Autor Subiect: Impresii...prima iarna cu New Vitara  (Citit de 67309 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline aleksanders

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #420 : 13.Ian.2017, 11:52:54 a.m. »
fum....abur - inclin sa cred ca este mai mult aburul cauzat de umezeala/zapada - disc incins
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 
The following users thanked this post: wolfin

Offline ariciul

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #421 : 13.Ian.2017, 11:54:09 a.m. »
cred ca am elucidat misterul diferentei de consum intre cb si statie - diferenta este absorbita de vopseaua neprotejata din jurul busonului!!! am zis!!!  :D

Inseamna ca la mine e si poroasa rau! Ca diferenta depaseste deseori 0.5%  :D
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip
 

Offline wolfin

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #422 : 13.Ian.2017, 11:56:35 a.m. »
fum....abur - inclin sa cred ca este mai mult aburul cauzat de umezeala/zapada - disc incins


eu zic de interior ca mi s a parut fum intrat. (mergea si aeroterma)
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline AT

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #423 : 13.Ian.2017, 12:01:09 p.m. »
Fenomenul este datorat incinderii urmare a patinarii indusa de sofer a ambreiajului in sarcina maxima.
Fumul este rezultatul arderii unei mici suprafete din ferodoul ambreiajului. Desi asemenea situatii nu reprezinta o uzura majora, este totusi recomandat sa nu supunem foarte des ambreiajul la asemenea situatii ca sa nu-l uzam prematur.
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 
The following users thanked this post: toma, wolfin

Offline NicNic

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #424 : 13.Ian.2017, 12:38:22 p.m. »
Chiar daca nu am Vitara, totusi cred ca SUVI cu M16A are acelasi ambreiaj.
Din proprie experienta, va spun ca am incins ambreiajul de a mirosit 3 saptamani la rand in masina a "varza stricata". Incercam sa urc pe un drum cu panta foarte mare. Evident, la inceput cu ESP si 4x4, apoi am trecut pe LOCK si fara ESP. Consecinta imediata, dpdv mecanic, a fost intarirea pedalei de ambreiaj. Probabil ca supraincalzirea ambreiajului a dus la "tratarea termica" a placii de presiune.
Aceste intamplari s-au petrecut cand aveam circa 14.000 km cu SUVI. Ambreiajul respectiv l-am mai folosit pana la 84.000 km.

Am mai avut experienta similra cu un alt SX4, cu mult inainte, ramanand impotmolit in zapada mare (suspendat). Fiind prima oara cu un SX4, atunci nu am scos ESP. Si a inceput sa miroasa destul de rpede a ferodou ars, asa ca m-am oprit din manevre. De atunci, respectiva masina cred ca a mai facut peste 100.000 km, dar ambreiajul a ramas acelasi. Si pot sa spun ca merge aproape ca la SUVI, si acum.

Acum, partea ciudata cu incingerea ambreiajului o pun pe seama ESP, care atunci cand simte patinerea, inteleg ca franeaza roata in cauza. Ce se intampla cand ai 4 roti in patinare? Sau numai 2 pe aceeasi opunte, dar in LOCK? Motorul turat tinde sa invarta rotile, ESP franeaza, tu apesi si mai tare pedala de acceleratie, iar tot cuplul motor trece prin ambreiaj catre rotile infranate. Fara a mai exista acel grad de libertate oferit de diferentialul fata sau spate.

Asa ca ma ajuns la concluzia ca mai bine fara ESP cand roata patineaza mult (in situatii de impotmolire). Chiar daca ESP este foarte util (si sustin cu tarie acest fapt dupa ce am testat iarna asta urcand spre Munetele Rosu), totusi are limitele sale de utilizare. Nu oricand e la fel de eficient.

La fel si ABS. Imi pare rau ca nu se poate dezactiva. Pe drumuri cu pietris cred ca ar fi mai bine fara el.
« Ultima Modificare: 13.Ian.2017, 12:56:23 p.m. de NicNic »
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline bogdanzarnescu

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #425 : 13.Ian.2017, 12:43:08 p.m. »
mie pe la 2-3000 km intr-o panda cand am dat cu spatele a mirosit putin

Ai dat într-o panda?  :(
  • Vitara S, 6AT, Allgrip & Peugeot 308
 
The following users thanked this post: aleksanders

Offline aleksanders

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #426 : 13.Ian.2017, 01:31:11 p.m. »
la graba  =)) - si la zoo le arat fetelor panta  ;)
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline jupanul1

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #427 : 13.Ian.2017, 01:44:20 p.m. »
Ambreiajul ăsta nu e consumabil? Ce ne tot agităm atât cu el? În exploatare - se consumă! E firesc!
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline toma

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #428 : 13.Ian.2017, 02:01:54 p.m. »
E, dar nimeni nu vrea sa-l schimbe prea repede  ;)
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline wolfin

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #429 : 13.Ian.2017, 02:35:14 p.m. »
apropooff topic

cat e un schimb de ambreaj ? la reprezentanta?

2k?

la reno e 1k...deci zic bine?
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970