Chestia asta se face doar pentru a fixa cauciucul pe janta nu pentru umflat
Corecta afirmatia. Daca ai un cauciuc dejantat nu-l poti fixa la loc cu o pompa manuala sau cu compresorul din kit-ul de reparatie.
Trebuie o sursa de aer comprimat cu debit mare. In lipsa, fixezi cauciucul prin metoda cu aprinderea unei cantitati mici de vapori/gaze inflamabile, apoi continui umflarea cu pompa/compresorul din dotare.
Nu este exclus ca explozia sa creeze o presiune suficienta pentru a rula pe roata (macar in mod de avarie). Probabil niste "profesionisti" stiu cu ce spray si cat sa dea ca sa obtina o umflare "normala".
pentru ca in urma exploziei oxigenul din interior e consumat si ramai cu o presiune mai mica decat cea atmosferica.
Aici nu prea mai este asa. Dupa logica asta, motoarele masinilor noastre n-ar putea functiona deoarece oxigenul din interiorul cilindrilor s-ar consuma si s-ar crea vid.
Oxigenul nu dispare "integrat in absolut". In combinatie prin ardere cu motorina/benzina (la motoare), respectiv cu gazul propan, alcoolul (si ce-or mai contine spray-urile), formeaza CO2 (+ alte gaze) in volum mult mai mare decat oxigenul si combustibilul inainte de ardere. Spatiul (camera de ardere cilindru motor, respectiv interiorul rotii) fiind limitat, atunci creste presiunea.