Autor Subiect: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare  (Citit de 29980 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline dacbuc

Re: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare
« Răspuns #180 : 30.Iun.2018, 03:46:34 p.m. »
In general, AC trebuie oprit cu 1 minut inaintea opririi motorului, permitand astfel ventilatiei sa elimine condensul de pe radiatorul de racire. In caz contrar, la pornirea AC poate apare abur si/sau mirosuri 'funny'.
  • Vitara Passion Mild-Hybrid AllGrip
 
The following users thanked this post: ambmihai

Offline enicky

Re: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare
« Răspuns #181 : 30.Iun.2018, 05:12:35 p.m. »
  Corect si o fac in fiecare seara, dar eu am fost tentat sa cred ca era atmosfera f.umeda si asta ar fi cauza. Aburul respectiv se mentinea cam 15-25min.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare
« Răspuns #182 : 30.Iun.2018, 11:21:54 p.m. »
De aceea exista scurgere sub masina, ca sa se evacueze condensul.
Instalatia incepe sa miroasa cand ai scurgerile infundate, filtre neschimbate la timp si peste 8 ani.
Nu stiu de unde scoateti reflexele astea de dacie 1300 ?, mai era cineva care nu taia contactul imediat ca sa nu se strice turbina 😂 sau multi care infoliza masina.
Oricum sunt niste plastice care tin un pic peste garantie, din 2 suzuce avute pana la cea actuala pot concluziona ca indiferent de nr de km dupa 8 ani incep sa cada, asa ca bucurati-va de ele fara eforturi ridicole.
Oricum ruginesc toate in al 10-lea an, orice le-ati face.
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline jupanul1

Re: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare
« Răspuns #183 : 01.Iul.2018, 12:16:04 a.m. »
Suntem off-topic, dar trebuie să mă apăr. Eu sunt cel care am spus că nu iau contactul imediat, scopul e să se mai răcească un pic turbina/uleiul (că de dus, sigur se duce dreq pe la 100k, atât e cel mai probabil programată să ție morișca aia). Iar neluatul contactului imediat înseamnă la mine să fac mai multe mișcări la parcarea în fața casei, practic o mai aranjez un pic, să fie paralelă cu peretele, nu să stau cu motorul pornit 10 minute pe loc. Desigur, asta coroborat și cu mersul lent pe ultimele sute de metri, profitând de străduțele înguste și pline de pietoni ce merg pe carosabil de la noi din cartier...

Referitor la acest topic, zău dacă pot înțelege de ce ar opri cineva (care are versiunea automată, sau "climă" cum zic unii) A/C vreodată... De asemenea, o performanță scăzută a instalației de aer condiționat ar trebui să se lase cu o vizită la service, nu? Și poate un feed-back aci pe forum, aș îndrăzni să sper.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare
« Răspuns #184 : 01.Iul.2018, 12:23:58 a.m. »
Trebuie niste freon si o verificare a compresiei, sa nu piarda pe circuit.
Scuze @jupanul1, dar repet la ce mica e turbina nu conteaza, nu e rx8 ca sa nu se faca ungerea, poate iarna inteleg, sa nu pleci imediat de pe loc foarte turat, pentru ca e uleiul vascos.
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline enicky

Re: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare
« Răspuns #185 : 01.Iul.2018, 02:47:39 a.m. »
Citat
Referitor la acest topic, zău dacă pot înțelege de ce ar opri cineva (care are versiunea automată, sau "climă" cum zic unii) A/C vreodată.
   Pentru simplul motiv ca atunci cand pornesti motorul(pot exista si conditii grele, de iarna) bateria sa nu mai alimenteze si alti consumatori, pe de-o parte, iar pe de alta parte sa fie scutit de sarcina suplimentara care ar fi AC-ul. Dupa pornire, se deschid si celelalte sisteme consumatoare de energie.
   Explicatia n-am inventat-o eu, un inginer de la ford m-a sfatuit sa fac asa si mi s-a parut logic. 
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline jupanul1

Re: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare
« Răspuns #186 : 01.Iul.2018, 09:46:12 a.m. »
@hippo - Stai liniștit, nu-i nevoie de scuze, că nu e cazul  >:D<. Ok, o fi un mic titirez turbina aia, dar asta nu înseamnă că nu trebuie să se răcească și ea. Atunci când oprești motorul nu mai circulă nici uleiul, asta era treaba. Mă rog, fiecare e liber să facă ce vrea cu morișca lui  :-))

@enicky - explicația inginerului de la Ford o fi bună, nu-l contrazic, parcă ”face sens”. Dar dacă o baterie nu poate asigura suficient curent pentru pornirea motorului cu niște consumatori deja activi (faruri, ventilator, ștergătoare, încălzitor lunetă/parbriz/volan, servodirecție), poate nu mai e în starea optimă de funcționare și trebuie înlocuită. Sau poate e o problemă la motor, că ar trebui să cam pornească ”la sfert”. Plus de toate, compresorul pentru A/C e pornit (cuplat?) după ce pornește motorul - se și aude/simte acest lucru!

Pfoai, câta off-topic-ul am făcut!
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline enicky

Re: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare
« Răspuns #187 : 01.Iul.2018, 01:34:52 p.m. »
  Eu ti-am povestit de momentul cumpararii Fordului, dar chestia asta o stiu inca de la Dacie, cand ma tragea de atentie cate-un vecin.(aprindeam luminile inainte de pornire)
 Iar cu "consumatori deja activi (faruri, ventilator, ștergătoare, încălzitor lunetă/parbriz/volan, servodirecție)" nu se porneste niciodata masina.
  Nu se pune problema ca o baterie de 1-3 ani nu le-ar duce, este vorba de "socul" pe care practic il primeste la momentul pornirii. Gandeste-te ca toti acei consumatori enumerati mai sus "tabara" pe o baterie posibil statuta 1-n zile, poate la -N0, deci nu-i tocmai bine.
    Normal ca se reincarca, dar aceste socuri repetate ii scad treptat durata de functionare !
  Acum nici noi nu stim cum este construita Vitara, evident ca AC n-are cum porni odata cu motorul pt. ca n-are tensiune(fiind absorbita de electromotor), dar ce am vazut din exterior cand o porneste sotia, este faptul ca drl-urile se aprind abia dupa ce motorul functioneaza.
« Ultima Modificare: 01.Iul.2018, 02:00:07 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Lerua07

Re: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare
« Răspuns #188 : 01.Iul.2018, 01:46:31 p.m. »
Nu vad de ce as tine permanent pornit A/C automat, mai cu seama atunci cand afara sunt 20-22 de grade  :-?
  • Vitara 2015, spirit 1.6 benzina, allgrip, TM, alba,
Multumeste-te cu putin, pentru ca putinul nu-ti va lipsi niciodata !
 

Offline jupanul1

Re: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare
« Răspuns #189 : 01.Iul.2018, 01:50:39 p.m. »
Îl țin pornit permanent pentru că e automat și știe să nu dea drumul la compresor dacă nu e necesar. Dooh!


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 
The following users thanked this post: badmania98