Autor Subiect: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare  (Citit de 29989 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline jupanul1

Re: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare
« Răspuns #100 : 10.Iul.2017, 11:21:49 a.m. »
@enicky - zice chiar în primele pagini (a doua, dacă nu mă înșel) că, din diverse motive, pot fi diferențe între manual și realitate și că-și rezervă dreptul de a face modificări fără vreo notificare prealabilă și fără obligații către utilizatori. Mă rog, e într-un limbaj mai de lemn, dar asta e esența.

On-topic: am plecat duminică din BV, de la vreo 24-26 de grade (parcă) spre București. Tot drumul a mers A/C pe 22 grade. Când m-am apropiat de Ploiești, am constatat că s-a cam turat ventilatorul, dar n-am dat importanță. La pauza de pipi de la Ploiești de la mall, am realizat și de ce se agita așa tare... când am coborât din mașină am avut senzația că nu mai am aer și că sunt într-un ceainic pus la fiert, atât de cald era și foarte înăbușitor aerul. Deh... parcare de mall.

Ce vreau să spun - instalația de climatizare, cel puțin până acum, pare corect dimensionată pentru necesarul autovehiculului. A făcut față cu brio, chiar și atunci când am stat pe loc în coloană. Sunt totuși conștient că nu poate să funcționeze chiar în orice condiții!

P.S. - referitor la conductele alea de sub scaune... scrie la manual ”if equipped”.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare
« Răspuns #101 : 10.Iul.2017, 11:38:01 a.m. »
Eu ma numar printre cei nemultumiti de performanta aerului conditionat. Comparat chiar cu un Logan, pe care il exploatam ocazional, a noastra vitarutza se cam chinuie. De bagat, baga rece, dar nu reuseste sa faca rece in masina, daca ma intelegeti. Este ca atunci cand (cine a mai avut masini inainte de vitara), incepi sa ramai fara agentul de racire. Daca pui mana la gurile de aer, este rece, dar nu are putere sa faca rece in masina. Aceasta problema am rezolvat-o, in proportie satisfacatoare, in momentul in care am pus folie pe parbriz. Totusi, atunci cand setez aerul sa bata in parbriz, incepand cu treapta 3, parbrizul se abureste in zona aerului, pe interior, lucru care nu se intampla la nici o alta masina pe care am avut-o. Fapt care ma duce cu gandul la capsula de dezumidificare pe care am s-o schimb la urmatoarea revizie. Iar performanta slaba / nesatisfacatoare, am pus-o pe seama agentului frigorific ...poate e eco si ala, ca vad ca tot ce e eco e ... nasol.
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline jupanul1

Re: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare
« Răspuns #102 : 10.Iul.2017, 12:01:45 p.m. »
Ce temperatură ai setat? Era pe AUTO?

La mine nu a suflat niciodată aer rece pe parbriz... Nici nu văd de ce ar fi nevoie de așa ceva.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare
« Răspuns #103 : 10.Iul.2017, 12:57:30 p.m. »
Niciodata pe auto, pentru ca baga aer pe unde crede el si sa am o moara de vant care sa ma faca cu capul ...prefer sa nu.
Temperatura este de 23 grade. Parbriz si picioare pentru ca aerul nu bate direct spre fata - spate, e impins pe parbriz si in felul asta in masina se simte (ar trebuie sa se simta, ca asa se intampla la celelalte 3 masini), doar aer rece, fara sa se simta puterea fluxului de aer.
Spre deosebire, la Logan 1.5 Dci, pe langa faptul ca baga rece mai repede, se si raceste aerul in habitaclu, indiferent ca mergi cu soarele in parbriz sau nu si nu are parbriz atermic.
Inca o treaba, masina sta peste noapte in garaj subteran aerisit, dimineata cand plec, baga miros otetit, fapt care iar imi da de inteles ca ceva nu este tocmai ok in sistem.
Aerul este setat sa bage de afara, deci nu pe recirculare. Teorectic, aerul ar trebui sa treaca prin capsula de dezumidificare inainte sa ajunga in habitaclu.
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline bogdanzarnescu

Re: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare
« Răspuns #104 : 10.Iul.2017, 01:05:26 p.m. »
La fel ținem și noi, dintotdeauna. Parbriz și picioare. 22 grade, aer de afară. Pus pe recirculare doar dacă trece unul care merge cu cărbuni sau vin de afară diverse mirosuri.
Până acum a făcut față cu brio, la 38 grade afară, s-a răcit repede.
Ah, și niciodată în mers nu las mai mut de treapta a treia (sau mă rog, trei liniuțe), deh, migrenele.
  • Vitara S, 6AT, Allgrip & Peugeot 308
 

Offline jupanul1

Re: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare
« Răspuns #105 : 10.Iul.2017, 01:19:08 p.m. »
Bun! La mine stă la 22 grade, constant pe AUTO. Că de-aia am dat banii pe climatizare automată!

