Autor Subiect: Impresii...prima iarna cu New Vitara  (Citit de 67307 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ecodrive

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #120 : 25.Ian.2016, 03:56:57 p.m. »
Si care e explicatia ta stiintifica ca nu-ti ingheata respiratia pe parbriz la -28 grade?

Vitara 1.4 Boosterjet S Allgrip AT  Galactic Grey Metalic
 
The following users thanked this post: calinp

Offline BXXENL

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #121 : 25.Ian.2016, 03:59:53 p.m. »
Fara misto, cand ma urc dimineata in masina las usa intre deschisa sau geamul deschis si respir spre el, daca respir spre parbriz imediat se abureste si ingheata.

Dupa 2-3 min cand deja sufla aer caldut masina nu mai e problema, plec de pe loc si inchid geamurile.

Daca dupa ce ajungi la destinatie la fel racesti parbrizul si masina 1-2 minute, s-ar putea sa nu mai ai probleme deloc, mai ales daca mergi mai mult tu cu masina si nu te urci cu zapada pe picioare.

  • SX4 1.5
Alex
 

Offline magicoolje

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #122 : 25.Ian.2016, 04:03:36 p.m. »
Pt ca stai cu geamurile sau usile deschise cand stai pe loc, si pt ca ai geamurile foarte curate :good: Poate si aerisesti masina bine dupa ce ajungi la destinatie ca sa iasa aerul cald si umed din interior?

De acord.  Pe interior niciodata. Am vorbit cu cineva de la un service si mi-a spus ca e posibil sa se intample acest aspect daca chederele de la usi nu sunt ok. Nu m-ar mira...
Vitara S allgrip 1.4 Turbo 6AT, scuturi din metal, cool white pearl

 

Offline NicNic

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #123 : 25.Ian.2016, 04:08:18 p.m. »
Inghetul pe interiorul masinii este foarte posibil in anumite situatii.
Mai ales ca iarna, umiditatea din habitaclul unei masini nu se mai elimina prin instalatia de climatizare.
Poate mai degraba lasan un geam usor deschis.
Daca ramane umiditate (adica mult aer cald umed) la interiorul masinii, dupa oprirea ei, parbrizul este elementul de separare fata de exterior cel mai subtire. Implicit, prin el se va maifesta cel mai repede si pregnant frigul exterior, motiv pentru care pe interiorul geamurilor se poate produce condens care va ingheta.

Un fenomen extrem de rar, dar posibil, ar fi aparitia condensului, eventual si inghetat, la o casa, pe exteriorul geamurilor.
Postez o fotografiie, dar nu e depunere din condens, ci din precipitatii. La fel de ciudat, atata timp cat peretii raman curati.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline magicoolje

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #124 : 25.Ian.2016, 04:36:02 p.m. »
Hmmm.... cred ca Suzuki trebuia sa includa si o optiune pentru termopane cu 2-3 camere...Oricum din punctul meu de vedere e o discutie foarte ciudata, tinand ca e vorba de anul 2016 si de o marca care trebuia sa depaseasca de foarte mult timp aceste probleme. Iar chestia cu sa tinem geamul deschis la temperaturi extreme....grow a brain.....e la fel ca la material de plastic casante...lasati masina sa se climatizeze...lasand usile deschise putin! Sa fim seriosi...de unde apar astfel de idei? Si inca o problema discutata acerb referitor la temperaturile scazute... iar din acest motiv nu ar merge corect  infotaimentul....Cati dintre voi aveti smartphone care il utilizati in mediul exterior? Apar resetari subite, blocaje ? Sau telefoanele nu mai fucntioneaza afara? Deci oricate scuze ati incerca sa gasiti.... sincer nu acopera neglijenta si nepasarea producatorului la astfel de detalii.

PS...Apropos de consum...pentru cine se uita in semnatura...A ajuns la 9% consum mediu la pompa(folosit in proportie de 60-40 urban-extern). Consumul mediu declarant de producator trebuia sa fie 5.5...Nu credeti ca e cam mare de 3.5 l la suta in plus?
« Ultima Modificare: 25.Ian.2016, 04:39:28 p.m. de magicoolje »
Vitara S allgrip 1.4 Turbo 6AT, scuturi din metal, cool white pearl

 

Offline Laurentiu

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #125 : 25.Ian.2016, 04:39:18 p.m. »
Si care e explicatia ta stiintifica ca nu-ti ingheata respiratia pe parbriz la -28 grade?
E una foarte simpla: nu stau in masina pina cind nu se incalzeste cit de cit (temperatura pe rosu maxim, aerul dirijat numai pe parbriz si ventilatia pe viteza 4) si imi functioneaza (de la pornirea motorului si pina la oprirea lui) tot timpul AC-ul.  ;)
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Cosmin09

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #126 : 25.Ian.2016, 04:42:19 p.m. »
Cu smartphone-ul meu, Nokia Lumia 930 din 2014, am avut ceva probleme dupa ce iarna trecuta a stat in masina o noapte la fel de geroasa ca cele din ultima perioada. Dimineata cand am plecat la serviciu si ne-am reintalnit, abia raspundea la comenzi. Asa ca l-am bagat in buzunar unde s-a incalzit de la mine. Dupa vreo 20 de min, isi revenise. Deci...am avut probleme si cu telefonul meu smart si cu navigatia after-market pe care am avut-o pe masina anterioara precum si cu camera video din bord (Mio) care ramane permanent lipita de parbriz si care la ger porneste mai greu.

