Autor Subiect: Analiza rentabilitate diesel - benzina  (Citit de 7449 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline marcone

Analiza rentabilitate diesel - benzina
« : 22.Dec.2015, 10:51:51 a.m. »
Ca tot e vremea bilanturilor, am facut un calcul al amortizarii dieselului vs benzina de 120 CP strict dpdv al consumului vs pret achizitie. Masinile considerate sunt in echiparea cea mai vanduta in RO iar consumurile sunt cele medii de pe sprintmonitor.de:
*Diesel Allgrip Spirit MT consum mediu 5.34% pret achizitie 22.000€
*Benzina Allgrip Passion MT consum mediu 7.14% pret achizitie 17300€
Diferente: consum 1.8% in favoarea dieselului, pret de achizitie 4700€ in favoarea benzinei.

La un pret aproximativ al comsustibilului in perioada asta de 1€/L la motorina si 1.1€/L la benzina, motorina parcurge 100km cu 5.34€ iar benzina cum 7.85€, avantaj 2.5€/100 km parcursi diesel.

Acum raportand diferenta de consum la diferenta de pret de achizitie, resulta ca dieselul recupereaza diferenta de pret de achizitie dupa 188.000km.

Pentru cei care vor spune ca de ce nu compar aceeasi versiune de echipare, premisa de la care am pornit e ca daca s-ar fi oferit dieselul in varianta Passion cele mai multe masini diesel cumparate ar fi fost in varianta Passion.
In orice caz refacand calculul pentru aceaasi varianta de echipare, avem o diferenta de pret de 2600€, diferenta care este recuperata de diesel in 104.000km.
 
O fi mult, o fi putin?
« Ultima Modificare: 22.Dec.2015, 10:53:48 a.m. de marcone »
 

Offline Cosmin09

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #1 : 22.Dec.2015, 11:03:26 a.m. »
Si ai luat in calcul doar diferenta dintre preturile de achizitie. Un calcul complet ar trebui sa includa, dupa parera mea, si costurile de intretinere (filtru de combustibil in plus fata de motorul pe benzina, distributie pe curea parca la diesel s.a.) care, in cazul motorului diesel, sunt mai scumpe + eventualele costuri de reparatie la motor, care si ele, in cazul diesel-ului, sunt mai scumpe (injectoare mai scumpe, filtru de particule, baterie mai mare, bujii de preincalzire etc.).

Asadar, cred ca distanta de parcurs pt amortizarea costurilor cu Vitara diesel va fi mai mare daca si aceste costuri sunt luate in considerare la o valoarea estimata, apropiata de realitate.
« Ultima Modificare: 22.Dec.2015, 11:05:16 a.m. de cosontheweb »
  • Vitara S 1.4 turbo 4x4 6AT Galactic Grey din 18.11.2015 pana in 07.02.2022
 

Offline shpeedy

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #2 : 22.Dec.2015, 11:05:52 a.m. »
In 104,000km, daca nu e condus cum trebuie (sau numai pe distante scurte), posibil sa mai adaugi la pretul Diesel-ului si o turbina, poate si un filtru de particule... ;)
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci
 

Offline tau

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #3 : 22.Dec.2015, 12:54:30 p.m. »
Marcone, calculul tau este complet gresit!

Benzinarul consuma mai mult cu 33.7% decat dieselul, iar benzina este - conform valorilor date de tine, in euro - cu 10% mai scumpa decat motorina.

Ca atare, valoarea platita in plus pentru varianta diesel, se recupereaza - comparatia si calculul fiind facute pentru aceeasi echipare - dupa un rulaj MUUULT mai mic.

Vis-a-vis de preturile de intretinere (recomandate pe siteul Suzuki), pe o perioada de 5 ani, pentru benzinar platim 694,6 euro, in vreme ce pentru varianta diesel costurile sunt 796.75 euro.
Alfel spus, pentru primii 5 ani, dieselul este mai scump la intretinere cu 14.7% - sau pentru intretinerea lui, platim anual in plus 20.43 euro.

Oare (cat de mult) conteaza aceasta diferenta, avand in vedere placerea pe care o ai atunci cand simti cuplul pe care il are un diesel...?
 
