Iata si impresiile cu New Vitara mea , pentru care am decis la vremea respectiva o echipare "atipica" cu un set de anvelope "pregatite pentru orice vreme"
este vorba de 17" Michelin CrossClimate. Alegerea lor a avut la baza, in cazul meu, urmatorul rationament:
-sa ofere performante foarte bune atat pe carosabil uscat dar mai ales umed pentru controlul acvaplanarii (o provocare pentru toate anvelopele);
-pregatite sa ofere siguranta superioara in orice moment al anului, la o iesire pe iarba /noroi/mazga, mult mai bine decat o anvelopa dedicata de vara;
-sa aiba un comportament bun, onorabil, pe timp de iarna (in relativ putinele situatii de iarna comparativ cu restul situatiilor din restul anului);
Alegerea lor a venit bineanteles "la pachet" si cu un confort inedit prin lipsa necesitatii de a mai schimba/depozita de doua ori pe an set-urile iarna/vara
insa acest confort nu trebuie sa primeze performantelor anvelopelor fie ca alegi aceasta categorie de anvelope sau set-uri dedicate de vara si de iarna.
Pe masina mea Michelin Cross Climate-urile de 17" au generat urmatorul comportament la prima zapada in Bucuresti:
-pe stradutele laterale acoperite cu zapada murdarita si ghiata/polei/ mazga inghetatata sub zapada (temperaturile au fost intre -9 minus si -13 grade)
la abordare usor in forta a curbei, masina are tendinta de usoara derapare a spatelui in mod Snow dar mult estompata in modul Auto;
-la franare relativ ferma, pe acelasi tip de carosabil, intra ABS-ul si ESP-ul masina alunecand dar se opreste drept si in siguranta dupa circa 30 cm.
Deci un comportament apropiat de cel raportat de colegii care au masinile dotate cu anvelope dedicate de iarna, insa acest tip de carosabil
care are polei/gheta/mazga inghetata sub zapada necesita clar un stil de conducere precaut, fara manevre bruste,
cred indiferent de tipul anvelopei, poate doar cu cele dotate cu crampoane sa aiba un comportament mai sigur;
-pe zapada fara gheata dedesubt, aderenta foarte buna, masina are un demaraj si comportament sigur in modul Snow testat.
-la iesirea din zapada inalta in modul Snow dar mai ales in modul Lock, parca eram pe asfalt uscat. Super interesanta senzatia
-pe soselele principale, cu zapada relativ topita (dar neanghetata datorita solutiilor aplicate de drumari) , super aderenta, chiar si in viteza
Desi nu am avut unde sa testez in Bucuresti masina pe zapada dar in rampa, iata un film in care patru masini efectueaza un asemenea
test. De la stanga la dreapta, a doua masina are CrossClimate. Prima masina din stanga are anvelope de vara iar cele doua masini din
dreapta au anvelope allseason respectiv anvelope dedicate de iarna.