Autor Subiect: Impresii...prima iarna cu New Vitara  (Citit de 67288 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #10 : 11.Ian.2016, 10:31:54 a.m. »
    E correct @Catalln, tractiunea spate are si parti bune si mai putin bune. Nu stiu daca am retinut bine, pe snow tractiunea e distribuita 60% fata 40% spate, iar lock e 50 cu 50. Iar cand ai tractiune spate si esti gol, e naspa,dar daca esti incarcat n-ai probleme,  asa este.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #11 : 11.Ian.2016, 10:41:26 a.m. »
Pe Lock e 50 cu 50 dar pe Snow e variabila.

http://www.globalsuzuki.com/allgrip/modal/video4.html

Offline enicky

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #12 : 11.Ian.2016, 09:56:33 p.m. »
        Am mai observat ca atat timp cat a fost frig sistemul start-stop nu a mai intrat in functiune, d-abia sambata, duminica a inceput sa lucreze, cand erau temperaturi pozitive. Probabil trebuia sa incarce bateria, nu stiu. Vi s-a mai intamplat ?
        Observ ca Vitarele n-au prea iesit pe zapada !  :)
« Ultima Modificare: 11.Ian.2016, 09:59:04 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ariciul

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #13 : 11.Ian.2016, 10:25:13 p.m. »
Srie undeva in manual de la ce temperatura nu mai lucreaza, parca -3 dar nu bag mana in foc. Deci e practic din proiectare facuta sa nu functioneze la temperaturi negative. Asta e!
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip
 

Offline ariciul

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #14 : 11.Ian.2016, 11:30:10 p.m. »
Cred ca m-am grabit, nu am regasit informatia in manual asa ca ori fac confuzie ori am retinut ceva din alta sursa.  :-/ 
Asa ca motivul pentru care nu porneste pe frig (in general temperaturi sub zero grade) trebuie sa fie unul sau o combinatie de factori enumerati in manual la capitolul Start-Stop undeva la pag 3-36 sau 3-37 cred.
« Ultima Modificare: 11.Ian.2016, 11:41:08 p.m. de ariciul »
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip
 

Offline magicoolje

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #15 : 12.Ian.2016, 08:16:45 a.m. »
"multe sunt deja mituri transmise din generatie in generatie."
Foarte adevarat. Am folosit tot timpul frana de mana si la alte masini si....no problem.
Revenind la comportamentul masinii pe zapada....Este impecabil din punctul meu de vedere care am condus pana la Vitara doar 2x4. Iar cutia automata in astfel de conditii(si cam in toate sincer)...un mare DA!  Nu e o investitie ca sa nu il suparam pe Shpeedy ....:) :P Dar merita banii.
Vitara S allgrip 1.4 Turbo 6AT, scuturi din metal, cool white pearl

 

Offline shpeedy

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #16 : 12.Ian.2016, 09:10:57 a.m. »
Nu e o investitie ca sa nu il suparam pe Shpeedy ....:) :P Dar merita banii.

Recunosc ca nu ma prind de ce m-as supara. Eu doar mi-am exprimat o parere, cu niste argumente, zic eu...
Daca ai alta parere, nu ezita sa ne-o faci cunoscuta.  :good:
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline enicky

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #17 : 12.Ian.2016, 10:49:42 a.m. »
     Am spus-o in deschidere, si o mai spun:   masina nu este o investie, chiar daca strangi bani din greu sau te imprumuti la banca ca s-o ai, dar pt. mine vitara am considerat-o ca o "investitie" . Investitia inseamna, pe scurt, ca o suma de bani va produce alti bani.  Sa ma explic :
     In vara lui 2015 cautand o masina 4x4, singura care mi-ar fii placut era un iX35, celelalte ori nu-mi placeau, ori erau scumpe. Dupa discutii cu dealer-ul, cu tichet rabla, cu reducerea oferita, s-a ajuns la un pret aprox. de 23mi euro. Dupa care a aparut Suzuki Vitara cu motor 1,6 benzina (nu 2000diesel cum era cealalta) la pret de intrare 15800, care a batut toata concurenta! Initial am vrut Passion, apoi am renuntat si-am ramas la cool, mai ales ca nu aveau culoarea dorita la Passion.
     Deci eu am cumparat o masina de 15800 care face acelasi lucru ca si cea de 23-25000, deci diferenta dintre ele mi mi-a ramas in buzunar, asta fiind "investitia", fara a mai pune la socoteala cheltuielile ulterioare mult mai reduse : rca, casco, intretinere. Ma rog, se poate spune ca iX35 e mai mare, mai puternic dar mie nu-mi trebuia, ce-mi oferea suzuki era suficient.
     Iar la momentul de fata, vazand  "comportamentul" ei pe zapada si in general pe carosabil alunecos, stabilitatea si siguranga celor 5 stele mi-a confirmat ca n-am gresit. Astea au fost motivele pt. care eu am considarat-o ca o "investitie". As fii vrut sa fie mai mult timp zapada sa o vad si in alte conditii cum se descurca, de ex. la munte, dar mai asteptam.
« Ultima Modificare: 12.Ian.2016, 10:54:34 a.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline AT

