Autor Subiect: Analiza rentabilitate diesel - benzina  (Citit de 7451 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline tau

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #30 : 03.Ian.2016, 03:57:03 p.m. »
Trebuie sa admit ca la o analiza mai amanuntita - la care am luat in calcul cam toate costurile de folosinta (mai putin taxa de prima inmatriculare) si variabilele (din campurile verzi) de care zic eu ca trebuie tinut cont - colegul marcone a avut dreptate.

Ca atare, pentru o perioada de 5 ani, conform calculatiei de mai jos

                                                            benzina         motorina
cost euro varianta spirit allgrip                   18800        21300
rata schimb euro / ron                                  4.524             4.524
cost ron varianta spirit allgrip                   85051.2         96361.2
pret carburant / l                                          4.94                4.71
consum mediu carburant: l/100km                  7.14                5.34
perioada de utilizare - ani                                  5                5
rulaj mediu - km / an                                   23265.50         23265.50
rulaj pe 5 ani - km                                 116327.50        116327.50
cost carburant pt. rulajul pe 5 ani - ron   41030.57          29257.99
cost service 5 ani - ron                             3142.37            3604.95
cost total utilizare pe 5 ani - ron                 129224.14         129224.14



costuri service                 benzina                                    motorina   
Perioada                  Preţ recomandat (euro)         Preţ recomandat (euro)
20.000 KM / 1 an             91.6                              146.33
40.000 KM / 2 ani           124.6                              179.03
60.000 KM / 3 ani             91.6                              146.23
80.000 KM / 4 ani           167.2                              179.03
100.000 KM / 5 ani            219.6                              146.23
cost total - euro                    694.6                              796.85

pragul de egalitate al costurilor se obtine doar la 116327.5km.

Altfel spus pentru aceasta perioada, in care facem anual 23265.5km, daca variabilele luate de mine in calcul se mentin, costurile totale (achizitie si intretinere) sunt egale.

Asta inseamna ca doar pentru un rulaj mai mare de 116327.5 km, varianta pe motorina este mai avantajoasa.

Calculul este facut intr-un fisier excel, dar am vazut ca nu poate fi atatsat.

Daca / unde gresesc, va rog sa ma corectati.
« Ultima Modificare: 03.Ian.2016, 04:01:20 p.m. de tau »
  • Jimny, Vitara S, New Jimny
 

Offline trike

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #31 : 03.Ian.2016, 05:11:49 p.m. »
@tau
In principiu este corect calculul. Nu era mai simplu sa rezolvi o ecuatie pe hirtie in care variabila sa fie nr de km iar parametrii sa fie costurile variabile, fixe si preturile? O rezolvai mai repede decit umplerea unei foi excel.
Totusi ai uitat sa iei in considerare si devalorizarea sau altfel spus pretul de revinzare dupa un nr de ani.
  • Vitara 1.6 ddis allgrip
 

Offline tau

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #32 : 03.Ian.2016, 07:59:54 p.m. »
Poate ca da, chiar nu m-am gandit la asta; totusi eu zic ca in fisierul excel, calculul se face mult mai repede si este mult mai la indemana.

In ceea ce priveste devalorizarea, ai dreptate; insa din cate stiu, masinile diesel au avut mai tot timpul o valoare mai buna de revanzare decat cele pe benzina.
Gresesc...?
  • Jimny, Vitara S, New Jimny
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14589
  • Thanked: 3530 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #33 : 03.Ian.2016, 08:44:25 p.m. »
... totusi eu zic ca in fisierul excel, calculul se face mult mai repede si este mult mai la indemana.
Mai ales când folosești Goal Seek!  ;)
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline smadalin

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 290
  • Thanked: 49 times
  • http://www.suzuki-club.ro/forum/jurnal-de-bord/jur
Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #34 : 03.Ian.2016, 08:46:23 p.m. »
Adica exact cat tine garantia, dupa asta costurile de intretinere pentru diesel cresc considerabil. Tot ce inseamna parte mecanica este mai scump pentru un diesel.
Din cate vad, la capitolul pret, costuri, intretinere, nu castiga cineva anume clar cat timp numarul de km ramane in limitele normalului.
Diferentele sunt insesizabile si tin de fiecare sofer in parte, de noroc, etc.

Daca faci 40-50k km pe an atunci nu are rost sa discutam, diesel all the way.

Daca vrei sa iti justifici alegerea unei benzine sau a unui diesel ai doua moduri de a o face: identifici corect avantajele pe care le folosesti, de care beneficiezi sau cauti motive aiurea.
Mie imi place diesel-ul pentru ca imi face masaj in scaun de la atatea vibratii si nu stiu cum sa dau muzica jos de pe net, asa ca ascult motorul toata ziua. La fel de mult imi place benzina pentru ca are un cuplu extraordinar si pot face drumuri de 1km iarna fara sa incalzesc motorul, chiar daca schimb vitezele la 5k turatii.

Diesel-urile sunt rentabile dupa 25k km pe an(posibil usor mai mult sau mai putin), tu faci 15k pe an si te lauzi ca mergi ieftin. E ca si cum ai pune carlig unei Vitara 1.6 pe benzina si ti-ai deschide firma de tractari.
  • Suzuki Vitara Luxus 1.6 benzina
 

Offline aleksanders

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #35 : 03.Ian.2016, 10:19:32 p.m. »
@ tau - pune la 3 ani si o distributie la diesel  ;)
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline Nica

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #36 : 04.Ian.2016, 10:11:16 a.m. »
Din cate stiu, distributia se face la 140000 km sau 7 ani (parca asa scrie in carte, dar poate gresesc).
Am ales diesel-ul pentru că se miscă mai bine decât benzinarul de 1.6 (nu apăruse 1.4 cand am cumparat-o),  fac între 20-25 mii km/an şi intenţionez să o tin cel putin 200000 km. Pana la 120000 km se recuperează diferenta platită iar după aceea devine mai rentabil diesel-ul pentru că, intre revizii se economiseşte aprox. 2000 lei din carburant, iar diferenţa de cost între revizia la benzina si cea diesel nu este asa de mare.
 
The following users thanked this post: marcone

Offline vladut.b

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #37 : 04.Ian.2016, 03:29:07 p.m. »
Nica da ai dreptate se face in intervalul spus de tine daca o folosesti mai mult in extraurban(in proportie de 90%) altfel daca locuiesti in oras trebuie facuta la jumatate din intervalul normal.
  • Suzuki Swift 1.2 B-Color
Consum mediu: 
 

Offline aleksanders

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #38 : 04.Ian.2016, 10:16:10 p.m. »
voi ati citit undeva lucrul asta sau este o informatie obtinuta de la dealer, pentru ca in cartea mea de utilizare spune cam asa:
- verificare si intretinere - pentru modelele cu motor diesel - curea distributie arbore cu came - inlocuire la 60k sau 36 luni in conditii dificile sau 140k sau 60 luni in conditii normale  - inclin sa cred ca daca apare vreo problema la motor pana in 140k sau 60 luni or sa incadreze masina la conditii de exploatare dificile..... dar fiecare este liber sa aleaga ceea ce considera ca este cel mai bine pentru el.
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline Suiramrazal

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 39
    • Constanta
Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #39 : 30.Dec.2016, 04:46:04 a.m. »
Salutare, multe calcule...La benzina simpla adăugați și gpl(750euro), și o să obțineți cea mai ieftina și fiabila sursa de combustibil.Este drept că nu se compară cu acel cuplu care îl au cele cu turbina...dar scăpați de o piesa(turbina), care mai târziu sau mai devreme , va trebui , reparata sau înlocuită(costuri in plus)
  • Noul vitara