Autor Subiect: Impresii...prima iarna cu New Vitara  (Citit de 67318 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #350 : 15.Dec.2016, 04:46:46 p.m. »
    Acum, e clar ca nici un manual nu spune ca ABS scade sau creste distanta de franare.Se vorbeste despre: ,,manevrabilitatea autovehiculului". Distanta de franare este un concept atat de vast, incat nu poate fi cuprinsa de o discutie simplista pe un forum si tine de calitatea asfaltului sau a suprafetei de rulare, de calitatea sau uzura pneurilor, de temperatura acestora(a pneurilor) de calitatea lichidului de frana utilizat(se stie ca un lichid de frana vechi scade presiunea asupra etrierilor si este supus fenomenului de spumare,adica in loc de lichid,asupra etrierilor apasa nu o cantitate de lichid ci o spuma), etc . Cert este ca in timpul franarii putem evita pericole aparute in fata, putem aborda o curba, fara a iesi in decor. Ar trebuie vazute testele de franare cu si fara ABS de pe youtube.


  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: jupanul1

Offline BXXENL

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #351 : 15.Dec.2016, 05:07:02 p.m. »
ABS mareste distanta de franare pe zapada. In fata rotii blocate se aduna zapada care incetineste masina.

Cu ABS, cum incearca roata sa se blocheze presiunea de franare este deviata, deci actoneaza mai putina forta de oprire asupra rotilor...

Daca este foarte alunecos pe jos si rotile dau sa se blocheze foarte repede/usor, forta de franare ce va ajunge la roti va fi minuscula, tu pui frana pana la fund dar la roti nu ajunge nimic aproape, tot lichidul e trimis in camerele de expansiune pt a-i scadea presiunea in loc sa fie distribuita catre roti.

  • SX4 1.5
Alex
 

Offline jupanul1

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #352 : 15.Dec.2016, 05:53:51 p.m. »
Off: Aș fi vrut să duc discuția despe ABS mai departe dar n-are rost. hugbear a făcut o afirmație generală, apoi a venit cu un caz de speță. Evident, sunt tipuri de suprafețe de rulare unde ABS-ul nu este eficient (ex: pietriș, zăpadă afânată), dar ele se regăsesc destul de rar în ”viața de zi cu zi”, fiind cumva excepția și nu regula.


On: Așa cum am scris și în jurnal, sunt foarte încântat de performanța pe zăpadă și gheață (atât cât a fost) a Vitarei 4WD + cauciucuri de iarnă. Este evident că aveam emoții mari întrucât, eu personal n-am reușit să dibuiesc frâna de motor iar la vechiul Swift mă bazam excesiv pe ea pentru a mă descurca în mediu asemănător.

Pot spune că până acum nu s-a activat deloc sistemul ESP sau ABS în destul de puținii kilometri parcurși - e drept nici n-am abuzat. Am făcut însă teste să văd cum ”se simte”, dar nu se pune, că a fost intenționată forțarea notei.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #353 : 15.Dec.2016, 07:21:26 p.m. »
Suntem in topicul despre iarna iar referirea la ABS eu am inteles ca era legata de postarea urmatoare.

     Am in spatele blocului parcarea lunga de aprox. 150m, aseara era "sticla" si am testat abs-ul.

Offline hugbear

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #354 : 15.Dec.2016, 09:32:11 p.m. »
1. SCOPUL pentru care a fost creat și implementat ABS-ul este păstrarea unui oarecare control asupra direcției de deplasare a autovehiculului.
2. În funcție de foarte multe variabile, în UNELE situații distanța de frânare crește, în ALTELE scade.
3. SCĂDEREA DISTANȚEI DE FÂNARE nu este printre problemele pe care ABS-ul și le-a propus să le rezolve (indiferent de situațile alese prin cherry picking de echipele de marketing pentru a promova ABS-ul)
4. Faptul că marketeerii au ales să promoveze ABS-ul într-un mod incorect (distanța de frânare) nu știrbește în nici un fel faptul că acest sistem rezolvă cu eficiență suficientă (în condițiile date) obiectivul original (păstrarea manevrabilității), deci nu incumbă utilității lui ÎN LIMITELE SCOPULUI ASUMAT.
5. Faptul că marketeerii au ales să promoveze ABS-ul într-un mod incorect (distanța de frânare), lucru care a dus la acceptarea și adoptarea în masă a sistemului, este în final un lucru PARȚIAL BUN, pentru că sistemul există pe mașini (BINE) dar exultă așteptări nerealiste care pot fi satisfăcute doar prin contribuția șansei (RĂU).
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Linu

