Autor Subiect: Polita portbagaj spate - elemente de sprijin casante la temperaturi scazute  (Citit de 16364 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline newah

Acum ca s-a rupt suportul asta, haionul se va inchide din prima.  :D

nope, mai nasol este ca polita sta ridicata in sus din cauza presiunii hayonului si obtureaza partial luneta
 

Offline newah

Dacă vezi cum e zgâriat la.mine plasticul din pricina unor cartoane, te crucești. Zici ca e mașină făcută din hârtie creponata. Plastic extrem de ieftin.

nu doar plasticul, majoritatea pieselor par a fi facute cu economie de parca ar fi trabant in DDR
 

Offline aleksanders

sa nu confundam cartonul cu plasticul  :baston:
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline enicky

         @newah eu am o idee, ca sa nu arunci 700 lei pe un plastic : cumperi din magazin (fierarie-fitingarie,similare) un coltar, o piesa in forma de L (se mai foloseste si la tamplarie pt. polite, mese, scaune) , care pe o latura va sustine polita, iar cealalta latura se va prinde (astupand gaura repectiva eventual, sau alaturi de ea) cu un dispozitiv de nituit,  de plasticul din care s-a rupt. Parca se numesc pocnituri, daca nu gresesc. Evident ca pe latura L-ului unde se monteaza niturile se vor da 2 sau 3 gauri, dupa dorinta. Coltarul respectiv se poate si confectiona dintr-o tabla de 0,5 , maxim 1mm, mai lat decat gaura ramasa, ca sa o  acopere si sa dai gaurile la cel putin 5-10mm de marginile acesteia. Acesta se vopseste negru si nu cred ca e vizibil daca nu scoti placa de acolo. Mai demult am vazut coltare si din Al. E bine de studiat la fata locului, dar nu recomand sa nituiesti la temperaturi cu minus sa nu ai vreo surpriza de fisurare a plasticului. Deasemeni, daca placa are un canal special care se "mula" pe piesa rupta, si coltarului i se poate "adapta" latura respectiva. Coltarul se poate obtine si dintr-o bucata de cornier, de ex.
         Asta daca nu te rezolva "garantia".   >:D<
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline shpeedy

       Parca se numesc pocnituri, daca nu gresesc.

Pop-Nit-uri...  ;)
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline newah

garantia nu acopera materialele de cacao, iar pretul nesimtit al unei bucati de plastic mi-a adus aminte de Audi :)
Ma gandeam ca dupa o lipire cu ceva adeziv puternic sa pun la ambele elemente o saiba de jur imprejur cu gauri date pe care sa le nituiesc, insa trebuie gasit un mester priceput.
In fine, am rezolvat acum si cu polita, am scapat de o grija. Sper ca pana in vara sa ramana totusi ceva piese

in capatul dinspre hayon al politei sunt doua elemente de plastic cu rol de proptire in hayon. cred ca din cauza lor, la inchiderea hayonului se creaza presiune suplimentara in cele doua "cuie" pe care se propteste polita.
Avand in vedere ca este totusi o masina cu ADN japonez, lacunele de proiectare si mai ales calitatea extrem de slaba a materialelor ma fac sa cred ca aceasta masina a fost lansata pentru tarile din lumea a treia.
Pacat ca la 23800 am gasit Kia Sportage noua cu motorul de 182 CP in aprilie la lichidare de stoc. Cred ca diferenta de 1000 de euro intre cele doua Vitara si Sportage se merita mai ales ca nu am auzit pe nimeni de cand s-a lansat Sportageul in 2011 sa se planga de robustetea masinii.
In fine, usor usor ii dau dreptate colegului care scria in alt topic ca dorinta de a vinde o masina este ca un gand de sinucidere, pana la urma iti reuseste  :P
« Ultima Modificare: 05.Ian.2016, 09:42:09 a.m. de newah »
 

Offline AT

Referitor la remediere:
-cred ca in primul rand ar trebui comunicata situatia catre Service/Suzuki (neparat cu fisa service+poze  ca sa existe in sistemul lor acest caz cu care se confrunta)
 si vazuta apoi decizia pe care o va da Suzuki;
-discutat cu ei daca pana la sosirea deciziei Suzuki poti lipi partea rupta ca sa poti asigura vizibilitatea haionului acum afectata si circula in conditii de siguranta
  Pentru operatiunea de lipire recomand un adeziv marca Bizon - un bicomponent forte cu ajutorul caruia nu mai este necesara nituirea.
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline enicky

        Intr-adevar sunt adezivi f. buni acum (la bricostor,dedeman), mi-am luat si eu si pt.plastic si metal dar nituirea e mai sigura. Nu e rea nici ideea cu saiba. Dar cum ai rezolvat-o pana la urma? colegul @AT are dreptate cu instiintarea reprezentantei.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Laurentiu

cand plecati in casa sa fiti responsabili si sa luati polita cu voi si sa o tineti la piept sa ii fie cald sa nu se sparga!!!
   =))   :clap:

Cu putina atentie, BLINDETE si ceva indeminare, polita se monteaza-demonteaza foarte usor si fara urmari dezastruoase indiferent de temperatura.  ;)
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline newah

ce crezi ca faceam ieri la prima ora la service?
Poze si solicitarea de a comunica fabricii acest tip de comportament al plasticului. Intrucat INTOTDEAUNA clientul este vinovat (mai ales ca a cumparat masina), raspunsul a fost: nu se acopera de garantie, materialul este corespunzator, ai pus greutate pe polita, scoti din buzunar 150 euro.
In fine, este inutil sa ma enervez acum, gasesc eu un om priceput sa carpeasca jaful asta de masina