0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.
io fusei ala.... iote ce scriam acum un an pe vechiul forum....e inadmisibil.....asa ceva nu cred ca se poate intampla decat in romania....la service-uri autorizate....sunt convins ca a gresi e omenesc, dar nu la nivelul asta.....ca sa fii autorizat sa faci service la o marca de masina trebuie sa respecti niste standarde si sa detii niste certificari, altfel nu poti sa te compari decat cu "nea gicu si fii srl" care poate sa-ti faca revizia fara nici o pretentie suplimentara....ca sa recapitulez:1) revizia de 10k km - schimbat filtru de ulei, aer, bagat castrol magnatec 10w40 (cu indice de vascozitate cu 12 mai mare decat recomanda producatorul) dupa 1000 km, tzacanit motor, aruncat ulei + filtru pe cheltuiala mea, bagat mobil 1 5w30 esp; cost total 460 ron revizia + 320 cost suplimentar = 780 ron2) revizia de 20k km - schimbat ulei - de data asta adus de mine (strambat aia din nas) + filtre ulei, aer, polen (tre' sa ma uit de curiozitate daca intr-adevar cel de polen l-au schimbat) uitat capac ulei. am mers 4 km dupa care am simtit miros de ulei ars in habitaclu, ulei care a ajuns pe galerie si a inceput sa se arda....cand am ridicat capota am vazut ce vedeti si voi in poza....dat telefon la service, dealer, opc....dupa 3 ore de telefoane la toti furnizorii de piese de schimb (i-am pus sa sune inclusiv la subaru, ca modelul justy gx3 e identic cu ignis, e echipat cu motor m13a), cei din service au gasit capacul cazut prin hala ....costuri totale: 260 ron ulei + 240 ron revizia + 30 ron curatat motor = 530 ronsunt convins (sa-mi sara capacul de la ulei daca nu e asa ..... ) ca nu s-a facut nimic la frane (reglat frane spate, verificat placute pe fata, frana de mana)mecanicul care mi-a facut revizia (pana in 25 de ani) de asemenea sunt ferm convins ca stie despre masini la fel de mult ca si tata, adica cunoaste la perfectie dacia 1300....concluzii:sunt extrem de dezamagit acum dupa ce mi-au trecut nervii....e inadmisibil ca la o reprezentanta care are niste certificari ISO sa se intample asa ceva; ma intreb ce pateam daca se executau lucrari pe partea de directie, suspensie sau frane....scriam de la sectia de urgenta ?!?o sa formulez zilele astea si o reclamatie in limba maghiara + poza anexata si o sa o trimit la cei din ungaria; oamenii aia trebuie sa-si gaseasca alte service-uri autorizate care sa poata sa faca fata cerintelor...altfel nu au decat de pierdut....lumea va renunta sa mai cumpere suzuki din cauze exclusiv subiective....PS: despre dealer? ce as mai putea zice? l-am sunat cu 2 zile inainte de a merge la revizie pentru a-i cere o alta locatie din zona mea; raspunsul a fost ceva de genul: "singurul service autorizat este cel din cluj, ne pare rau; daca faceti revizia altundeva riscati sa pierdeti garantia; a, doriti sa puneti uleiul adusa de d-voastra? ne pare rau, dar singurul ulei acceptat de producator (sic!) este castrol; daca puneti alt tip de ulei si se strica ceva la motor nu ne asumam garantia....."cand vor intelege oamenii aia ca eu nu doresc sa profit de faptul ca am garantie la masina?!? doresc sa o folosesc fara sa se strice cat mai mult posibil....nu pun ulei de 18 euro/litru ca sunt nebun, nu ?!?service-ul "autorizat" este Proton Auto Cluj. intre timp imi fac reviziile la unguri....acolo bag ulei de care zice ma-sa in cartea tehnica....adica Shell Helix Ultra 5W30 care e scump ca draq da' merita sa auzi cum suna motorul cu el....iese pe la 20000 de forinti schimbul....tot pe vechiul forum scrisese goad urmatoareleIn legatura cu uleiurile: gradele de vasozitate API sunt orientative !Consultati fisa cu caracteristicile de vascozitate ale uleiurilor respective si faceti o comparatie intre ele.O sa constatati ca un ulei 5W30 ,poate avea aceleasi caracteristici cu un ulei 5W40!Sau un ulei 0W40 ,poate fi mai gros ,decat un ulei 10W30, chiar daca are 0W , in fata! Uleiul care este in motoarele Suzuki 1.3 si 1.5 VVT este Shell 10W30 cu urmatoarele caracteristici:API SL/CFACEA A3-98 and B3-98Vascozitate 40gr.C 73 cSt100gr.C 11.5 cStDensitate 0.850 kg/lPunct de inghet -39gr.CMobil 1 ESP 5W30 este cel mai apropiat ca grad de vascozitate cu Shell:Vascozitate 40gr.C 72.8 cSt100gr.C 12.1 cStDensitate:0.850 kg/lZgomote la distributie cu motorul rece apar la folosirea unui ulei cu o vascozitate prea mare(mai gros) la rece (40 gr.C)De exemplu Castrol 5W40 e prea gros pt. Suzukiavand o Vascozitate la rece 40 gr.C 79 cSt (fata de 73 cSt cat are 10W30 de la Shell)iar la 100 gr. C 13.7 cSt ( fata de 11.5 cSt de la Shell)Ca sa nu mai vorbesc de Castrol Magnatec 10W40 care e si mai gros !!! O crima pt. acest motor facut in Japonia!Uleiul recomandat de producator dupa rodaj(la revizia de 10000km) este SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5w30 cu urmatoarele caracteristici:Vascozitate 40gr. C 67.9 cSt100gr. C 11.8 cStDensitate 0.848 kg/lPoate fi folosit in plaja de temp. exterioare de la noi -15gr C +40 gr. C .Din pacate acest ulei nu prea se gaseste pe la noi si atunci trebuie sa cautam un ulei cat mai apropiat cu indicii de vascozitate ale acestuia (67.9cSt si 11.8cSt).Exista acest Mobil 1ESP 5W30 si am mai gasit ceva pe la MOTUL,deocamdata.Sau punem ulei original Mercedes 5w30 de la reprezentanta (care e de fapt Shell) dar e prea scump
referitor la uleiul cutie de viteze recomand doar Castrol TAF-X GL4 75w90 - este sintetic, 75w80 e semisintetic si putin mai gros si iarna mesteci nitel mai greu