Autor Subiect: Tunning New Vitara  (Citit de 84438 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: Tunning New Vitara
« Răspuns #80 : 09.Nov.2016, 12:36:52 p.m. »
Pentru cresterea stabilitatii masinii, considerati benefica montarea unui set de flanse distantiere pentru roti?
http://www.alsteel-prodimpex.ro/?page_id=116

Pe acest subiect (ca si pe multe altele) parerile vor fi intotdeauna impartite, asa ca totul se rezuma la preferintele (si riscurile) pe care le are (si si-le asuma) fiecare. Ca multe din modificarile aduse masinii, gradul de daunare depinde si aici de niste factori: ce grosime, din ce material, ce greutate, pe ce masina, cum se face prinderea (cu prezoanele originale ale masinii, la care se adauga prezoane noi pentru prinderea rotii, sau cu prezoane mai lungi direct de la roata la fuzeta)...

De cand am luat SX-ul, faptul ca rotile nu erau la linia aripilor a fost unul dintre aspectele pe care mi-ar fi placut sa le corectez, dar preturile mari aferente unor distantiere de calitate H&R m-au facut sa pun aceasta modificare in categoria "nice-to-have". Acuma, vad ca producatorii astia de la Cluj au parte de review-uri destul de bune pentru produsele lor, iar preturile sunt relativ acceptabile. Interesant...  :-?
« Ultima Modificare: 09.Nov.2016, 01:08:14 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline AT

Re: Tunning New Vitara
« Răspuns #81 : 09.Nov.2016, 02:55:51 p.m. »
Siguranta trebuie sa fie pe primul plan, de aceea am lansat aceasta intrebare, in ideea ca sunt colegi care utilizeaza sau au utilizat pe masinile anterioare flanse distantiere pentru roti in sensul cresterii stabilitatii masinii in curbe respectiv la viteze superioare. O prima idee extrasa din forumurile de profil se refera la calitatea materialului din care sunt realizate aceste flanse. Aliaj aluminiu-magneziu sau otel. Cele produse de firma clujeana observ ca sunt din otel - la prima vedere de preferat din punct de vedere al rezistentei/sigurantei. Ramane de aflat concluzia specialistilor in privinta celorlalte aspecte: ce grosime a flanselor ar fi cea mai potrivita pentru New Vitara (am vazut grosimi uzuale intre 1-5 cm), respectiv care sunt posibilele efecte negative in timp datorate utilizarii acestor flanse distantiere.
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Tunning New Vitara
« Răspuns #82 : 09.Nov.2016, 03:17:44 p.m. »
Siguranta trebuie sa fie pe primul plan, de aceea am lansat aceasta intrebare, in ideea ca sunt colegi care utilizeaza sau au utilizat pe masinile anterioare flanse distantiere pentru roti in sensul cresterii stabilitatii masinii in curbe respectiv la viteze superioare.

Faptul ca cineva a utilizat astfel de flanse nu inseamna neaparat ca a avut siguranta in prim plan. Eu as spune ca mai degraba partea estetica.
La stilul tau de condus Vitara simti nevoia de o stabilitate mai mare in curbe? Cel putin eu la S-Cross sau SX4 nu am simtit masina ca fiind instabila chiar si la serpentine luate in viteza. Tin minte ca am testat de cateva ori acest aspect pe Pasul Tihuta de exemplu, o placere. :)

Offline AT

Re: Tunning New Vitara
« Răspuns #83 : 09.Nov.2016, 03:32:07 p.m. »
Vitara fiind un pic mai inalta, mai usoara si un pic mai scurta decat alte masini, anticipez o crestere a stabilitatii la viteze superioare si in special in curbe. Pentru cei care prefera un stil de condus un pic mai sportiv dar in siguranta (fara fortarea limitelor de siguranta in trafic) si isi doresc ca rezerva acest plus de siguranta pe care il pot obtine prin montarea unui set de flanse distantiere la un pret acceptabil de 1000 lei, sunt de parere ca merita. In primul rand ca un plus de siguranta. Si da, posibil sa sa obtina si un aspect estetic/sportiv imbunatatit.   
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline shpeedy

Re: Tunning New Vitara
« Răspuns #84 : 09.Nov.2016, 03:38:42 p.m. »
Cele produse de firma clujeana observ ca sunt din otel - la prima vedere de preferat din punct de vedere al rezistentei/sigurantei.

