Chiar daca nu am Vitara, totusi cred ca SUVI cu M16A are acelasi ambreiaj.
Din proprie experienta, va spun ca am incins ambreiajul de a mirosit 3 saptamani la rand in masina a "varza stricata". Incercam sa urc pe un drum cu panta foarte mare. Evident, la inceput cu ESP si 4x4, apoi am trecut pe LOCK si fara ESP. Consecinta imediata, dpdv mecanic, a fost intarirea pedalei de ambreiaj. Probabil ca supraincalzirea ambreiajului a dus la "tratarea termica" a placii de presiune.
Aceste intamplari s-au petrecut cand aveam circa 14.000 km cu SUVI. Ambreiajul respectiv l-am mai folosit pana la 84.000 km.
Am mai avut experienta similra cu un alt SX4, cu mult inainte, ramanand impotmolit in zapada mare (suspendat). Fiind prima oara cu un SX4, atunci nu am scos ESP. Si a inceput sa miroasa destul de rpede a ferodou ars, asa ca m-am oprit din manevre. De atunci, respectiva masina cred ca a mai facut peste 100.000 km, dar ambreiajul a ramas acelasi. Si pot sa spun ca merge aproape ca la SUVI, si acum.
Acum, partea ciudata cu incingerea ambreiajului o pun pe seama ESP, care atunci cand simte patinerea, inteleg ca franeaza roata in cauza. Ce se intampla cand ai 4 roti in patinare? Sau numai 2 pe aceeasi opunte, dar in LOCK? Motorul turat tinde sa invarta rotile, ESP franeaza, tu apesi si mai tare pedala de acceleratie, iar tot cuplul motor trece prin ambreiaj catre rotile infranate. Fara a mai exista acel grad de libertate oferit de diferentialul fata sau spate.
Asa ca ma ajuns la concluzia ca mai bine fara ESP cand roata patineaza mult (in situatii de impotmolire). Chiar daca ESP este foarte util (si sustin cu tarie acest fapt dupa ce am testat iarna asta urcand spre Munetele Rosu), totusi are limitele sale de utilizare. Nu oricand e la fel de eficient.
La fel si ABS. Imi pare rau ca nu se poate dezactiva. Pe drumuri cu pietris cred ca ar fi mai bine fara el.