Autor Subiect: Impresii...prima iarna cu New Vitara  (Citit de 67292 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Relisis

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #510 : 25.Ian.2017, 06:53:55 a.m. »
Salut.
Am o nedumerire:
Am pus masina pe snow-lock si am dezactivat ESP-ul. Chiar si cu el dezactivat, la manevre de iesire din zapada cu patinat de roti imi clipea indicatorul de ESP din bord, din cand in cand. Este normal? Merci.

Confirm, si la mine se intampla la fel..nu stiu daca este normal..
  • Suzuki Vitara 1.6 benzina allgrip passion
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #511 : 25.Ian.2017, 10:17:19 p.m. »
Am pus masina pe snow-lock si am dezactivat ESP-ul. Chiar si cu el dezactivat, la manevre de iesire din zapada cu patinat de roti imi clipea indicatorul de ESP din bord, din cand in cand. Este normal? Merci.
Sistemul ESP-ul la Vitara are mai multe functii:
 Una este de asigurare a stabilitatii pe traiectorie a masinii. Daca sesizeaza o deviatie de la traiectoria "normala" (un derapaj) incearca sa corecteze situatia jongland cu franarea selectiva a rotilor si cu turatia motorului. Cu sistemul activat este cam greu sa faci masina sa derapeze intentionat chiar si pe zapada.
 O functie complementara primei este Traction Control-ul. La plecarea de pe loc, sau chiar in mers, pe o portiune alunecoasa, daca ambele roti de pe o punte tractoare incep sa patineze, sistemul reduce turatia motorului (nu mai tine cont de cat de apasata este pedala de acceleratie) pana cand rotile prind iar aderenta. Asta este de ajutor intr-o situatie unde nu ai nevoie de cuplu mare pentru a urni masina. In caz de mers/impotmolire prin teren moale, (zapada) sau urcare pe un teren friabil, alunecarea simultana a ambelor roti de pe o punte este foarte probabila, chiar si in modul 4x4 lock. Iesirea din impas se face prin accelerarea voluntara a motorului pentru a mari turatiei rotilor. Astfel prin "alunecarea vascoasa" a rotilor (am inventat un termen, dar sper sa intelegeti ce vreau sa spun)  in combinare cu aparitia de mici momente de aderenta, masina inainteaza. Problema in acest caz este ca sistemul de control stabilitate si tractiune nu prea iti intelege intentiile. El taie gazul si/sau blocheaza rotile si inaintezi mai mult "din parti. De aceea ESP dezactivat (partea de control stabilitate si tractiune) este mai favorabil inaintarii in conditiile mentionate mai sus.
 In fine, un alt rol al ESP-ului este asistenta pentru sistemul AllGrip. Un sistem 4x4 clasic foloseste diferentiale [auto]blocante si/sau cu alunecare limitata pentru a distribui puterea catre puntea/roata cu aderenta mai buna. Sistemul AllGrip foloseste diferentiale simple si "proaste", care in mod normal ar transmite puterea catre roata ce aluneca si ignora (opreste) roata cu aderenta buna. "Inteligenta" sistemului o da ESP-ul, care identifica roata care are tendinta de a se invarti in gol si o franeaza. Cand "prostul" de diferential "vede" ca roata ii opune rezistenta, transfera puterea catre cealalata roata, cea cu aderenta si astfel masina inainteaza. Sustinerea AllGrip-ului de catre ESP este permanenta si de accea vedeti martorul clipocind chiar si cand butonul de dezactivare ESP este actionat.
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 
The following users thanked this post: enicky, toma, ariciul, SuViPa

Offline aleksanders

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #512 : 25.Ian.2017, 10:34:38 p.m. »
ideea este cand dezactivezi esp-ul acea roata care se invarte in gol sa fie lasata sa se invarta si nu sa fie franata - ai explicat bine rolul esp-ului, dar noi discutam de modul de comportare al ledului din bord atunci cand esp-ul este dezactivat
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #513 : 25.Ian.2017, 10:58:55 p.m. »
Pai am spus la final. Ledul se aprinde pentru ca sistemul intervine si mai franeaza o roata sau alta..
Si e ok ca o franeaza pe cea care se-nvarteste in gol, caci provoaca astfel transferul de putere catre roata care are aderenta si sta degeaba. Si trebuie inteles ca doar o franeaza (incetineste), nu o blocheaza. Astfel se mai invarteste si ea, iar imediat ce prinde un pic de aderenta, frana se elibereaza.
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 

Offline enicky

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #514 : 25.Ian.2017, 11:08:07 p.m. »
Sustinerea AllGrip-ului de catre ESP este permanenta si de accea vedeti martorul clipocind chiar si cand butonul de dezactivare ESP este actionat.
            Foarte bine explicat(si tu ai 2wd) ! Sa vedem daca se va intelege ! Inca o dovada ca nu se citeste manualul.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Relisis

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #515 : 26.Ian.2017, 06:29:24 a.m. »
Ok, pentru sustinerea allgrip ESP-ul intervine..dar atunci de ce mai este butonul de dezactivare ESP..?
  • Suzuki Vitara 1.6 benzina allgrip passion
 

Offline shpeedy

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #516 : 26.Ian.2017, 06:53:10 a.m. »
Pai a explicat colegul Yeti...

Prin dezactivarea ESP nu mai ai partea de control a stabilitatii (aplicarea franelor acolo unde se impune pentru a mentine masina pe trasa), ci doar partea de control a tractiunii (livrarea puterii/cuplului catre rotile care au aderenta) de care ai nevoie pentru a iesi de unde te-ai blocat.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: ariciul

Offline Relisis

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #517 : 26.Ian.2017, 07:30:08 a.m. »
Ok, am inteles dar la alte masini dezactivarea ESP ajuta la trecerea prin situatii grele-de exemplu iesirea din noroi heavy sau nisip..cu ESP on, iti reduce turatia motorului avand ca efect impotmolirea si ramanerea pe loc..de unde si butonul de dezactivare ESP..
  • Suzuki Vitara 1.6 benzina allgrip passion
 

Offline shpeedy

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #518 : 26.Ian.2017, 07:46:58 a.m. »
Pai e exact acelasi lucru...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline aleksanders

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #519 : 26.Ian.2017, 08:44:57 a.m. »
Conform manual 3-77:
ESP are urmatoarele 3 sisteme.
1. Sistemul de control al stabilitatii;
2. Sistemul de control al tractiunii;
3. Sistemul de franare antiblocare (ABS);

Lampa de avertizare ESP clipeste de 5 ori cand unul din urmatoarele sisteme este activat:
- sistem de control al stabilitatii;
- sistemul de control al tractiunii;
- sistemul de control pentru coborare pante;

Cand intrerupatorul ESP este OFF pentru oprirea sistemelor ESP (altele decat ABS)

Eu trag concluzia ca odata cu oprirea ESP-ului, se dezactiveaza cele doua sisteme - STABILITATE SI TRACTIUNE, dar ramane activ sistemul de franare antiblocare (ABS);
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea