Autor Subiect: Impresii...prima iarna cu New Vitara  (Citit de 67278 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Impresii...prima iarna cu New Vitara
« : 09.Ian.2016, 11:12:42 p.m. »
     M-am gandit sa deschid un topic cu impresii...dela prima zapada  unde, cred eu toti colegii au cate ceva de spus :
           
            Vitara este si prima japoneza si primul 4x4 din viata mea ! pana acum am invatat destul de bine sa stapanesc un turism (4x2) pe zapada si chiar pe gheata. Am mers vreo 10 ani si cu tractiune spate (dacia-papuc) destul de dificil de controlat iarna, mai ales daca nu e incarcat; ca sa intelegeti, cu ea nu puteai pleca de la bordura daca era o pojghita de gheata, si nu te impingea cineva.
            Cu Vitara am iesit din parcare, pe o zapada de aprox. 20cm direct cu snow si a mers normal,daca n-as fii auzit scartaitul zapezii as fii zis ca sunt pe asfalt curat.
 .           Virajele abordate incet= masina se incadreaza normal fara derapaje.
            Virajele abordat in viteza sau brusc produc un derapaj usor de controlat(reduci acceleratia) de sofer sau intra esp-ul care opreste derapajul.
            Plecare dupa loc cu gheata sub roti, derapaj usor de fata, dar te ajuta "spatele" si volanul, si s-a rezolvat !
            Plecare dupa loc cu zapada sub roti, esti primul dela semafor fara niciun derapaj. Daca imediat faci stanga sau dreapta e bine sa treci pe "auto" ca sa nu mai fuga de spate. Dar eu n-am facut-o mereu, si cand patina spatele, reduceam acceleratia (mai ales ca mi re parea si distractiv derapajul!)
            Mers pe stradute ocolitoare, am intrat in zapada troienita de plug, pt a permite si "contrasensului" sa treaca, am iesit din troian fara probleme  gen balans s.a. care le faci cu 4x2.
            Franare cu frana de motor dela a3a in jos se reduce bine pana in semafor, la final doar am piscat frana.
            Franare de urgenta, esp-ul intra bine, isi face treaba, masina e usoara, n-are inertie mare(l-a testat si sotia), si se opreste repede (pe distanta scurta).
            La drum(oras) masina iti confera senzatia de siguranta stiindu-te ajutat de 4x4,  ESP, pozitia inalta la volan, si nu in ultimul rand, Hankook-ul isi face treaba bine. Ramane de vazut  cum se comporta la drum lung si rampe inzapezite, dar greul cred eu, este in oras.
            Masina nu e o investitie, dar cred ca  Vitara chiar este, isi merita toti banii si chiar mai mult ! BRAVO SUZI!
        Atentie : NU folositi frana de mana iarna !!
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: Augustin Beldeanu

Offline Catalln

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #1 : 10.Ian.2016, 01:05:19 p.m. »
De ce sa nu folosim frana de mana?
In ce conditii, motiv.

Facand abstractie de "figuranti".
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline shpeedy

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #2 : 10.Ian.2016, 01:25:38 p.m. »
Poate pentru ca [,] cablu+gheata=not good? Sau poate in timpul stationarii, apa ingheata blocand sistemul de franare? Nu stiu...imi dau si eu cu parerea...

@enicky: cu exceptia situatiei in care folosesti masina pentru transport marfa/persoane (sau orice alta activitate aducatoare de venituri), cu greu poate fi considerata masina o investitie. Pentru a fi considerata o investitie, ar insemna ca la finalul perioadei de utilizare de x ani sa pui toatr costurile (achizitie, taxe, mentenanta, combistibil) pe hartie si sa iesi pe plus, ceea ce nu prea e cazul.


Sent from my X8 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline enicky

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #3 : 10.Ian.2016, 01:49:37 p.m. »
     @Catalin turismele (inclusiv cele 4x4) au 2(doua) circuite de frana, :1. frana de serviciu, reprezentata prin pedala:
2. frana de rezerva sau de mana, reprezentata prn maneta dintre scaune. Sa scurtam : frana de mana o folosim la : parcare in primul rand (cum am invatat la scoala,bagat in viteza+frana de mana trasa), la plecare din rampa (la Vitara nu e cazul, sta singura 2sec.) si la "figuranti" cum ziceai tu :D, sau cum mai facem iarna unii dintre noi prin parcarile mari. Stim cu totii ca frana de mana(i se mai zice si de parcare!) se actioneaza mecanic printr-un cablu. Nu are rost sa detaliez sist. de functionare, dar pe acest cablu se depune  iarna, apa, zapada, condens, precum si pe sabotii sau placutele care actioneaza pt. a frana rotile din spate. Seara parcam(cu tot "protocolul invatat"), noaptea totul ingheata inclusiv cablul franei de mana, placutele sau sabotii de franare.
   Dimineata cand pornim motorul, eliberam frana de mana, dar cablul+placutele(sabotii) sunt inghetate, rotile din fata tracteaza rotile blocate dupa spate . Clar ca nu mai putem circula pana nu se vor dezgheta.
    Daca locul de parcare este in panta-rampa in loc sa folosesti frana de mana, lasa rotile bracate spre  bordura, suplinind astfel lipsa franei de mana dar bagat in viteza intai..
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Catalln