Au si de aluminiu:

Produsele ofertate sunt fabricate din aluminiu. Pentru otel pretul scade cu 5%.

ce grosime a flanselor ar fi cea mai potrivita pentru New Vitara (am vazut grosimi uzuale intre 1-5 cm)

Depinde de ce vrei sa faci respectiva modificare/ce aspect cauti:
- vrei ca rotile sa ramana in profilul caroseriei/la nivelul aripilor -> te rezumi la dimensiuni mici de distantiere (10-25mm), fctie. si de ET-ul jantei;
- vrei ca rotile sa iasa din profilul caroseriei -> mergi spre flanse mai graose (peste 20-25mm).
Oricum ar fi, e de masurat. In cazul SX-ului cu jantele stock de 16in, am vazut ca ar fi necesare distantiere de 15mm pe fata si de 20-25mm pe spate.

Vitara fiind un pic mai inalta, mai usoara si un pic mai scurta decat alte masini, anticipez o crestere a stabilitatii la viteze superioare si in special in curbe. Pentru cei care prefera un stil de condus un pic mai sportiv dar in siguranta (fara fortarea limitelor de siguranta in trafic) si isi doresc ca rezerva acest plus de siguranta pe care il pot obtine prin montarea unui set de flanse distantiere la un pret acceptabil de 1000 lei, sunt de parere ca merita. In primul rand ca un plus de siguranta. Si da, posibil sa sa obtina si un aspect estetic/sportiv imbunatatit.   

Daca tu cauti o imbunatatire a comportamentului masinii stock in curbe, cred ca mai potrivit ar fi un set de suspensie (arcuri / arcuri&amortizoare) sport. Dar asta vine cu o garda la sol mai mica... :(

In general, distantiere/flanse la roti se monteaza pentru (cam in ordinea asta de prioritati):
- obtinerea unui aspect mai agresiv (masina devine mai wide);
- pentru montarea de roti mai late;
- pentru imbunatatirea stabilitatii daca o ridici. 
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: Augustin Beldeanu

Offline AT

Re: Tunning New Vitara
« Răspuns #85 : 09.Nov.2016, 03:50:51 p.m. »
Vitara este din fabricatie destul de rigida pe spate (arcuri mai tari pentru evitarea balansului), de aceea o posibila solutie pentru un plus de stabilitate il vad posibil a fi obtinut intr-un mod optim (atat ca investitie cat si tehnic) prin instalarea unui set de flanse distantiere la roti .   
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline aleksanders

Re: Tunning New Vitara
« Răspuns #86 : 09.Nov.2016, 04:20:37 p.m. »
cand te prezinti la ITP oare nu trebuie date jos flansele? - am vazut ca sunt certificate, dar oare nu se considera modificare adusa masinii si RAR-ul ar trebui sa aiba un cuvant de spus....?!!! - cred ca aceste modificari sunt mai mult de natura OFF-ROAD!
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline shpeedy

Re: Tunning New Vitara
« Răspuns #87 : 09.Nov.2016, 04:28:27 p.m. »
Daca mergi pe dimensiuni atat de mari incat sa se observa la ITP...

La ITP-urile la care am tot fost in ultimii ani, nu s-a lasat cu roti desfacute pentru a vedea ce e in spatele lor. :-/
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline AT

Re: Tunning New Vitara
« Răspuns #88 : 20.Ian.2017, 02:55:26 p.m. »
Va place?



  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline Costel

Re: Tunning New Vitara
« Răspuns #89 : 08.Feb.2017, 09:35:24 p.m. »
E frumoasa..dar alb/rosu ? Parca e ambulanta, zic .
  • Peugeot