Ma rog...asta nu e o scuza pentru marunta problema pe care am avut-o cu navigatia Vitarei mele si peste care am trecut cu vederea. Daca se mai repete o voi considera o problema pe care o voi reclama.
  • Vitara S 1.4 turbo 4x4 6AT Galactic Grey din 18.11.2015 pana in 07.02.2022
 

Offline ecodrive

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #127 : 25.Ian.2016, 04:44:18 p.m. »
Raman la ideea ca este un fenomen natural influentat de mai multi factori:

1. Cat de bine va curatati bocancii de zapada cand va urcati in masina.
2. Cat de des va scuturati covorasele, si pastrati interiorul uscat.
3. Daca aveti covorase textile, cat de bine sunt uscate la oprirea motorului.
4. Daca folositi si uitati sistemul AC pe recirculare.
5. Cat de umed este aerul in interior la inchiderea motorului sau la pornire pana isi face treaba AC-ul si dezumifica aerul.
6. Cat de bine etanseaza chederele si nu intra aer rece care condenseaza in masina incalzita.
7. Daca exista vreo defectiune (leakeage) la sistemul de ventilatie.
7. Cat de multe persoane intra dimineata in masina si cati sunt vii si respira :-). De preferinta sa nu respire nimeni in masina pana nu incepe AC-ul sa lucreze pe dezaburire. Se pare ca unii sunt mai vii ca altii si respira mai mult aer umed. :D

As vrea sa vad si eu marca aia de masina in 2016 care reuseste sa tina cont de toti acesti factori.

Si ca sa-i raspund si colegului @magicoolje: in iarna asta mi s-a resetat intr-o veselie telefonul BB Z10, incercand a fac poze la -10 grade. Sa fie oare si astea fabricate tot in fabrica Suzuki din Ungaria?
Vitara 1.4 Boosterjet S Allgrip AT  Galactic Grey Metalic
 

Offline BXXENL

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #128 : 25.Ian.2016, 04:49:47 p.m. »
Aia cu plasticele casante nu-mi apartine.

Aerul cald are capacitatea de a retine mai multa umiditate decat aerul rece.

Normal ca daca incui masina cu 20 de grade in ea cand o sa se raceasca toata umezeala din aer o sa se condenseze pe geamuri. Daca atunci cand opresti lasi usile deschise si se raceste, in masina o sa ramana o temperatura mult mai apropiata fata de mediul ambiental, deci n-o sa se condenseze multa umezeala pt ca nu va mai exista acel potential.

La fel si daca respiri spre parbriz cand te-ai urcat dimineata in masina si aerul si parbrizul sunt foarte foarte reci, toata umezeala din respiratie o sa se condenseze pe parbriz si o sa-ti inghete. Daca ai geamul deschis circulatia aerului o sa poarte umezeala afara, nu spre parbriz.

Tare frigurosi mai sunt unii >:D<
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #129 : 25.Ian.2016, 04:52:10 p.m. »
1. Cat de bine va curatati bocancii de zapada cand va urcati in masina.
2. Cat de des va scuturati covorasele, si pastrati interiorul uscat.
3. Daca aveti covorase textile, cat de bine sunt uscate la oprirea motorului.
4. Daca folositi si uitati sistemul AC pe recirculare.
5. Cat de umed este aerul in interior la inchiderea motorului sau la pornire pana isi face treaba AC-ul si dezumifica aerul.
6. Cat de bine etanseaza chederele si nu intra aer rece care condenseaza in masina incalzita.
7. Daca exista vreo defectiune (leakeage) la sistemul de ventilatie.
7. Cat de multe persoane intra dimineata in masina si cati sunt vii si respira :-).

As vrea sa vad si eu marca aia de masina in 2016 care reuseste sa tina cont de toti acesti factori.

Raspunsul la TOATE intrebarile tale este unul singur: AC-ul si nu e vorba de o marca de masina ci de functia de dezumidificare pe care o are instalatia de aer conditionat.  ;)

Incearca ce am scris mai sus si te vei convinge. Nu ai nimic de pierdut.  :)
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!