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #18 : 12.Ian.2016, 04:25:59 p.m. »
Iata si impresiile cu New Vitara mea ,  pentru care am decis la vremea respectiva o echipare "atipica" cu un set de anvelope  "pregatite pentru orice vreme"
este vorba de 17" Michelin CrossClimate.   Alegerea lor a avut la baza, in cazul meu, urmatorul rationament:

-sa ofere performante foarte bune atat pe carosabil uscat dar mai ales umed pentru controlul acvaplanarii (o provocare pentru toate anvelopele);
-pregatite sa ofere siguranta superioara in orice moment al anului, la o iesire pe iarba /noroi/mazga, mult mai bine decat o anvelopa dedicata de vara; 
-sa aiba un comportament bun, onorabil, pe timp de iarna (in relativ putinele situatii de iarna comparativ cu restul situatiilor din restul anului);

Alegerea lor a venit bineanteles "la pachet" si cu un confort inedit prin lipsa necesitatii de a mai schimba/depozita de doua ori pe an set-urile iarna/vara
insa acest confort nu trebuie sa primeze performantelor anvelopelor fie ca alegi aceasta categorie de anvelope  sau set-uri dedicate de vara si de iarna.

Pe masina mea Michelin Cross Climate-urile de 17" au generat urmatorul comportament la prima zapada in Bucuresti:
-pe stradutele laterale acoperite cu zapada murdarita si  ghiata/polei/ mazga inghetatata  sub zapada (temperaturile au fost intre -9 minus si -13 grade)
 la abordare usor in forta a curbei, masina are tendinta de usoara derapare a spatelui in mod Snow dar mult estompata in modul Auto;
-la franare relativ ferma, pe acelasi tip de carosabil, intra ABS-ul si ESP-ul  masina alunecand dar se opreste drept si in siguranta dupa circa 30 cm.
  Deci un comportament apropiat de cel raportat de colegii care au masinile dotate cu anvelope dedicate de iarna, insa acest tip de carosabil
  care are polei/gheta/mazga inghetata sub zapada necesita clar un stil de conducere precaut, fara manevre bruste,
  cred indiferent de tipul anvelopei, poate doar cu cele dotate cu crampoane sa aiba un comportament mai sigur;
-pe zapada fara gheata dedesubt, aderenta foarte buna, masina are un demaraj si comportament sigur in modul Snow testat.
-la iesirea din zapada inalta in modul Snow dar mai ales in modul Lock, parca eram pe asfalt uscat. Super interesanta senzatia :)
-pe soselele principale, cu zapada relativ topita (dar neanghetata datorita solutiilor aplicate de drumari) , super aderenta, chiar si in viteza :)

Desi nu am avut unde sa testez in Bucuresti masina pe zapada dar in rampa,  iata un film in care patru masini efectueaza un asemenea
test. De la stanga la dreapta, a doua masina are CrossClimate. Prima masina din stanga are anvelope de vara iar cele doua masini din
dreapta au anvelope allseason respectiv anvelope dedicate de iarna. 


« Ultima Modificare: 12.Ian.2016, 04:38:35 p.m. de AT »
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 
The following users thanked this post: enicky

Offline boga81

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #19 : 12.Ian.2016, 05:44:22 p.m. »
Interesant filmulet
  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm