Intrucat zilele acestea am ajuns la Obarsia Lotrului pentru cateva zile de ski (domeniului schiabil Transalpina) am avut ocazia sa testez in varii situatii de iarna comportamentul masinii dotata cu Michelin CrossClimate.
Pe zapada geruita circa 20 cm aderenta fara probleme in special pe setarea Snow. Pe zapada negeruita dar apoasa, aderenta mai scazuta, posibil datorita incarcarii cu zapada a rizurilor mai putin adanci la CrossClimate. Pe sosea partial curatata de zapada dar avand in curbe banchize de gheata de circa 2 cm, pierdea aderenta la trecerea peste aceste banchize daca nu reduceam semnificativ viteza(spre 10-15 km/h) sau daca franam in timp ce treceai peste aceste banchize de gheata. Probabil o anvelopa dedicata pentru iarna ar fi avut o aderenta un pic mai buna (??) peste acele banchize de gheata, dar oricum daca treceai peste ele cu viteza mai mare, te aruncau in lateral ca un tren la trecerea peste macaz, riscand sa pierzi controlul. Am facut nenumarate teste de franare controlata doar in linie dreapta la viteza mica(20-30 km/h) peste aceste zone inghetate, in toate modurile Auto/Sport/Snow comportamentul a fost destul de sigur, la deraparea provocata prin franare brusca masina a ramas pe traiectorie dreapta oprind in circa 2m. La aceste derapari provocate, desi am auzit intrarea in functiune a sistemelor ABS/ESP, nu am vazut aprinzandu-se nici un moment la bord martorul optic al ESP-ului. La voi in cazul pierderii aderentei se aprinde martorul optic de la ESP?