Autor Subiect: Functionare AT  (Citit de 15629 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline bluegucci

Functionare AT
« : 25.Dec.2015, 07:56:45 p.m. »
Ptr cei cu cutie automata pe benzina, am observat o ciudatenie. Pe modul auto, nu cel sport, cand schimba din a 2-a in a 3-a, cu pedala de acceleratie destul de apasata, parca merge in gol si nu vrea sa schimbe. la celelalte trepte, trecerea e mai ferma si fara mers in gol. Ca sa o fortez sa schimbe, iau piciorul putin de pe acceleratie. A mai observat cineva asta?

Sau e ceva normal si problema e intre volan si scaun
 

Offline adizamfi

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 5
  • Gen: Bărbat
    • BUCURESTI
Re: Functionare AT
« Răspuns #1 : 02.Nov.2016, 11:05:01 a.m. »
la mine la trecerea din a doua in a treia, daca pedala este mai apasata decat usor, la trecere bruscheaza masina, ca un hop..e deranjant..la service au zis ca sa nu umble inca sa reseteze cutia de viteze..am doar 6000km...ma gandeam daca ii face rau acest bump..sa nu se strice mai tare..
mai vad..dar ma cam deranjeaza..si nu facea asa de la inceput.
la voi s-a intamplat?
  • vitara spirit allgrip AT
 

Offline Cosmin09

Re: Functionare AT
« Răspuns #2 : 02.Nov.2016, 11:22:44 a.m. »
la mine la trecerea din a doua in a treia, daca pedala este mai apasata decat usor, la trecere bruscheaza masina

la voi s-a intamplat?


Si la mine se simte usor cand accelerez "decat" incet... Dar nu ma deranjeaza "doar" putin.
  • Vitara S 1.4 turbo 4x4 6AT Galactic Grey din 18.11.2015 pana in 07.02.2022
 

Offline bogdanzarnescu

Re: Functionare AT
« Răspuns #3 : 02.Nov.2016, 11:28:07 a.m. »
Sau faci ca colegu de mai sus. Iei putin piciorul "dupa" acceleratie
  • Vitara S, 6AT, Allgrip & Peugeot 308
 

Offline adizamfi

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 5
  • Gen: Bărbat
    • BUCURESTI
Re: Functionare AT
« Răspuns #4 : 02.Nov.2016, 01:12:46 p.m. »
Si la mine se simte usor cand accelerez "decat" incet... Dar nu ma deranjeaza "doar" putin.

daca pedala este mai apasata decat "apasata" usor  - apasata se subintelegea, nu l-am mai trecut
consider ca asa e corect, nu daca pedala este mai apasata doar usor - eu faceam o comparatie intre cum apas eu si apasat usor - de aici si decat
  • vitara spirit allgrip AT
 

Offline CipV

Re: Functionare AT
« Răspuns #5 : 02.Nov.2016, 10:06:16 p.m. »
In modul Auto am observat si eu o chestie asemanatoare, dar nu la schimbarea treptelor. Daca merg lejer, cu pedala usor apasata si vreau sa-i cresc usor viteza, cand apas pe pedala e o senzatie de inecare, uneori trebuie sa retrogradez o treapta din padele ca sa-si ia avant (mai ales cand urc un deal). Daca apas brusc pedala, stie de kickdown si retrogradeaza singura, insa e periculos cand mergi in coloana. Pe Sport nu am probleme, raspunde instantaneu la pedala. Uneori, cand mersul in coloana impune acest tip de deplasare, prefer sa o dau pe Sport, ca sa am raspuns mai bun la acceleratie.
Ce ma enerveaza insa la AT este felul in care isi selecteaza treapta la urcarea unei pante. In mod normal nu ar trebui sa trepideze, insa se intampla sa urc cu a 4-a sau a 5-a la 1300-1400 de ture si pur si simplu nu isi coboara o treapta, ci merge subturata. Cand ii selectez eu o treapta inferioara, imi recomanda sa selectez urmatoarea treapta.
  • Vitara 1.4 Boosterjet S Allgrip AT Galactic Grey
 

Offline jupanul1

Re: Functionare AT
« Răspuns #6 : 02.Nov.2016, 10:12:03 p.m. »
La motorul de 1.4 (T), nu-i chiar subturat la 1300-1400 rpm, chiar și la deal. Comportamentul este firesc pentru modul AUTO. Sau, dacă te încălzește cu ceva - ”așa face toate”!

Sfatul meu - apasă mai cu inimă pe ... trăgaci. Ce dacă-i în AUTO?
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Functionare AT
« Răspuns #7 : 05.Nov.2016, 01:39:10 p.m. »
AUTO este un mod electronic de comada  potrivit drumurilor lungi pe autostrazi plane. Daca urmariti functionarea (tot o observ de 8600km) o sa vedeti ca imediat cum simte "usor" si tureaza spre 1500-1600 rpm schimba treapta superiora desi pe tine te asteapta imediat un deal unde trage sa nu schimbe inapoi pana nu cade la 1200 rpm. Si e dificil sa accelerezi in deal pe AUTO de la 1200 rpm, consumul urca la maxim iar turatia creste lent si in plus cum ai trecut de 1500 rpm schimba treapta si o iei de a capat.  Ai doua modalitati: ori accelerezi temeinic inainte de deal sa ai suficienta rezerva de putere (odata cu  turatia scade si puterea , chiar daca inca mai ai cuplul maxim pana la 1500 rpm) ori, daca esti in zona controlata de viteza cum mi se intampla mie, schimba pe SPORT. AUTO e facut pentru drum drept si lung cu consum minim, no way pentru dealuri cu viteza limitata.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline AlinStoica

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 2
    • Bucuresti
Re: Functionare AT
« Răspuns #8 : 07.Dec.2016, 02:47:24 p.m. »
Salutare tuturor!
Referitor la functionarea unei cutii automate (pt cei care nu au mai mers cu "automata") tin sa precizez ca la un drum in urcare cutia automata va schimba automat treapta urmatoare odata cu cresterea vitezei fara a "tine cont" de panta de urcare(sau rampa,cum vreti sa-i spuneti)... De aceea pe un drum in urcare,in functie de panta de urcare soferul este cel care trebuie sa selecteze dinainte (in modul manual al cutiei automate) treapta corespunzatoare pantei de urcare respective, la fel ca si la o cutie manuala... Deci daca la un drum in urcare s-ar potrivi treapta a 2-a la o cutie manuala, la fel si la cutia automata se va selecta de catre sofer (de aceasta data in modul manual al cutiei automate) tot treapta a 2-a potrivita pentru urcarea respectiva. Altfel cutia automata "nu stie" ca masina trebuie sa urce o panta....
  • vectra a
 

Offline ff_2004_06

Re: Functionare AT
« Răspuns #9 : 07.Dec.2016, 07:17:18 p.m. »
Cum ai ajuns la concluzia asta, din observatii proprii sau ai gasit documentatie despre asta?
Eu stiu din propria experienta ca automatele stiu sa retrogradeze la urcarea rampelor.

Din punctul meu de vedere ar fi un inconvenient major daca ar fi cum zici tu.
  • Suzuki Swift Sport 2008 - vandut in 2019