunt oarecum subiective, iar uleiul daca se incaderaza in parametri, recomandati de fabricant, uzurile vor fi minime.
Acum concret, daca recomanda 5W30, nu inseamna ca 5W40 nu este bun, mai ales vara cand temperaturile cresc excesiv.
 Cifra 40 arata ca uleiul isi pastreaza calitatile intr-o plaja mai mare, la caldurile din vara.
Din amintiri, citite, "gurile rele" afirma ca uzura este mai accentuata cand este foarte cald si uleiul nu-si pastreaza calitatile fata de perioada rece cand functionarea pe un scurt timp (pana la incalzirea motorului) este putin mai deficitara.
Sper ca poate sunt alti forumisti mai documentati sau cu experinta indelungata care sa infirme sau nu cele scrise.   >:D<
Ignis 1.3 GLX+
 

Offline danker

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #194 : 30.Apr.2011, 07:16:36 p.m. »
- Sper sa reusesc sa-mi schimb masina inainte sa fac 300000km    cu ea  >:D< , momentan are 149000km din 2007 de cand circula si nu mananca ulei de loc, recunosc ca sunt incantat de treaba asta si vreau sa pastrez cat de mult pot aceasta situatie.  :x  .. eu nu am zis niciodata ca un ulei 5w40 nu este bun, doar ca cel recomandat de producator este 5w30 si multa lume care dorea sa-si protejeze masina nu gasea shell si atunci cativa colegi au amintit si alte modele care au  cam aceleasi caracteristici in fisa tehnica cu respectivul ulei, asta am vrut eu sa sintetizez aici, ca sa nu fie un topic despre uleiuri din care nu se poate trage nici o concluzie, nu stiu daca am reusit dar asta am vrut sa fac. :dknw:

- Concluziile mele personale sunt dupa cum am mentionat:
1.

- E foarte posibil ca multi dintre noi sa nu sesizam faptul ca este mai zgomotos motorul pentru ca a fost folosit tot timpul acelasi tip de ulei sau pur si simplu nu bagam de seama, din constatarile personale pot sa va spun clar ca exista uleiuri cu care motorul este mai zgomotos, mai ales iarna la pornire [vascozitate prea mare (mai gros)] la rece, sau mai silentios, la care temperatura lichidului de racire ajunge mai repede la ~90gr.C sau mai greu, in aceleasi conditii, Din pacate nu am putut sa-mi dau seama de presiunea uleiului din motor, foarte importanta de altfel pentru toate motoarele in general si pentru cele VVT in special. Deasemenea un ulei cu un procent scazut de sulf si fosfor e important pentru ca ambele elemente distrug catalizatorul  motorului pe benzina si diesel. Ca si observatie generala pot sa spun ca avem niste motorase foarte rezistente in masinutele noastre, in ciuda zemurilor manarite de tot felul, adica uleiuri care se vand in romanica, iar in general motoarele sunt cele care cad ultimele din tot acest angrenaj care se numeste generic “Masinutza SUZUKI”.   >:D<

2.- Precum si faptul ca trebuie cumparat un ulei care sa fie ceea ce scrie pe eticheta, nu o zoaie incerta, nu mai este nici un secret ca exista multe produse in general care au o calitate asa.... pentru estul europei. sau facute pe vapor sau atentie la ce ne pun bajetii pe la service- uri in motor, vezi diverse cazuri ex: adrianr5 si altii...  :(

 Cat despre regimul termic, eu personal cred ca problema principala este pornirea la rece iarna incepand de la temperatura  -15 C in jos, despre regimul de lucru al motorului, indiferent de temperatura pozitiva exterioara, intrucat temperatura normala de functionare a motorului este de pana in100 C si doar in situatii exceptionale cum ar fi defectiuni la sistemul de racire, sau fortatea exagerata a  regimului de turatii pot creea probleme.
« Ultima Modificare: 30.Apr.2011, 07:27:46 p.m. de danker »
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #195 : 12.Mai.2011, 11:33:30 a.m. »
Am dat aici peste specificatiile mai multor tipuri de ulei. Poate va intereseaza.  :)

Offline hristofor

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 16
  • Gen: Bărbat
Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #196 : 16.Mai.2011, 04:28:37 p.m. »
Pana la urma s-a hotarat cineva care este uleiul cel mai nimerit ptr ignis 1,3? Eu inclin catre Mobil 1 ESP Formula 5w30, m-ar fi tras inima catre BP VISCO 5000 FE dar nu am auzit nimic despre el, nici de bine dar nici de rau. Deci, tre sa schimb uleiu, ce pun? Pana acum (am 36000 km din 2007) am pus TEXACO. A mers OK dar aud ca noua generatie de uleiuri sintetice 5w30 e foarte reusita. Ce ziceti?
 

Offline mxxa

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1459
  • Gen: Bărbat
Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #197 : 16.Mai.2011, 08:44:02 p.m. »
Daca ai rabdare sa urmaresti acest topic ai sa vezi ca parerile sunt impartite, acum pune fiecare ce considera ca este solutia optima.
Eu am mers pe Castrol Magnatec 5w40, in prezent am aprox 106 000 si nu sunt probleme. Nu stiu daca trebuie sa facem un clasament al celui mai bun ulei, doar trebuie schimbat, presupun ca sunt aproximativ egale in proprietati  marcile de top.
 

Offline hristofor

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 16
  • Gen: Bărbat
Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #198 : 18.Mai.2011, 09:21:23 p.m. »
Si eu tot catre Castrol Magnatec ma indreptam, multam ptr sustinere. Uleiul folosit pana acum era TEXACO, vreau sa vad si altele. Am 36000 km pana acum= 3 schimburi de ulei.
 

Offline M_TM

Re: Ulei Suzuki Ignis
« Răspuns #199 : 26.Sep.2011, 02:20:26 p.m. »

valabil pentru motoare Z13
..iar pentru restul..
http://www.shell.com/home/products_services/html/iwgen/on_the_road/oils_lubricants/lube_match/app_lubematch.html
..raman fan SHELL  si am cumparat de aici
http://www.oilmag.ro/uleimotor/login.php?osCsid=da3d97c6dabcd61852cb262ea318524b
preturi acceptabile ,sper sa fie bun.. ;)
..ce ma surprinde e cantitatea de ulei necesara..Shell-ul da 3.2 iar cartea 4 l.
care o fi adevarul? ...ca eu la 3.7 l aveam la joja putin peste maxim...
« Ultima Modificare: 26.Sep.2011, 02:23:11 p.m. de M_TM »