Imi plac discutiile in contradictoriu cu argumente de ambele parti, dar care nu duc nicaieri.
Eu cred ca ambele motorizari polueaza si diferentele sunt atat de mici ca nu pot fi luate in considerare. Acei 17% invocati mai devreme este irelevant in marea schema a lucrurilor. Daca cineva spune ca in 10 ani ne vom tine de mana si nu ne vom mai vedea fetele din cauza poluarii venite de la masinile pe benzina, atunci in 11 ani si 6-7luni se va intampla la fel daca folosim diesel...big deal..tot acolo ajungem.
Solutia? Poate Tesla.
As vrea sa adaug totusi cateva lucruri despre care nu am citit in topic:
- masinile pe diesel au un filtru de particule in plus, filtru care este bun, dar care trebuie tinut cont ca se uzeaza si ii scade randamentul in timp.
- judecand dupa un alt argument al celor care au diesel, costurile de deplasare fiind mai mici, e posibil ca masinile diesel sa faca mai multi km in viata lor si implicit mai multa poluare. Tu(impersonal) ai ales benzina pentru ca faci sub 20k km pe an, dar ajungi sa poluezi la fel ca un diesel care face peste 20k km pe an.
Sunt multe alte motive pentru care un diesel e mai bun decat o benzinara, dar dupa parerea mea nu poluarea este unul dintre ele.
Cu cei 17% nu se face iarna, ca de primavara evident ca tot am avut parte.
Daca as fi vazut un model de vitara(sau echivalent in clasa lui) electric cu urmatoarele specificatii, nici nu as fi ezitat:
- autonomie ~500km reali, nu vrajeala declarata de producator.
- putere si cuplu: pana la cu 15% mai putin decat 1.6 benzina
- pret: pana in 30k euro, in functie de dotari.
Poate urmatoarea masina, cine stie.