Autor Subiect: Analiza rentabilitate diesel - benzina  (Citit de 7452 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline magicoolje

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #10 : 23.Dec.2015, 07:58:43 a.m. »
Te referi poate la 2 litri la 100 km nu la 2% mai mult fata de manuala...?

7.4 l e un consum foarte apropiat de cel din carte.. Radu ai condus normal sau ai condus strict economic?

Sent from my SM-N910F using Tapatalk
« Ultima Modificare: 23.Dec.2015, 08:01:40 a.m. de magicoolje »
Vitara S allgrip 1.4 Turbo 6AT, scuturi din metal, cool white pearl

 

Offline marcone

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #11 : 23.Dec.2015, 08:03:12 a.m. »
Te referi poate la 2 litri la 100 km nu la 2% mai mult fata de manuala...?

7.4 l e un consum foarte apropiat de cel din carte.. Radu ai condus normal sau ai condus strict economic?

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

2litri (de fapt 1.5 l/100km); trebuie sa ma obisnuiesc sa scriu corect.
 

Offline tau

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #12 : 24.Dec.2015, 10:39:39 a.m. »
@tau: inainte de a fi atat de categoric in afirmatii (Marcone, calculul tau este complet gresit!) poate n-ar fi rau sa intrebi pe ce date de consum si-a bazat rationamentul...  ;)

Din ce vad, colegul Marcone si-a luat datele de pe spritmonitor.de (sau cel putin asa cred pentru ca eu acolo m-am dus si am vazut respectivele valori medii, pentru benzina, respectiv diesel) - o sursa destul de corecta, tinand cont ca vorbim de valori reale (sau aproape de real) ale utilizatorilor. In rest rationamentul - asa din avion cum este - mi se pare destul de corect, fara a tine cont de multe variabile...

Tu, de exemplu, pe ce te bazezi cand dai respectivele valori - la centima de euro - pentru planul de revizii ?! Pot interveni atatea costuri pe parte de service in acei 5 ani...

In rest, asteptarile sunt diferite de la masina la masina si de la individ la individ: asa cum tie iti place senzatia de cuplu a diesel-ului, eu prefer - la modul meu de folosire a masinii - caldura pe care o primesc in masina in diminetile friguroase la 5 minute de la plecarea de pe loc.  :D

@marcone: in termen de 30 minute iti poti edita post-ul pentru a evita astfel scrierea unuia nou...

Pai pe acest calculul ma bazez:

22000.00 euro - pret achizitie spirit allgrip diesel
19400.00 euro- pret achizitie spirit allgrip benz.
2600.00 euro - diferenta pret achizitie
11752.00 ron -   diferenta Ron pret achizitie (1 euro = 4.52 ron)
5.1 ron / l - pret benzina
2304.31 litri  - litri benzina ce pot fi cumparati din diferenta de pret
7.14l / 100km - consum mediu allgrip benzina
32273.30km -    rulajul ce poate fi efectuat cu varianta benzina, la un consum mediu de 7.14 l / 100 km

Nu am socotit si diferenta de cost la service, intrucat pentru mine chiar nu este importanta - fiind fan diesel.

Daca si unde gresesc, va rog sa-mi spuneti.
  • Jimny, Vitara S, New Jimny
 

Offline marcone

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #13 : 24.Dec.2015, 10:52:38 a.m. »
Pai pe acest calculul ma bazez:

22000.00 euro - pret achizitie spirit allgrip diesel
19400.00 euro- pret achizitie spirit allgrip benz.
2600.00 euro - diferenta pret achizitie
11752.00 ron -   diferenta Ron pret achizitie (1 euro = 4.52 ron)
5.1 ron / l - pret benzina
2304.31 litri  - litri benzina ce pot fi cumparati din diferenta de pret
7.14l / 100km - consum mediu allgrip benzina
32273.30km -    rulajul ce poate fi efectuat cu varianta benzina, la un consum mediu de 7.14 l / 100 km

Nu am socotit si diferenta de cost la service, intrucat pentru mine chiar nu este importanta - fiind fan diesel.

Daca si unde gresesc, va rog sa-mi spuneti.

Imparte cei 2300 litri la diferenta de consum mediu dintre benzina si motorina (1.8l/100km) apoi inmulteste cu 100 si obtii dupa cati km motorina prinde din urma dieselul la costuri de achizitie si combustibil.
Tu de fapt ai prezentati o varianta si mai pesimista in care costurile ajung la acelasi nivel dupa 127.000km pentru ca nu ai luat in calcul faptul ca motorina e mai ieftina decat benzina :)
In rationamenul rau in aia 32273km diselul nu consuma nimic pentru ca ai impartit diferenta de cost de achizitie la consumul total al variantei pe benzina.
Bine nu pot sa te condamn, toti posesorii/aspirantii de diesel (in special VAG) au aceasta idee preconceputa.
« Ultima Modificare: 24.Dec.2015, 11:21:42 a.m. de marcone »
 
The following users thanked this post: mpamfil, Costique

Offline marcone

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #14 : 24.Dec.2015, 03:09:11 p.m. »
obtii dupa cati km motorina prinde din urma dieselul la costuri de achizitie si combustibil.

Am reusit sa fac si-o gluma se pare, trebuia sa fie motorina prinde din urma benzina :)
Craciun fericit!
 

Offline tau

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #15 : 24.Dec.2015, 03:42:34 p.m. »
Sa facem un exercitiu simplu: avem amandoi 22000 de euro, si dorim sa ne cumparam o masina.

Tu iti iei o masina pe benzina si platesti 19400 euro, iar eu iau varianta pe motorina si platesc 22000 - si ca atare, raman lefter.