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #355 : 15.Dec.2016, 11:18:54 p.m. »
Gaiz, nu va mai certati,  n-are rost. Hai sa vedem ce spun cei de la Bosch, care cred ca se pricep la asa ceva ;)
http://products.bosch-mobility-solutions.com/en/de/specials/specials_safety/bosch_abs_1/esp__facts_3/marktentwicklung_4/esp_questions_and_answers_9.html
borsura de acolo  - http://products.bosch-mobility-solutions.com/media/en/ubk_europe/specials/abs/pdf_1/abs_brochure_de.pdf zice la final:

"
In most cases the braking distance is shorter with ABS than without ABS. One exception is in the case of roads with loose surface such as sand or gravel. Here, without ABS, weels which lock create a wedge of material under them. This wedge can lead to a reduction in the braking distance. But beware: in this situation, the vehicle without ABS can no longer be steered !
"
  • Vitara Spirit 1.6VVT 6AT Allgrip 2016
 

Offline jupanul1

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #356 : 16.Dec.2016, 08:13:16 a.m. »
Promit că asta e ultima pe această temă:

ABS-ul NU scurtează distanța de frânare ci, inerent, o lungește...

În funcție de foarte multe variabile, în UNELE situații distanța de frânare crește, în ALTELE scade.

In most cases the braking distance is shorter with ABS than without ABS. One exception is in the case of roads with loose surface such as sand or gravel. (sursa - atenție PDF)

Dar, hei! Cine se ceartă?
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline Cleriq

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #357 : 20.Dec.2016, 05:57:45 p.m. »
Multumesc foarte mult pentru raspunsuri, in special lui AT si lui Saureign pentru sugestia cu anvelopele all season.
Cred ca o sa raman si eu la Cross climate de la Michelin.
De-aia s bune forumurile :clap:
  • Suzuki Vitara Passion 2WD 1.6 Benzina Cosmic Black Pearl
 

Offline mariusl82

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #358 : 01.Ian.2017, 06:57:22 p.m. »
Am iesit si noi azi su Suzi la zapada  ,la Gradiste cu scopul de aajunge la cetatea dacica de la Sarmisegetuza
Drumul era acoperit cu un strat de gheata de o palma peste care era zapada si din loc in loc cu putin nisip,ca doar nu e iarna afara, iar autoritatile au fost luate prin surprindere
Am urcat in treapa 2 cea mai mare parte din drum,cu tractiunea setata pe snow.
Acum nu am simtit sa alunece,patineze,derapeze.M-am si jucat putin  cu frâna si plecari din rampa,sa vad cum reactioneaza.
Ma declar multumit de performante,îmi da senzatia de siguranta.
Maine e tura 2 ,vrem sa urcam sus pe cetate,azi nu ne-a iesit ,intrarea fiind blocata la mai putin de 5 Km de destinatie ,accesul publicului fiind permis pana la ora 15.
  • New Vitara 1.6 MT Spirit Allgrip Atlantis Turquoise
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #359 : 01.Ian.2017, 07:46:08 p.m. »
Am iesit si noi azi su Suzi la zapada  ,la Gradiste cu scopul de aajunge la cetatea dacica de la Sarmisegetuza
......................................
Maine e tura 2 ,vrem sa urcam sus pe cetate,azi nu ne-a iesit ,intrarea fiind blocata la mai putin de 5 Km de destinatie ,accesul publicului fiind permis pana la ora 15.

Sper ca am inteles eu gresit si nu vrei sa urci cu masina pana in cetate.  :-O