E clar că noi comparăm mere cu pere. Dacă vrei să obții același comportament ca la Logan (dacă e cu A/C manual) și aici la Vitara, dă temperatura la LO și reglezi treapta de ventilație comparativ. Altfel discutăm discuții.

P.S. - când e foarte cald în mașină (de ex. a stat în soare) și trebuie răcită repede, ar fi bine să lași un pic geamurile deschise o scurtă perioadă, să mai scoți din aerul încins. Apoi, e mult mai eficient la început dacă e pe recirculare... Mno, nu că ar fi ceva nou, scrie și la manual de-astea.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare
« Răspuns #106 : 10.Iul.2017, 01:32:22 p.m. »
Iti dau eu un pont mai eficient : cand masina sta in soare si inauntru e ca in iad, deschizi o usa, pe care vrei tu, eu de obicei deschid dreapta spate si cu cea de la sofer fac vant, e deschid si inchid de cateva ori. Temp scade instant. Iar ce spuneam eu de comparatie, nici la Logan nu este data pe low, este chiar acolo intre bulina albastra si cea rosie. Daaaar ca sa nu fiu acuzat de o asa inexactitate, compar cu 207-le care are clima bi-zona, la 23 de grade( afisate pe display-ul AC), se face rece in masina repede si masina este considerabil mai veche. Diferenta este ca aerul chiar este racit. Dar acolo am parbriz atermic si am zice ca asta ar fi cauza.
Nu-i nimic, acum am si pe Vitara folie, poate cea mai buna din acest moment si se simte, partial am rezolvat, dar tot nu are putere. Iar mirosul acela urat la pornire, nu stiu cat de ok este. N-am mai patit asa pana acum. Iar climatizarea automata as fi folosit-o daca nu era asa restrictiva, lucru pe care iar l-as putea trece la capitolul "performanta aer conditionat".
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline jupanul1

Re: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare
« Răspuns #107 : 10.Iul.2017, 02:09:49 p.m. »
Mno, acum ce să zic... știam de treaba cu trântitul ușii de câteva ori (am testat acum mulți ani, cu Swift-ul, chiar funcționează), dar nu recomand nimănui să facă așa din motive de uzură balamale. Însă fiecare e liber să facă ce vrea cu mașina lui.

Totuși, dacă suspectezi probleme la instalația de A/C, de ce nu faci o vizită la service, să verifice meseriașii dacă e ceva defect sau nu?

Nu de alta dar la mine, pe AUTO, nu mă pot plânge deloc de performanța aerului condiționat. Adică face ceea ce trebuie să facă!
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare
« Răspuns #108 : 10.Iul.2017, 02:27:16 p.m. »
Da, am si zis mai sus ca la revizie voi face niste lucruri in sensul asta, pe langa un test de presiune. Intre timp, am scotocit un pic netul cu privire la sistemul nostru de A/C care foloseste o noua substanta minune produse de Honeywell, fapt pentru care ei au monopolul. Aceasta subtanta denumita 1234yf este, dupa cum am suspectat, prietenoasa cu mediul si mai putin cu pasagerii.

Aici un test facut de catre cei de la autobild :


Aici un studiu comparativ, importante sunt concluziile. Desi pe hartie si in conditii ideale refrigerantul minune este cam la fel de eficace (cu 5% mai slab), in realitate, presiunea gresita poate duce pana la mult mai mult "%" din putere. Costul de productie este foarte ridicat si sunt ceva controverse cu Daimler, cu toate acestea, 1234yf va deveni noul standart.

http://docs.lib.purdue.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=2084&context=iracc


Cautand ceva, am descoperit altceva, faptul ca este inflamabil, ei zic ca in clasa medie, in video eu zic ca trist ...



  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline wolfin

Re: Aer Condiționat, Ventilatie, Dezaburire, Dezghetare
« Răspuns #109 : 10.Iul.2017, 03:22:49 p.m. »
De racit raceste nu zic nu...dar sa nu exageram. Nu este puternic...in comparatie cu ac montat pe o masina wag de genratie veche.  :-j :angel: >:D<. Cine a condus un vw sau un seat vechi stie la ce ma refer.
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970