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #4 : 10.Ian.2016, 06:12:49 p.m. »
Teoretic, in anumite situatii, ai dreptate, cu intratul apei la cabluri, dar este mai grava nefolosirea ei pe termen lung ce duce la gripare.
Acum solutiile de etanșare sunt ceva mai performante fata de cele de pe timpul batranei Dacii, astfel doar in 1 la 1000.... ar fi proble. Lucrul acesta mi l-a confirmat practica/experienta cu destul de multe masini (4 personale in de cursul timpului si fara numar cu cele de servici), de toate tipurile, astfel nu am avut niciodata "privilegiul" sa imi inghete frana de mana, indiferent de pozitia de stationare a masinii, ba din contra pe timp de vara mi s-a blocat roata spate stanga la un Duster (fiind pe saboti + servisare incorecta).
Nu vreau sa creez polimici pe acest subiect, dar multe sunt deja mituri transmise din generatie in generatie.
PS: Zona geografica nu m-a ajutat,  ba din contra.

Trimis de pe al meu V1_ViperS folosind Tapatalk

  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #5 : 10.Ian.2016, 10:43:47 p.m. »
Despre frâna de mâna... Ce sa zic. Eu am lăsat mai bine de o luna (05.12.15-10.01.2016) nepornita si cu frâna de mâna trasa.
Știți cu toții temperaturile care au fost in Bucuresti. Nu s a întâmplat absolut nimic:



Sent from my  6s plus
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

Offline enicky

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #6 : 11.Ian.2016, 12:23:28 a.m. »
    Dragii mei colegi, hai sa nu mai dezbatem subiectul "frana de mana", pentru ca :
  1. Nu despre asta e vorba aici, aici v-asteptam cu impresiile despre comportamentul Vitarei pe zapada(mai ales pe la munte)
  2. Mie personal mi s-a blocat dreapta spate(cativa ani in urma), si pana n-am ajuns la asfalt si nu s-a incins bine ambreiajul nu si-a dat drumul(roata). Iar ultima data JOi, pe7 ian. am depasit prin spatele blocului o Astra cu stanga spate blocata, am strigat la sofer, el imi zice ca stie ca e blocata si vrea s-ajunga la asfalt- asa mi-am si adus aminte sa va spun si voua despre neutilizarea franei de mana iarna (la mine e deja reflex). Cred ca opel astra nu se compara cu dacia, nu ? :)
  3. Daca ai avut 35 de zile masina  nemiscata,  cum sa intre apa sau zapada la cabluri sau placute? Deci n-a avut ce sa inghete, iar pe 10.01.16 erau +7gr.C  :) Si totusi, vrem prea multe dela CB : sa ne spuna cand sa folosim frana, sau cand sa scoatem ESP-ul, etc.  :D
     Chiar daca propozitia legata de frana de mana din postarea mea  este imperativa,  in schimb,  Nu este obligatorie, deci fiecare face cum doreste  :).  Eu mi-am dorit sa va mai impartasesc din cunostintele acumulate in cei peste 20 ani de sofat, dar.... sa revenim la ale noastre . Cele bune va doresc  :good:
 
   
 
« Ultima Modificare: 11.Ian.2016, 12:44:46 a.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #7 : 11.Ian.2016, 12:46:22 a.m. »
Mister i don't give a fuck ca sa zic asa.... Am folosit frana de mana (imi pare rau ca n-am facut si un filmulet) si in Canada, unde am fost plecat in aceasta perioada, si n-am avut nicio problema. Si nu era o masina cu frana de mana hidraulica ci una ca vitara, pe cablu!
Raman la parerea ca-s mituri! Si n-am 20 ani de condus...Tineretea asta :)
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

Offline hugbear

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #8 : 11.Ian.2016, 01:58:44 a.m. »
Eu trag frana de mana si cand trag pe dreapta sa iau tigari! Vara sau iarna, folosita zilnic. Mi-a intrat in reflex. Niciodata n-am gasit-o intepenita.

Cand am citit initial "sa nu folositi frana de mana iarna", ma gandeam ca ne sfatuiesti sa n-o folosim in mers, because tete-a-queue...  :)
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Catalln

Re: Impresii...prima iarna cu New Vitara
« Răspuns #9 : 11.Ian.2016, 07:04:39 a.m. »
Strict la subiect :) , si aici fac comparatie cu Duster (1.5 dci 4x4)  incercand sa fiu cat mai obiectiv, ma simt mai confortabil / in siguranta cu Vitara.
Fac o precizare pe modul snow se comporta mai ok decat pe lock4x4 daca masina este goala (spatele usor), daca este încărcată comportamentul este superior pe lock 4x4.

Trimis de pe al meu V1_ViperS folosind Tapatalk

  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la