Drept urmare, pentru masina pe benzina, tu platesti mai putin cu  2600 de euro - sau 11752 ron - decat platesc eu pentru cea pe motorina.
Acesti bani iti raman in buzunar; cu ei, la momentul actual poti cumpara 2304 l de benzina, cu care poti face - avand un consum mediu de 7.14 l / 100km - 32.273km.

Deci tu faci (primii) 32273 km, in vrme ce eu stau pe bara.

Intrucat vine mos Craciun, primim fiecare ca si cadou aceeasi suma de bani - chiar nu conteaza cat.

Cert este ca:

- pentru un litru de benzina, tu vei plati cu 33.7% mai mult decat platesc eu pentru un litru de motorina - adica 1.1 euro / 1euro.

- pentru fiecare suta de km, tu platesti la benzina: 7.14 l/100km x (4.5297 x 1.1 euro) = 36.07 ron

in vreme ce eu voi plati pentru motorina 5,34 l/100km x (4.5297 x 1euro) = 24.18 ron

In concluzie, tu mergi primii 32273km gratis, dupa care ... diesel rules - indiferent daca vrei sa acccepti asta, sau nu!

De ce crezi oare ca majoritatea taxiurilor sunt pe gpl / motorina?
 
  • Jimny, Vitara S, New Jimny
 

Offline tau

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #16 : 24.Dec.2015, 03:45:41 p.m. »
Sa facem un exercitiu simplu: avem amandoi 22000 de euro, si dorim sa ne cumparam o masina.

Tu iti iei o masina pe benzina si platesti 19400 euro, iar eu iau varianta pe motorina si platesc 22000 - si ca atare, raman lefter.

Drept urmare, pentru masina pe benzina, tu platesti mai putin cu  2600 de euro - sau 11752 ron - decat platesc eu pentru cea pe motorina.
Acesti bani iti raman in buzunar; cu ei, la momentul actual poti cumpara 2304 l de benzina, cu care poti face - avand un consum mediu de 7.14 l / 100km - 32.273km.

Deci tu faci (primii) 32273 km, in vreme ce eu stau pe bara.

Intrucat vine mos Craciun, primim fiecare ca si cadou aceeasi suma de bani - chiar nu conteaza cat.

Cert este ca:

- pentru un litru de benzina, tu vei plati cu 10% mai mult decat platesc eu pentru un litru de motorina - adica 1.1 euro / 1euro.

- pentru fiecare suta de km, tu platesti la benzina: 7.14 l/100km x (4.5297 x 1.1 euro) = 36.07 ron

in vreme ce eu voi plati pentru motorina 5,34 l/100km x (4.5297 x 1euro) = 24.18 ron

In concluzie, tu mergi primii 32273km gratis, dupa care ... diesel rules - indiferent daca vrei sa acccepti asta, sau nu!

De ce crezi oare ca majoritatea taxiurilor sunt pe gpl / motorina?
  • Jimny, Vitara S, New Jimny
 

Offline Lerua07

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #17 : 24.Dec.2015, 03:54:07 p.m. »
Aceste calcule depind foarte mult de nr de km facuti intr-un an. La 12000 km/an in primii 6-7 ani castiga benzinara, la peste 20000 km/an castiga dizelul dupa cca 3 ani !  :happy:
  • Vitara 2015, spirit 1.6 benzina, allgrip, TM, alba,
Multumeste-te cu putin, pentru ca putinul nu-ti va lipsi niciodata !
 

Offline tau

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #18 : 24.Dec.2015, 04:12:35 p.m. »
pai dupa cum spuneam mai sus: " indiferent daca vrei sa acccepti asta, sau nu!"

Inteleg "inversunarea" posesorilor de benzinare, dar ...  dupa primii 32273km, dieselul "da tonul la cantec" ...!

In ceea ce ma priveste, ma opresc aici - nu-mi doresc nicio polemica, ce am avut de spus, am argumentat prin cifre!

Personal nu-mi fac probleme de consum; satisfactiile pe care le am din partea lui Jimny (benzinar) nu se masoara in ron / km, ci in zimbete pe minut, iar pentru "economie" am un Hyundai i30 1.6 diesel (si un "vapor" Renault Grand Espace 2.0 diesel).

Si da, eu unul oricand as plati mai mult pentru un diesel - intrucat consider ca ofera mult mai multe avantaje decat un benzinar.

 :pardon:
« Ultima Modificare: 24.Dec.2015, 04:15:21 p.m. de tau »
  • Jimny, Vitara S, New Jimny
 

Offline enicky

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #19 : 24.Dec.2015, 05:27:35 p.m. »
    Baiet, baieti, nu va mai "certati" ca va vine sa credeti sau nu, toti aveti dreptate  :). Am mai spus-o si o mai spun : dupa experienta mea (relativ modesta) de 3 benzinare si un diessel (a5a e benzina) masina ti-o cumperi dupa necesitati( asa ar trebui !) sau placere ! Totul se plateste astazi : ai drumuri lungi preponderente,vrei cuplu mare, ei motorina, ai drumuri scurte iei benzina(de ce nu si gpl). Motorina nu face niciodata casa buna cu drumuri scurte ! Vreau caldura repede si liniste in masina, iau benzina. Deci oricum as face platesc ori in avans ( pt. motorina 22 000) ori pe parcurs (chiar daca a fost 15800 cool), prin consum si pret mai mare.
      Deci totul depinde de ce iti doresti ! P.S.: dar niciodata nu-ti lua o masina care sa fie mai...... sau mai.... ca a vecinului sau a colegului, totdeauna vezi-ti interesul tau ! :good:
       Craciun fericit !!!!
« Ultima Modificare: 24.Dec.2015, 05:29:17 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: bluegucci