Autor Subiect: Montare cauciuc (fara camera) pe janta  (Citit de 5501 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Montare cauciuc (fara camera) pe janta
« : 26.Nov.2015, 09:16:09 a.m. »


Am "aranjat" mesajul lui @Laurentiu, lasand informatia esentiala.
« Ultima Modificare: 26.Nov.2015, 06:36:29 p.m. de gabineg »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Online cristidav

Re: Montare cauciuc (fara camera) pe janta
« Răspuns #1 : 26.Nov.2015, 09:24:08 a.m. »
That's a whole new level of Laurentiu's engineering :-))
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline Laurentiu

Re: Montare cauciuc (fara camera) pe janta
« Răspuns #2 : 26.Nov.2015, 10:07:04 a.m. »
Cind nu dispui de un compresor si ai doar kit de reparatie, te ajuti de un shpray si un chibrit.  ;)

Acu' sa nu crezi ca am inventat eu roata  :D:

« Ultima Modificare: 26.Nov.2015, 10:11:37 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline smadalin

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 290
  • Thanked: 49 times
  • http://www.suzuki-club.ro/forum/jurnal-de-bord/jur
Re: Montare cauciuc (fara camera) pe janta
« Răspuns #3 : 26.Nov.2015, 12:38:30 p.m. »
Parca am vazut asta la MythBusters si au aratat ca roata se umfla pe moment datorita dilatarii aerului care se incalzeste, dar imediat dupa ce s-a racit(cateva secunda sau zeci de secunde), roata se dezumfla.
  • Suzuki Vitara Luxus 1.6 benzina
 

Offline bisti

Re: Montare cauciuc (fara camera) pe janta
« Răspuns #4 : 26.Nov.2015, 02:06:49 p.m. »
Merge, merge ... au facut-o si baietii de la TopGear

https://youtu.be/wGsE17d_VYs?t=1m21s
 

Offline marcone

Re: Montare cauciuc (fara camera) pe janta
« Răspuns #5 : 26.Nov.2015, 03:39:49 p.m. »
Chestia asta se face doar pentru a fixa cauciucul pe janta nu pentru umflat pentru ca in urma exploziei oxigenul din interior e consumat si ramai cu o presiune mai mica decat cea atmosferica.
 

Offline bisti

Re: Montare cauciuc (fara camera) pe janta
« Răspuns #6 : 27.Nov.2015, 11:54:31 a.m. »
Daca te uiti la TopGear vei vedea ca ei umplu cauciucul cu gaz si doar fixarea se face cu bricheta, nu explodeaza tot gazul dinauntru.
 

Offline Laurentiu

Re: Montare cauciuc (fara camera) pe janta
« Răspuns #7 : 27.Nov.2015, 12:03:15 p.m. »
"Explozia" este necesara pt a fixa si e face etansarea pneului pe anzis (canal - margina jantei). Fara acest pas in montarea cauciucului pe janta, umflarea rotii nu este posibila.

Am "aranjat" mesajul lui @Laurentiu, lasand informatia esentiala.
Thx. Sint unele lucruri la care nu ma pricep dar nici capul nu prea mi l-am batut.  :)
« Ultima Modificare: 27.Nov.2015, 12:14:27 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Montare cauciuc (fara camera) pe janta
« Răspuns #8 : 27.Nov.2015, 01:10:37 p.m. »
Chestia asta se face doar pentru a fixa cauciucul pe janta nu pentru umflat
Corecta afirmatia. Daca ai un cauciuc dejantat nu-l poti fixa la loc cu o pompa manuala sau cu compresorul din kit-ul de reparatie.
Trebuie o sursa de aer comprimat cu debit mare. In lipsa, fixezi cauciucul prin metoda cu aprinderea unei cantitati mici de vapori/gaze inflamabile, apoi continui umflarea cu pompa/compresorul din dotare.
Nu este exclus ca explozia sa creeze o presiune suficienta pentru a rula pe roata (macar in mod de avarie). Probabil niste "profesionisti" stiu cu ce spray si cat sa dea ca sa obtina o umflare "normala".

Citat
pentru ca in urma exploziei oxigenul din interior e consumat si ramai cu o presiune mai mica decat cea atmosferica.
Aici nu prea mai este asa. Dupa logica asta, motoarele masinilor noastre n-ar putea functiona deoarece oxigenul din interiorul cilindrilor s-ar consuma si s-ar crea vid.
Oxigenul nu dispare "integrat in absolut". In combinatie prin ardere cu motorina/benzina (la motoare), respectiv cu gazul propan, alcoolul (si ce-or mai contine spray-urile), formeaza CO2 (+ alte gaze) in volum mult mai mare decat oxigenul si combustibilul inainte de ardere. Spatiul (camera de ardere cilindru motor, respectiv interiorul rotii) fiind limitat, atunci creste presiunea.
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 

Offline marcone

Re: Montare cauciuc (fara camera) pe janta
« Răspuns #9 : 27.Nov.2015, 01:33:16 p.m. »
Nu am zis nicaieri de vid, am zis de presiune mai mica decat cea atmosferica.
Aerul e format din 21% oxigen si 78%azot (gaz inert) deci nu vei avea niciodata vid dar asta nu inseamna ca prin procedeul asta se umfla roata si la 2 atmosfere.