  • Jimny, Vitara S, New Jimny
 

Offline fireburn

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #4 : 22.Dec.2015, 01:07:47 p.m. »
Ar trebui bagat in comparatie si 1.4 BoosterJet :),  "parerea mea, care este", pentru ca parca e "putin" diferit de 1.6 benzina.
_______________________
Fac ce vreau, dar stiu ce fac ?
 

Offline marcone

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #5 : 22.Dec.2015, 01:12:55 p.m. »

Ca atare, valoarea platita in plus pentru varianta diesel, se recupereaza - comparatia si calculul fiind facute pentru aceeasi echipare - dupa un rulaj MUUULT mai mic.
 

Dupa cati kilometri mai exact? Eu am venit cu date concrete, ma astept ca argumentatia ta sa fie asemenea si sa sa ma ajute sa-mi descopar greseala de calcul.
 

Offline marcone

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #6 : 22.Dec.2015, 01:15:31 p.m. »
Ar trebui bagat in comparatie si 1.4 BoosterJet :),  "parerea mea, care este", pentru ca parca e "putin" diferit de 1.6 benzina.

In momentul in care numarul de Vitara S creste deajuns si consumul se stabilizeaza dupa acumularea kilometrilot si a alimentarilor ar putea fi facuta si aceasta paralela.
 

Offline shpeedy

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #7 : 22.Dec.2015, 01:18:40 p.m. »
@tau: inainte de a fi atat de categoric in afirmatii (Marcone, calculul tau este complet gresit!) poate n-ar fi rau sa intrebi pe ce date de consum si-a bazat rationamentul...  ;)

Din ce vad, colegul Marcone si-a luat datele de pe spritmonitor.de (sau cel putin asa cred pentru ca eu acolo m-am dus si am vazut respectivele valori medii, pentru benzina, respectiv diesel) - o sursa destul de corecta, tinand cont ca vorbim de valori reale (sau aproape de real) ale utilizatorilor. In rest rationamentul - asa din avion cum este - mi se pare destul de corect, fara a tine cont de multe variabile...

Tu, de exemplu, pe ce te bazezi cand dai respectivele valori - la centima de euro - pentru planul de revizii ?! Pot interveni atatea costuri pe parte de service in acei 5 ani...

In rest, asteptarile sunt diferite de la masina la masina si de la individ la individ: asa cum tie iti place senzatia de cuplu a diesel-ului, eu prefer - la modul meu de folosire a masinii - caldura pe care o primesc in masina in diminetile friguroase la 5 minute de la plecarea de pe loc.  :D

@marcone: in termen de 30 minute iti poti edita post-ul pentru a evita astfel scrierea unuia nou...
« Ultima Modificare: 22.Dec.2015, 01:28:28 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci
 
The following users thanked this post: gabineg

Offline mpamfil

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #8 : 22.Dec.2015, 05:54:18 p.m. »
Calculul lui Marcone este corect. Tau poate a fost indus in eroare de acel 1,8% trecut acolo de Marcone ca si diferenta de consum intre diesel si benzina, dar nu se referea la procent, adica 33.7%, se referea efectiv la diferenta de consum de 1,8 L la suta de kilometri, daca citesti cu atentie si faci calculele reiese ca e un calcul corect si e necesar sa parcurgi 104 000 km ca sa amortizezi diferenta de pret intre varianta diesel si cea pe benzina pentru aceeasi echipare.
Acum legat de cuplu nu se pune problema, diferenta se simte, pentru cei care au nevoie, cei care in schimb au nevoie de o masina de oras cu putine iesiri sau drumuri lungi dar vor si cuplu aleg Vitara S, eu unul sunt multumit de alegere.
  • Suzuki Vitara S 1.4 AT AllGrip Bright Red
 

Offline marcone

Re: Analiza rentabilitate diesel - benzina
« Răspuns #9 : 23.Dec.2015, 07:56:45 a.m. »
Da, celelalte 5 sunt automate. E normal ca automata cu convertizor de cuplu sa manance mai multa benzina dar nu 1.5%.
Sau RaduV a rezolvat din timp cu cadourile de Craciun pe cand ceilalti tot alearga dupa ele :)
« Ultima Modificare: 23.Dec.2015, 08:02:00 a.m. de marcone »